مردم هم حق دارند در بازار رقابتی خودرو خریداری کنند

یکشنبه 27 آبان 97 ساعت 15:45
مردم هم حق دارند در بازار رقابتی خودرو خریداری کنند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: باید آزادسازی قیمت خودروهای تولید داخل و واردات آزاد خودرو در کنار یکدیگر دیده شوند، خودروسازان باید با دیگر محصولات وارد رقابت شوند.

سعید باستانی در مورد افزایش قیمت محصولات تولید داخل و درخواست آزادسازی قیمت‌ها توسط خودروسازان، اظهار داشت: در مورد خودروسازان بارها این را اعلام کرده‌ام که با شرایط کنونی قادر به ادامه فعالیت در صنعت خودرو نیستیم.

خودروسازان تمام مسئولیت بار افزایش میزان هزینه‌های سربار را بپذیرند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه برای ایجاد رقابت پذیری و عدم وجود انحصار در بازار خودرو باید اقدام اساسی انجام بگیرد، گفت: خودروسازان از یک طرف حق دارند که قیمت را در اختیار داشته باشند از طرف دیگر باید مردم از محصول خوب و باکیفیت استفاده کنند، اگر مقرر باشد که خودروسازان افزایش قیمت داشته باشند باید تمام مسئولیت بار افزایش میزان هزینه‌های سربار را هم بپذیرند و انتظار بیش از حد از دولت نداشته باشند و مردم هم حق دارند در بازار رقابتی خودرو خریداری کنند.

دکتر لاریجانی در مراسم افتتاح خط تولید دنا پلاس توربو و پژو ۲۰۷i صندوقدار اتوماتیک شرکت صنعتی ایران خودرو

لزوم رقابت تولیدات داخل با محصولات وارداتی

باید واردات خودرو متناسب با شرایط آزادسازی قیمت‌ها آزاد باشد و تعرفه‌ها هم کنترل شود

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید واردات خودرو متناسب با شرایط آزادسازی قیمت‌ها آزاد باشد و تعرفه‌ها هم کنترل شود، ادامه داد: باید آزادسازی قیمت خودروهای تولید داخل و واردات آزاد خودرو در کنار یکدیگر دیده شوند، خودروسازان باید با دیگر محصولات وارد رقابت شوند.

نگاه یک سویه در بازار خودرو باعث زیان مردم می‌شود

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در آخر با تاکید بر اینکه نمی‌توان از یک طرف به خودروساز اجازه افزایش قیمت بدهیم ولی از طرف دیگر واردات را ممنوع و تعرفه‌ها را افزایش دهیم و هیچ فکری به حال هزینه‌های سربار خودروسازان نشود، یادآوری کرد: در وضعیتی که فقط یک بخش از بازار خودرو مورد توجه قرار بگیرد و فقط اجازه افزایش قیمت داده شود مردم متضرر می‌شوند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar