نبود کاغذ، فیلتر روغن را گران کرد

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
نبود کاغذ، فیلتر روغن را گران کرد

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن، فیلتر، پنچرگیران و فیلترسازان با ذکر اینکه قیمت فیلتر روغن ۲۰ درصد افزایش یافته است، گفت: کاغذ فیلتر وارداتی است و عرضه آن به خاطر تغییرات نرخ ارز کاهش یافته و تولید را تحت تاثیر قرار داده و باعث کاهش میزان تولید شده است.

داود سعادتی نژاد  اظهار کرد: لاستیک از ۵ مرداد قیمت لاستیک افزایش یافته و قیمت لاستیک معمولی خودرو‌های سنگین دو برابر افزایش قیمت داشته است.

وی افزود: قیمت لاستیک‌های تولید داخل افزایش یافته، لاستیک‌های وارداتی هم به خاطر ممنوعیت کمبود داریم لاستیک‌های سواری ندارد و لاستیک‌های کامیونی و اتوبوسی هم فقط ۳۰ درصد در داخل کشور تولید می‌شود و مابقی وارداتی است و تقاضا برای آن افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن، فیلتر، پنچرگیران و فیلترسازان گفت: قیمت لاستیک به دست دلالان افزایش یافته است و کارخانجات اقدامی برای افزایش قیمت نداشته اند ولی، عرضه به بازار کاهش داشته است.

سعادتی نژاد ادامه داد: احتکار هم در گرانی لاستیک تاثیرگذار بوده است ولی، به خاطر اعلام نشدن آمار تولید از طرف کارخانجات اتحادیه نمی‌تواند نظارتی انجام دهد.

وی در خصوص رون موتور در بازار هم اظهار کرد: تولید روغن موتور نسبت به مردادماه ۲۵ درصد کاهش داشته است که به خاطر کمبود عرضه قیمت‌ها ۳۵ درصد افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن، فیلتر، پنچرگیران و فیلترسازان با ذکر اینکه با افزایش قیمت ارز قیمت مواد اولیه هم افزایش یافته است، تصریح کرد: علی رغم این موضوع قیمت به دست تولیدکنندگان افزایش نیافته است ولی، به دست سوءاستفاده کنندگان گران شده است.

سعادتی نژاد در مورد علت های افزایش قیمت فیلتر روغن در بازار هم گفت: کاغذ فیلتر وارداتی است و عرضه آن به دلیل تغییرات نرخ ارز کاهش یافته و تولید را تحت تاثیر قرار داده و موجب کاهش میزان تولید شده است.

وی با ذکر اینکه قیمت فیلتر روغن ۲۰ درصد افزایش یافته است، تاکید کرد: اگر واردات کاغذ به میزان کافی انجام بگیرد، تولید داخل کفاف نیاز بازار داخل را می‌دهد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar