نظارت بر استاندارد لاستیک‌های وارداتی یک امر ضروری است

دوشنبه 17 دی 97 ساعت 11:56
نظارت بر استاندارد لاستیک‌های وارداتی یک امر ضروری است

سخنگوی انجمن صنعت تایر با اعلام اینکه نزدیک به یک سوم از نیاز تایر ایران از محل واردات تأمین می‌شود، گفت: نگران ورود لاستیک‌های فاقد استاندارد خارجی در بازار هستیم.

مصطفی تنها با اشاره به اینکه همه تایرهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری هستند، اظهار داشت: سازمان استاندارد متولی بررسی استاندارد تایرهای وارداتی است، ولی مشکلی اینجاست که امکانات تست تایر در سازمان استاندارد محدود است.

وی با ذکر این که به خاطر زمان‌بر بودن تست تایرها سازمان استاندارد بررسی این موضوع را به چند آزمایشگاه خصوصی به عنوان بازوهای کمکی سپرده است، افزود: این آزمایشگاه‌ها به نمایندگی از سازمان استاندارد مسئول بررسی میزان استاندارد تایرها و صدور گواهینامه‌ها هستند، که متاسفانه در این رابطه شنیده‌ام بعضی سهل‌انگاری‌ها در این آزمایشگاه‌ها در نمونه برداری و تست لاستیک‌ها انجام می‌شود.

سخنگوی انجمن لاستیک تصریح کرد: نزدیک به یک سوم از نیاز تایر کشور از محل واردات تأمین می‌شود که نظارت بر استاندارد لاستیک‌های وارداتی یک امر ضروری است.

تنها در مورد قیمت تایرهای وارداتی هم گفت: در بخش تایرهای باری و اتوبوس که ارز ۴۲۰۰ تومانی تخصصی پیدا کرده نظارت لازم بر قیمت‌ها انجام می‌شود، ولی متاسفانه در سطح بازار و واردات جزء نظارت کافی در قیمت تایرهای وارداتی اعمال نمی‌شود. به طوری که اگر نگرانی در کمبود تایر در بازار به وجود آید قیمت آنها توسط فروشندگان رشد قابل توجهی پیدا می‌کند. به عنوان نمونه تابستان سال اخیر قیمت تایرهای وارداتی تا ۳ برابر افزایش پیدا کرد که این موضوع امروز تا اندازه‌ای مدیریت شده است.

تسنیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar