نشر آگهی‌های وسوسه کننده برای کسب سود بیشتر

چهارشنبه 12 دی 97 ساعت 12:51
نشر آگهی‌های وسوسه کننده برای کسب سود بیشتر

در ۶ ماه گذشته به طور روزانه سایت‌های معتبر خریدوفروش خودروهای تولید داخل و چینی را رصد کرده و متوجه موضوع مهمی در این راستا شدیم که بعضی از نمایندگی‌ها با نشر آگهی‌های وسوسه کننده، اقدام به جلب متقاضی می‌کنند و سیاست فروش نقدی با قیمتی نزدیک به بازار آزاد را پیش می‌گیرند.

نحوه کار این نمایندگان به این شکل است که قیمت رسمی و زمان تحویل خودروها را اعلام و شما را تشویق به تماس می‌کنند. آن‌ها به دنبال تماس شما، با زرنگی اعلام می‌کنند که مدت زمان تحویل هرچند به طور مثال، سه ماهه است ولی کارخانه تا پنج یا شش ماه دیگر هم توان تولید ندارد ولی اگر بخواهید می‌توانند برای شما با تحویل روز، خودرویی صفرکیلومتر آماده کنند ولی باید قیمت بیشتری بپردازید.

خیلی از خریداران هم از این موضوع استقبال می‌کنند و نمایندگی در حقیقت خود در بازار تورم را رقم می‌زند. از طرف دیگر بعضی نمایندگی‌های محصولات داخلی هم چنین کاری را انجام می‌دهند.

یعنی با مراجعه به آنها متوجه می‌شوید که پیش خرید محصولی از آنها هم اکنون امکان پذیر نیست ولی با مبلغ بالاتر می‌توانید همان محصول را از نمایندگی دریافت کنید،‌ به شرط آنکه به کسی نگویید!

این ترفندهای نه چندان اخلاقی،‌ علاوه‌بر تشویش قیمت‌ها موجب می‌شود جو روانی بازار هم برای بعضی محصولات، متشنج شود و افزایش قیمت هنگفتی رقم بخورد که امروزه شاهد آن هستیم، یعنی تفاوت‌های چند ده میلیون تومانی قیمت نمایندگی با بازار آزاد.

اخبار خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar