مقدمات کار برای قیمت گذاری خودرو انجام شده

دوشنبه 17 دی 97 ساعت 12:45
مقدمات کار برای قیمت گذاری خودرو انجام شده

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تکلیف کار خریداران پیش خرید با قیمت روز، خریداران قیمت قطعی و افرادی که اکنون می‌خواهند با مراجعه با شرکت‌ها خرید کنند در ستاد تنظیم بازار معلوم شده است.

محسن صالحی نیا در افتتاحیه سومین نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران در جمع خبرنگاران در خصوص شرایط صنعت خودرو اظهار کرد: صنعت خودرو در شرایطی به سر می‌برد که باید همیاری کنیم تا از وضعیت فعلی عبور کنیم.

معاون وزیر صنعت افزود: رسیدن به مرز تولید از نظر کمی با توجه به تأمین نیاز بازار در وضعیت فعلی باید مدنظر قرار گیرد، آرام آرام در حال پیش رفتن به سمت افزایش تولید هستیم

وی با ذکر اینکه این نمایشگاه با دو هدف ایجاد شده است، گفت: هدف نخست این است که آخرین کارهای انجام گرفته به خصوص در زمان فعلی که با محدودیت مواجه هستیم را بتواند به متقاضیان این صنعت ارائه کنند و از سویی تمام ذینفعانی که در تأمین قطعه را به صحنه بیاورد.

صالحی نیا در خصوص گلایه قطعه سازان یادآوری کرد: حتماً در خیلی از موارد این گلایه صحیح است و بعضی از عوامل دست به دست هم داده تا این گلایه‌ها شکل گیرد.

معاون وزیر صنعت افزود: از ابتدای سال تاکنون ۸۰۰ هزار خودرو تولید شده است که نسبت به سال پیش ۳۰ درصد کاهش نشان می‌دهد که برنامه‌های جبرانی برای آن وجود دارد.

معاون وزیر صنعت ادامه داد: کاهش تولید باعث کاهش سطح قراردادها می‌شود و قطعه سازان با توجه به هزینه ثابتی که دارند از این موضوع متضرر هستند.

وی در خصوص تحویل ندادن خودروهای ثبت نامی توسط خودروسازان گفت: خودروهایی که روند تولیدشان در حال انجام است خودروسازان متعهد هستند تا پایان سال تعهد خود را انجام دهند یا نهایتاً تا پایان ماه سوم سال آتی این کار را انجام دهند در بعضی خودروهایی که به خاطر محدودیت‌های ایجاد شده و خروج کمپانی‌های خارجی در جایی که امکان پذیر بوده جایگزین با توجه به نوع قرارداد خودروسازان خود را موظف می‌دانند که با توافق با متقاضیان خودروی جایگزین یا رقم سود مشارکت یا پرداخت جریمه توافق شود یا به شکل دیگر با توافق مشتری پول هوایی که در اختیار خودروساز است بر اساس پیش فروش مبنای خرید خودروی دیگری باشد.

 صالحی نیا در خصوص قیمت گذاری گفت؛ مقدمات کار برای قیمت گذاری انجام شده، خودروهای خارج از شمول قیمت‌گذاری ابلاغ شده و دیگر خودروها هم به زودی با توافقاتی که در ستاد تنظیم بازار انجام گرفته در حال نهایی شدن و ابلاغ است و خودروسازان با تعیین تکلیفی که در ستاد تنظیم بازار انجام می‌گیرد با متقاضیان عمل خواهند کرد.

 وی با ذکر اینکه تکلیف کار خریداران پیش خرید با قیمت روز، خریداران قیمت قطعی و افرادی که اکنون می‌خواهند با مراجعه با شرکت‌ها خرید کنند در ستاد تنظیم بازار معلوم شده است.

 معاون وزیر صنعت گفت: خودروهای قراردادهای قیمت قطعی حتماً با همان قیمت عرضه خواهند شد، قیمت روز بر اساس قرارداد نخست که مشخص شده عمل می‌شود.

خودروکار

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar