موج جدید افزایش قیمت ها در بازار خودرو

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
موج جدید افزایش قیمت ها در بازار خودرو

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو تهران پیش بینی کرد که در هفته جاری و همزمان با افزایش نرخ ارز، قیمت خودروها هم در بازار افزایش یابد.

غلامحسین قاسمیان، در پاسخ به پیش بینی شرایط بازار همزمان با شروع فصل پاییز گفت: رکود هرساله بازار خودرو با آغاز فصل پاییز در حالی بود که قیمت دلار در سال گذشته نزدیک به ۳۸۰۰ دلار و قیمت سکه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بوده ولی امسال به خاطر تغییرات لحظه ای قیمت دلار، قیمت ها تغییر چشمگیری داشته است.

وی تاکید کرد: به همین خاطر با وجود کاهش معاملات در پاییز هرسال، امسال به خاطر نوسانات نرخ ارز شرایط بازار قابل پیش بینی نخواهد بود و از حالت پیش بینی هم خارج شده است.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو تهران با ذکر این که در صورت عرضه خودرو از طرف خودروسازان داخلی به بازار قیمت ها شکسته خواهد شد، تصریح کرد: در غیر این صورت به خاطر محدودیت در عرضه شاهد افزایش قیمت خودروها در بازار خواهیم بود این در حالیست که در حال حاضر به خاطر کمبود خودرو، خریداری هم در بازار وجود ندارد.

قاسمیان در تشریح وضعیت بازار با پیش فروش های جدید و تاثیر آن بر بازار هم گفت: پیش فروش های انجام شده و همچنین برنامه ریزی برای پیش فروش های جدید در حالی است که هیچ خودرویی وارد بازار نشده و هر چند نباید به تاثیر پیش فروش ها بی توجه بود ولی فقط در صورتی قیمت ها شکسته و بازار به آرامش می رسد که عرضه خودرو به کف بازار باشد.

وی ادامه داد: هم اکنون به خاطر کمبود عرضه، قیمت هایی از طرف فروشندگان اعلام می شود که هیچ مبنا و منطقی ندارد به طوری که قیمت ۲۰۶ تیپ ۲ حتی با ۶۲ میلیون تومان هم قابل خرید نیست پس با توجه به چنین وضعیتی پیش بینی بازار خودرو غیرقابل امکان شده است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "موج جدید افزایش قیمت ها در بازار خودرو"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
مراد
مهمان

قیمت خودرو خیلی خیلی گرانه اکثریت مردم ایران زیر حط فقرند ندارند ندارند