قیمت قطعات خودرو هرچه زودتر به روزرسانی شود

جمعه 23 آذر 97 ساعت 15:57
قیمت قطعات خودرو هرچه زودتر به روزرسانی شود

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی با اشاره به ورشکستگی قطعه سازان گفت: اگر دولت نمی‌خواهد موضوع قیمت گذاری خودرو را تعیین تکلیف کند، حداقل باید هر چه زودتر قیمت‌های قطعه را به روز کند.

آرش محبی نژاد بلاتکلیفی صنعت خودروسازی ایران را ناشی از تعلل دولت در تصمیم گیری دانست و اظهار کرد: هم اکنون مشکل صنعت خودرو ضعف دولت در تصمیم گیری است و زمانی که مسئولیت قیمت گذاری را بر دوش دولت می‌اندازیم، باید عواقبش را هم تحمل کنیم.

وی ادامه داد: صنعت خودرو، صنعت جامعی است که مخاطبان عامی دارد به صورتی که ۶۴ صنعت جانبی به خودروسازی وابسته است، پس به خاطر وضعیت اقتصادی و سیاسی و اجتماعی، دولت در این خصوص با تعلل عمل می‌کند که البته این به نفع هیچ کس نیست.

محبی‌نژاد با تاکید بر این که اگر دولت نمی‌تواند در موضوع تعیین تکلیف قیمت خودرو به نتیجه برسد باید قیمت قطعه سازان را به روز کند، تصریح کرد: قیمت قطعه سازان باید هر چه زودتر معلوم شود چون که این صنعت هم اکنون ضرر زیادی متحمل شده و در حال ورشکستگی است.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی با تاکید بر این که افزایش قیمت خودروسازان با روش فعلی جوابگوی بدهی آن‌ها به قطعه سازان نخواهد بود، یادآوری کرد: بدهی خودروسازان به قطعه سازان خیلی بیشتر از این افزایش قیمت‌ها است و همچنین پولی که از این محل حاصل می‌شود نمی‌تواند مطالبات معوق به قطعه سازان و نیازشان به نقدینگی را فراهم کند.

این فعال صنعت قطعه در جواب به این سؤال که "آیا شورای رقابت برای این کار مناسب‌تر نبود؟" گفت: شورای رقابت عملکرد خوبی در این خصوص نداشت چون که اگر کارش را درست انجام می‌داد نیازی به ورود دولت به این جریان نبود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar