مشکل بیکاری کارگران قطعه سازی حل شد

یکشنبه 26 اسفند 97 ساعت 13:33
مشکل بیکاری کارگران قطعه سازی حل شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بحران جدی صنعت قطعه سازی در چند ماه اخیر، گفت: ۱۵۰ هزار کارگر بیکار شده و ۱۳۰ هزار کارگر در معرض بیکاری قرار داشتند که خوشبختانه موضوع بیکاری پرسنل قطعه سازی حل شد و تولید خودروسازان به ۴۰۰۰ دستگاه در روز رسیده است.

رضا رحمانی در جلسه اعضای فراکسیون مستقلین ولایی گفت: ما در جنگ اقتصادی تمام عیار هستیم و دشمن تمام تلاش خود را برای تعطیلی صنایع ما می‌کند.

او با اشاره به اینکه هدف اصلی دشمن توقف تولید است، تصریح کرد: بزرگ‌ترین دغدغه وزارت صنعت، تولید است و برای حفظ تولید، اقدامات خوبی انجام گرفته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با ذکر اینکه ستادهای گوناگونی از جمله ستاد تسهیل، اقتصاد مقاومتی و مقابله با تحریم تشکیل شده تا تولید آسیبی نبیند، گفت: اگر تولید حفظ شود قطعاً بازار هم روند مناسبی خواهد داشت و درپی آن صادرات هم رونق می‌گیرد.

معدن در صدر برنامه‌های وزارت صنعت

او با اشاره به نقش معدن در توسعه پایدار و اشتغال‌زایی تصریح کرد: در سال آینده معدن محور اقدامات ما خواهد بود و باید دوره جدیدی در این حوزه شروع شود، در این حوزه اکتشافات خوبی در دستور کار قرار گرفته تا نیاز به مواد اولیه تأمین شود.

رحمانی یادآور شد: یکی از برنامه‌های وزارت صنعت باز سازی معادن کوچک است و البته برای این عمل باید بودجه لازم هم اختصاص یابد.

او همچنین به اثرات صادرات در اقتصاد کشور اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از راه‌های حفظ تولید، صادرات است و ۱۵ کشور همسایه بستر مناسبی برای توسعه صادرات است، متاسفانه سهم ما از واردات یکهزار سیصد میلیارد دلاری ۱۵ کشور همسایه فقط ۲ درصد است.

ضرورت ارتقای داخلی سازی خودروهای داخلی

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این که داخلی‌سازی قطعات خودرو را به جد پیگیری می‌کنیم، گفت: بیش از ۷۰ درصد خودروهای ساخت داخل، داخلی سازی ۹۰ درصدی داشته‌اند و البته افزایش داخلی‌سازی باید ادامه داشته باشد.

او با اشاره به بحران جدی برای صنعت قطعه سازی در چند ماه اخیر، ادامه داد: ۱۵۰ هزار کارگر بیکار شده بودند و ۱۳۰ هزار کارگر در معرض بیکاری قرار داشتند که خوشبختانه موضوع بیکاری پرسنل قطعه سازی حل شد.

رحمانی اضافه کرد: تولید خودرو سازان هم در چند ماه اخیر به پایین‌ترین سطح خود رسیده بود که هم اکنون تولید آنان به ۴ هزار دستگاه خودرو در روز رسیده است.

در این جلسه اعضای فراکسیون مستقلین ولایی به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar