نسل جدید شرکت‌های خودرویی که در حال ظهور هستند

یکشنبه 7 بهمن 97 ساعت 11:41
نسل جدید شرکت‌های خودرویی که در حال ظهور هستند

ازجمله این شرکت‌ها می‌توان به عظیم خودرو، سیف خودرو، آمیکو، ریگان خودرو و یاران خودرو اروند اشاره کرد.

با توجه به رخدادهای یک سال اخیر در بخش خودرو و به ویژه خودروهای وارداتی، خیلی از شرکت‌های واردکننده خودرو عملاً تعطیل شده یا فعالیت خود را به حداقل رسانده‌اند و فقط شمار بسیار کمی از واردکنندگان خودرو هنوز دست‌وپا شکسته به حیات خود ادامه می‌دهند. ولی در همین اوضاع و شرایط، نسل جدیدی از گروه‌های خودرویی در حال ظهور هستند؛ شرکت‌هایی که در زمینه واردات و سپس تولید خودروهای چینی تأسیس شده‌اند و تا دیروز وجود نداشته یا فعالیت حداقلی داشته‌اند، یا اینکه در حوزه لیزینگ و خودروهای تجاری فعال بوده‌اند.

ازجمله این شرکت‌ها می‌توان به عظیم خودرو، سیف خودرو، آمیکو، ریگان خودرو و یاران خودرو اروند اشاره کرد. این گروه‌ها، برندهای چینی فوتون، هنگ تن (عظیم خودرو)‌، بیسو (سیف خودرو) آسنا (آمیکو)‌، کوپای (ریگان خودرو) و دامای (یاران خودرو اروند) را به بازار خودرو کشور عرضه کرده‌اند و در آینده هر یک سهمی از بازار خودروهای ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومانی بازار ایران خواهند داشت؛ بخشی که یک سال پیش و پیش از تغییرات نرخ ارز، در اختیار برندهای هیوندای، کیا، تویوتا، میتسوبیشی، رنو و نیسان بود.

چینی‌ها جایگزین وارداتی‌ها

 با ادامه روند فعلی اوضاع اقتصادی و سیاسی به نظر می‌رسد در طول یک سال آتی، در صورت آزادنشدن واردات خودرو، برندهای چینی به طور کامل جایگزین خودروهای وارداتی در بازار ایران شوند. البته شمار بالای خودروهای صفرکیلومتر در بازار و همچنین خودروهای باقی مانده در گمرک می‌تواند تا یک سال آتی نیاز بازار به خودروهای وارداتی را تأمین کند، ولی پس از این تاریخ، چینی‌ها کل سهم بازار خودروهای وارداتی را به خود اختصاص خواهند داد.

اخبار خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar