میزان بدهی‌های معوق خودروسازان ۲۰ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود

یکشنبه 21 بهمن 97 ساعت 11:39
میزان بدهی‌های معوق خودروسازان 20 هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود

نجفی منش گفت: میزان بدهی‌های معوق خودروسازن و قطعه‌سازان نزدیک به ۱۵ تا ۲۰ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

محمدرضا نجفی منش رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی با ذکر اینکه فروش خودرو به قیمت قطعی زیان خودروسازان را افزایش می‌دهد، اظهار کرد: به خاطر افزایش هزینه‌های تولید، فروش خودرو با قیمت قطعی موجب افزایش زیان به خودروسازان شده است حتی فروش با قیمت ۳۰ درصد بالاتر از قیمت گذشته، نمی‌تواند مانع از زیان خودروسازان شود فقط خودروهایی که با قیمت روز فروخته شود، احتمال ضرر ندارد.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی افزود: افزایش قیمت خودرو به خاطر زیان انباشته شده خودروسازان به تنهایی نمی‌تواند این صنعت را نجات دهد و نیاز است با تزریق نقدینگی و تسهیلات این خسارت خودروسازان را جبران کرد.

وی افزود: خیلی از قطعه سازان برای تولید با مشکل تأمین مواداولیه و منابع مالی رو به رو هستند و در صورت ادامه این وضعیت قطعه سازان تعدیل نیرو را به طور جدی دنبال خواهند کرد.

به گفته وی؛ میزان بدهی‌های معوق خودروسازن و قطعه‌سازان نزدیک به ۱۵ تا ۲۰ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود، البته زیان خودروسازان ناشی از قیمت‌های گذشته، نزدیک به ۷۵۰۰ میلیارد تومان است.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی تصریح کرد: برای جبران بدهی‌های خودروسازان ۱۱ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است که هنوز تأمین نشده است.

نجفی منش در پایان گفت: افزایش استانداردها و خروج خودروسازان خارجی هزینه تولید خودرو در کشور را افزایش می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar