لیست توزیع سه هزارلاستیک در خوزستان منتشر خواهد شد

یکشنبه 20 آبان 97 ساعت 10:51
لیست توزیع سه هزارلاستیک در خوزستان منتشر خواهد شد

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: لیست توزیع بیش از سه هزار حلقه لاستیک که در زمان اعتصاب کامیون داران در خوزستان انجام گرفت تهیه شده و در اولین فرصت منتشر خواهد شد.

امید بن عباس روز شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار خوزستان در سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان بیان کرد: از راهداری درخواست کردیم لیست این توزیع نامشخص به معاونت اقتصادی استانداری ارائه شود تا آن را منتشر کنیم، این لیست دریافت شده و در اولین فرصت آن را منتشر می‌کنیم تا همه در جریان قرار بگیرند که این حجم از لاستیک را چه کسانی دریافت کرده‌اند.

وی گفت: توزیع لاستیک در خوزستان در میان کامیون داران و خودروهای حمل و نقل باید به طوری انجام شود که حمل بار در خوزستان با مشکل مواجه نشود.

بن عباس، با اشاره به مشکلاتی که در بخش لاستیک خودرو در کل کشور به وجود آمده عنوان کرد: سراسر کشور با حجم تقاضای چند برابری موجودی لاستیک مواجه است و کمبود وجود دارد حتی شهرستان‌هایی که تخصیص بیشترهم داده شده همچنان معترض هستند چون صدور حواله لاستیک در استان بر اساس کارت هوشمند رانندگان انجام می‌شود تا حق کسی ضایع نشود.

وی در ادامه با اشاره به نیاز سازمان‌های درون شهری به لاستیک خودرو، افزود: بخشی از توزیع لاستیک باید برای سازمان‌های درون شهری درنظر گرفته شود و راهداری باید به طور هفتگی بارنامه و حواله تحویل لاستیک را به سازمان‌های درون شهری تحویل دهد تا درصدی از سهمیه لاستیک به این سازمان‌ها اختصاص یابد تا مشکل و کمبودی در بحث درون شهری نداشته باشیم.

بن عباس در ادامه با گلایه از عملکرد بعضی فرمانداران در برگزاری جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان و ارائه نشدن گزارش به استان، گفت: گزارشات بعضی ستادهای شهرستانی به موقع به ستاد تنظیم بازار خوزستان ارسال نمی‌شود و این موضوع می‌تواند مشکلاتی را به وجود بیاورد.

وی با اشاره بر اینکه شرایط فعلی کشور و ماه‌های پیش روی بازار برای دولت خیلی حائز اهمیت است، بیان کرد: انتظار دولت، رسیدگی به معیشت مردم است که فرمانداران باید به این دستور هر چه بهتر عمل کنند؛ در صورتی می‌توان مشکلات اقتصادی یک شهرستان را برطرف کرد که اطلاعات کاملی از شرایط منطقه داشته باشیم.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان هم گفت: سه هزار و ۴۷۳ حلقه لاستیک از ابتدای مهر به خوزستان اختصاص داده شده که از این شمار ۲ هزار و ۸۰۴ لاستیک آن توزیع شده و شمار ۶۶۹ حلقه باقی مانده است.

یوسف عابدینی افزود: شیوه توزیع لاستیک در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای طیف معلومی ندارد و با توجه به شمار رانندگان، توزیع لاستیک باید انجام شود.

عابدینی ادامه داد: بر اساس نیازسنجی صورت گرفته سهمیه جدید لاستیک به شهرستان‌های رامهرمز و بهبهان اختصاص می‌یابد.

وی به کمبود لاستیک سیمی اشاره کرد و گفت: لاستیک سیمی برای استفاده چرخ جلوی کامیون استفاده می‌شود و نیاز خیلی از رانندگان است که در این خصوص کمبود داریم.

عابدینی در مورد روند سهمیه اختصاصی به شهرستان‌ها گفت: تخصیص به شهرستان‌ها بر اساس ثبت نام رانندگان انجام می‌شود یعنی انجمن رانندگان هر شهرستان وظیفه دارد با همکاری راهداری افراد متقاضی درخواست لاستیک را ثبت نام و فهرست را به راهداری خوزستان ارائه دهد تا بر همان اساس، سهمیه به آنها اختصاص داده شود.

وی با اشاره به توزیع لاستیک در شهرستان‌ها بر اساس حجم بارگیری ذکر کرد: توزیع لاستیک در اهواز، بندرامام خمینی (ره) و شوش به خاطر حجم زیاد بارگیری در اولویت قرار دارد و مشکلی که در این بین وجود دارد، فعال نبودن عاملان فروش در شهرستان‌هاست که به دلیل نبود قدرت سرمایه نمی‌توانند سهمیه لاستیک را از فروشنده و عامل جذب کنند، به همین خاطر گاهی از عامل فروش اهواز درخواست می‌کنیم که به شهرستان‌های دیگر لاستیک بدهند. شهرهای دزفول، شوش، شوشتر، آبادان و خرمشهر توانستند این سهمیه را جذب کنند، به همین خاطر حواله‌ها را به عاملان فروش دادیم.

با افزایش نرخ ارز و قیمت کالاها در بازار در ماه‌های گذشته قیمت لاستیک خیلی افزایش یافت که این موضوع موجب اعتصاب کامیون داران به مدت یک ماه و اختلال در حمل و نقل باردر کشور شد.

از تیر گذشته، دولت برای حمایت از کامیون داران به هر استان سهیه لاستیک با قیمت دولتی تخصیص داد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar