مجلس به دنبال ساماندهی بازار آشفته خودرو

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
مجلس به دنبال ساماندهی بازار آشفته خودرو

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه افزایش تعرفه واردات اتومبیل های هیبرید دستاوردی برای صنعت خودرو ندارد، گفت: یکی از اهداف پروژه ساماندهی بازار خودرو ایجاد شفافیت در صنعت خودرو و مقابله با مافیای خودرو است.

سعید باستانی با بیان اینکه افزایش تعرفه اتومبیل‌های هیبریدی یک کج سلیقگی و اشتباه است، گفت: تعرفه اتومبیل‌های هیبریدی با وجود اینکه از ۴۵ درصد به ۲۵ درصد کاهش یافت ولی بازهم این تعرفه بالا است و باید کاهش یابد.

وی افزود: پروژه ساماندهی بازار خودرو که یک فوریت آن به تصویب رسیده و به کمیسیون صنایع و معادن به عنوان کمیسیون تخصصی ارجاع داده شده است در کل پروژه خوبی است ولی باید جزئیات آن مورد بحث و بررسی کامل و کارشناسی قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه متاسفانه بعضی لابی‌های داخلی تعرفه واردات اتومبیل‌های هیبریدی را افزایش داده است، گفت: یکی از اهداف نمایندگان امضاء کننده پروژه این است که در پروژه ساماندهی بازار خودرو با ایجاد شفافیت در صنعت خودرو به پشت پرده‌ها و مافیایی که در این صنعت وجود دارد پایان دهد. چون که نبود شفافیت و وجود لایه‌های پنهان به طور یقین فساد آور است.

وی تاکید کرد: با وجود اینکه ما خود خودروساز هستیم و باید از تولید داخل حمایت کرد ولی باید توجه داشت این حق مردم است که اتومبیل‌های ایمن، به روز و با کیفیت سوار شوند. لذا مجلس تلاش‌های خود را برای کاهش تعرفه اتومبیل‌های هیبریدی ادامه می‌دهد.

باستانی گفت: اگر پروژه ساماندهی بازار خودرو به صورت کارشناسی و دقیق در کمیسیون صنایع و معادن مجلس مورد بررسی قرار گیرد امید به تصویب آن در صحن علنی مجلس وجود دارد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar