مراقب کلاهبرداری به بهانه فروش اکلیپس کراس باشید

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
مراقب کلاهبرداری به بهانه فروش اکلیپس کراس باشید

بعد از حاشیه‌های انتقال غیر قانونی و کذب حواله‌های سیتروئن C3، شاهد هستیم که بعضی افراد بعد از رونمایی خصوصی ” آرین موتور ” برای ” میتسوبیشی اکلیپس کراس “، اقدام به پیش فروش و پیش ثبت نام این شاسی بلند کرده‌اند و در فضای مجازی آگهی‌هایی را برای فروش آن منتشر نموده‌اند.

کمپانی ” آرین موتور پویا ” به عنوان نماینده رسمی میتسوبیشی ژاپن در کشور، هیچ بخش نامه فروشی را به طور خصوصی و یا عمومی منتشر نکرده و در این بین بعضی شرکت‌های عرضه کننده خودرو که سابقه چندان خوبی هم ندارند، اقدام به پیش فروش میتسوبیشی اکلیپس کراس کرده‌اند و می‌خواهند از طریق انتشار آگهی‌ها در فضای مجازی، متقاضیان را به طرف خود بکشانند.

با این که شنیده‌ها خبر از عرضه سبد ۵۰ دستگاهی میتسوبیشی اکلیپس کراس به نمایندگی‌های آرین موتور پویا از طرف شرکت می‌دهند و گویا قرار است این بار، نمایندگی‌های این شرکت، طرف اصلی فروش این شاسی بلند ژاپنی به متقاضیان باشند، ولی با پیگیری‌های انجام شده هنوز هیچ نمایندگی یا عاملیتی حق فروش یا دریافت وجه برای پیش ثبت نام این اتومبیل را ندارد و در صورت بروز این اتفاق، تخلف مشهود رخ داده است. حال بماند که تعدادی از شرکت‌های واسپاری اتومبیل می‌خواهند از این شرایط سوء استفاده کنند و به اسم تحویل چند ماهه با شرایط نقد و اقساط، برنامه پیش فروش میتسوبیشی اکلیپس کراس را چیده‌اند.

گروه آرین موتور پویا چند وقت پیش به طور خصوصی در جزیره کیش برای نمایندگی‌ها و عاملیت‌های خود، میتسوبیشی اکلیپس کراس را رونمایی کرد و قرار است این شاسی بلند ژاپنی در کامل‌ترین نسخه با قیمت ۲۶۲ میلیون تومان به بازار عرضه شود. با توجه به شنیده‌ها، احتمال دارد نمایندگی‌های این شرکت، قیمت اکلیپس کراس را در بازار برای چند هفته آینده مشخص کنند!

میتسوبیشی اکلیپس کراس به عنوان یک شاسی بلند جمع و جور شناخته می‌شود و از نظر فاصله محوری به تمامی با ASX برابر است. این شاسی بلند، طراحی فست بک را پیش گرفته و به مراتب از دیگر محصولات میتسوبیشی به روزتر است. همینطور خطوط طراحی تازه این کمپانی ژاپنی در آن دیده می‌شود و آشکارا معلوم است میتسوبیشی در راستای اتحاد رنو- نیسان-میتسوبیشی قصد در تصاحب هرچه بیش‌تر بازار محصولات خود دارد.

هم اکنون اکلیپس کراس فقط در ژاپن تولید می‌شود و احتمال دارد در آینده نزدیک برای افزایش سهم بازار این اتومبیل، خطوط تولید این شاسی بلند برای افزایش تیراژ، در نقاط دیگر جهان شروع به کار کنند. کمپانی میتسوبیشی هنگام رونمایی از این شاسی بلند جدید موتورهای گوناگونی از جمله موتور هیبریدی را برای آن معرفی کرد. ولی شروع تولید این اکلیپس کراس با پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو به طور فراگیر رقم خورده و توان این موتور به دست یک گیر بکس CVT نسل جدید به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. موتور ۱٫۵ لیتری توربو اکلیپس کراس به فن آوری MIVEC مجهز است و پاشش سوخت مستقیم در آن دیده می‌شود.

این پیشرانه می‌تواند ۱۵۲ اسب بخار را با گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر تولید کند. همچنین در ساخت این پیشرانه در بخش‌های اساسی از آلومینیوم بسیاری استفاده شده است. گیر بکس این اتومبیل از نوع CVT با قابلیت تعویض دنده ۸ سرعته به طور دستی و تنظیم حالت رانندگی است. همینطور می‌تواند با توجه به نوع سفارش، قدرت را تنها به چرخ‌های جلو یا این که به هر چهار چرخ با فن آوری S-AWC منتقل کند. میتسوبیشی اکلیپس کراس در نسخه فول آپشن به هدآپ، سیستم ترمز اضطراری، کروزکنترل هوشمند، رادار خطی، موس لمسی وسط، هفت کیسه هوا، سقف پانارومیک، تنظیم بازه نور خودکار، سنسور نور و باران، فرمان کمکی برقی، گرم کن صندلی‌ها، در صندوق برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، ترمز اتوماتیک، دنده پشت فرمان، تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان، سیستم کنترل پایداری برقی، گرم کن فرمان، تنظیم حالت رانندگی، نمایش گر ۷ اینچی لمسی، سیستم تهویه دوگانه خودکار، یخ زُدای شیشه جلو، ترمز پارک برقی، اتوهلد، استارت دکمه‌ای، تریم چرم داخل، استارت/ استاپ خودکار، کامپیوتر سفر، سنسور پارک، نور بالای خودکار، صندلی‌های عقب قابل تنظیم، رادار نقطه کور، روشن و خاموش کردن اتومبیل و تنظیم سیستم‌های اتومبیل از روی گوشی تلفن همراه و… مجهز است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar