نخستین فروش فوری خودرو در سال ۹۸ کلید خورد

دوشنبه 26 فروردین 98 ساعت 03:27
نخستین فروش فوری خودرو در سال 98 کلید خورد

گروه ایران خودرو نخستین فروش فوری محصولات خود را در سال ۹۸ با عرضه دو محصول پژو ۴۰۵ بنزینی و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ کلید زد.

این اتفاق در وضعیتی است که همچنان خبری از قیمت‌گذاری براساس فرمول ۵ درصد زیر حاشیه بازار نیست. مقایسه‌ای بین قیمت‌های بازار با قیمت‌های اعلامی از طرف ایران خودرو گویای تداوم قیمت‌گذاری دستوری از مبدأ است. در اواخر پاییز سال اخیر رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از کش‌وقوس‌های بسیاری که از شهریورماه پارسال و در زمان محمد شریعتمداری، وزیر پیشین صمت، در ارتباط با آزادسازی قیمت محصولات گروه‌های خودروساز اتفاق افتاده بود، اعلام کرد که خودروسازان از ابتدای بهمن ۹۷ مجازند محصولات خود را براساس فرمول ۵ درصد زیر قیمت حاشیه بازار عرضه کنند.

این در حالی است که این دستور هنوز اجرایی نشده و شاهد بودیم که خودروسازان در فروش فوری که در طول اسفند گذشته انجام دادند به جای کشف قیمتی براساس فرمول یاد شده، محصولات خود را با توجه به قیمت‌های دیکته شده در اختیار خریداران قرار دادند.

کارشناسان همواره بر این نکته تاکید کرده‌اند که فاصله قیمتی بین کارخانه و حاشیه بازار از عوامل بی‌ثباتی بازار است. آن‌ها می‌گویند: برداشتن فاصله قیمتی بین کارخانه و بازار موجب می‌شود علاوه بر اینکه خودروسازان محصولات خود را با ضرر تولید نکنند، وضعیت برای خروج دلالان و سفته بازان از این بازار مهیا شود.

قیمت حاشیه بازار محصولات ایران خودرو / فروردین ۹۸

فروش فوری و نقدی ایران خودرو (قطعی) مرحله دوم سه شنبه ۲۷ فروردین ۹۸

شرایط جدید فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو (مشارکت در تولید) از دوشنبه ۲۶ فروردین ۹۸

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar