مدیران کمپانی رنو هفته آینده به ایران می‌آیند

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
مدیران کمپانی رنو هفته آینده به ایران می‌آیند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از سفر هفته آینده مدیران کمپانی خودروسازی رنو به کشور خبر داد.

رمضانعلی سبحانی فر با اشاره به اظهارات شب قبل مدیرعامل کمپانی خودروسازی رنو مبنی بر این که این کمپانی ایران را ترک نخواهد کرد، گفت: قرار بود کمپانی خودروسازی رنو ۱۳۰ میلیون یورو سرمایه گذاری به طور مشارکتی در ایران انجام دهد که تا به حال ۶۵ میلیون یورو از این میزان سرمایه گذاری را در کشور انجام داده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، افزود: به خودی خود اگر رنو کشور را ترک کند با توجه به اندازه سرمایه گذاری، جذب نیرویی که برای تولید محصولات این کمپانی انجام شده و به تولید رسیدن قسمتی از محصولات کسی خسارتی به رنو پرداخت نمی‌کند و این کمپانی خسارت خواهد دید چون ماندن رنو در کشور برای این کمپانی از نظر اقتصادی به صرفه است.

کمپانی خودروسازی رنو برای تأمین منافع خود باید در ایران بماند

وی از سفر هفته پیش روی مدیران کمپانی خودروسازی رنو به تهران خبر داد و اظهار داشت: مدیران این مجموعه خودروسازی فرانسوی مذاکراتی در خصوص ماندن در ایران با مسئولان ذیربط کشور خواهند داشت.

نماینده مردم سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی، با ذکر این که کمپانی خودروسازی رنو برای تأمین منافع خود باید در کشور بماند و به فعالیت خود ادامه دهد، ادامه داد: علیرغم اینکه رئیس جمهور آمریکا با خروج از برجام در پی تهدید کمپانی‌های خارجی برای توقف فعالیت‌ها در ایران است، کمپانی‌های خارجی برای تأمین منافع خود علاقه مند به حضور در کشور هستند.

قرارداد ایران و رنو از نوع مشارکتی است

وی با اشاره به اینکه قرارداد ایران و رنو از نوع مشارکتی بوده و با نوع قرادادهای قبلی گوناگون است، افزود: در این قرارداد کمپانی خودروسازی رنو با خود سرمایه به ایران آورده و در کشور سرمایه گذاری کرده است، چون اگر کشور را ترک کند، سرمایه‌اش هم از میان خواهد رفت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در مورد این که آیا در قرارداد با رنو تضامین کافی برای ماندن این گروه در ایران کسب شده است یا خیر، تاکید کرد: تضامین کافی ایران از مجموعه خودروسازی رنو این بوده که اگر این کمپانی ایران را ترک کند، سرمایه‌اش هم از میان می‌رود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar