مجلس با انجام تحقیق و تفحص از شرکت‌های خودروساز موافقت کرد

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
مجلس با انجام تحقیق و تفحص از شرکت‌های خودروساز موافقت کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با انجام تحقیق و تفحص از گروه های خودروساز داخلی در حوزه کیفیت، قیمت، محیط زیست و تکنولوژی موافقت کردند.

در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون صنایع و معادن در خصوص تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از خودروسازان داخلی در دستور کار قرار گرفت و در صحن مجلس هم به تصویب رسید. این تحقیق و تفحص با هدف برسی علل ناکارآمدی گروه های خودروسازی داخلی در حوزه کیفیت، قیمت، محیط زیست، طراحی و فناوری، فروش و خدمات پس از فروش ارائه شده و از جمله مهمترین محورهای جزئی آن می توان به این موارد اشاره کرد:

۱- بررسی علل زیانده بودن شرکت های خودروساز اصلی داخلی و شرکت های تابعه با توجه به تعداد بالای تولید و استفاده ناکافی از ظرفیت های موجود

۲- بررسی برنامه خودروسازان برای تولید محصولات با کیفیت بالا و قیمت مناسب برای اقشار متوسط به پائین جامعه.

۳- بررسی چگونگی انعقاد قرارداد با شرکت های رنو، پژو سیتروئن به دست سازمان گسترش و صنایع ایران و گروه های خودروسازی و نیز بررسی میزان پیشرفت قراردادهای منعقده.

۴- بررسی چگونگی انتخاب و انتصاب اعضای هیئت مدیره و مدیران عامل گروه های خودروسازی و شرکت های تابعه.

۵- بررسی شیوه انتخاب و عقد قرارداد با گروه های قطعه ساز و قیمت قطعات.

۶- بررسی عوامل نارضایتی مردم از روش فروش و خدمات پس از فروش و مشکلات موجود در ثبت نام اینترنتی.

۷- بررسی وجود زمینه های فساد و تولید رانت در عقد قراردادهای داخلی و خارجی.

۸- بررسی موضوع توقف ثبت سفارش واردات خودروهای خارجی در ماه های اخیر که منجر به افزایش شدید قیمت‌ها و آشفتگی و بی ثباتی در بازار شده است.

این تحقیق و تفحص که با درخواست ۳۵ نماینده ارائه شده و به تصویب کمیسیون صنایع و معادن رسیده بود امروز با ۱۵۲ رأی موافق، ۱۲ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۶ نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید تا بعد از تشکیل هیئت رئیسه تحقیق و تفحص و صدور احکام آنها از طرف مجلس ظرف ۶ ماه آتی انجام شده و گزارش آن به صحن مجلس ارائه شود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar