نگاهی کوتاه به طرح پیش فروش محصولات ایران خودرو

بروزرسانی در: شنبه 6 مهر 98 ساعت 19:26
نگاهی کوتاه به طرح پیش فروش محصولات ایران خودرو

در طرح پیش فروش محصولات ایران خودرو که از سوم مهر ماه ۹۷ شروع خواهد شد ۵۳ هزار خودرو در مدت ۵ روز عرضه می‌شوند که برای خرید حداقل نیاز به ۱۶ میلیون تومان معادل ۵۰ درصد قیمت پژو ۴۰۵ نقدینگی لازم است.

وزارت صنعت جهت تنظیم بازار و پیشگیری از افزایش قیمت خودرو، سایپا و ایران خودور را موظف کرد که به صورت پیش فروش خودروهای خود را عرضه کنند.

در ابتدای شهریور ماه خودروسازی سایپا ۴۸ هزار خودو که بیشتر از خانواده پراید بودند را پیش فروش کرد این درحالی بود که خودروهایی نظیر سراتو، ساندرو، چانگان و برلیانس که جزو محصولات به روزتر این خودروسازی هستند و در این چند ماه هم بیشترین افزایش قیمت را داشتند در این لیست نبودند اگرچه فروش همین خودروها هم با حرف و حدیث بسیاری همراه بود.

حال نوبت ایران خودرو است که ۵۰ هزار خودروی خود را پیش فروش کند با توجه به حواشی ثبت نام خودروهای سایپا مقرر شد کسانی که در طرح سایپا شرکت کردند، فاقد گواهینامه هستند و هم اکنون خودوری سواری اعم از داخلی و یا خارجی به نام آنها است نتوانند در طرح پیش فروش ایران خودرو شرکت کنند.

ضمن آنکه موعد تحویل بخشی از این خودروها در شهریور سال ۹۸ و تمام آنها به قیمت روز محاسبه خواهد شد.

هدف وزارت صنعت از اعمال این طرح، کوتاه کردن دست دلال‌ها و رسیدن خودرو به دست مصرف کننده واقعی است.

در طرح پیش فروش محصولات ایران خودرو که از سه شنبه شروع خواهد شد ۵۰ هزار خودرو در مدت ۵ روز عرضه می‌شوند که برای خرید حداقل نیاز به ۱۶ میلیون تومان معادل ۵۰ درصد قیمت پژو ۴۰۵ نقدینگی لازم است.

خودروهای پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و ۲۰۶ تیپ ۵، پژو ۴۰۵ جی آل ایکس، سمند آل ایکس، سورن ای آل ایکس، رانا، دنا و وانت آریسان در لیست قرار دارند.

باز هم در این طرح همانند سایپا خودروهای به روز و اصلی ایران خودرو همچون ۲۰۷، هایما و سوزوکی ویتارا و دانگ فنگ پیش فروش نخواهند شد تا افزایش قیمت خودروها همچنان روند صعودی خود را طی کند.

قیمت محصولات ایران خودرو

فروش فوری ایران خودرو

فروش نقدی ایران خودرو

فروش اقساطی ایران خودرو

ثبت نام پیش فروش ایران خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "نگاهی کوتاه به طرح پیش فروش محصولات ایران خودرو"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
عرفان نعمتی
مهمان

ما ۱۱ سال پیش از ایران خودرو یه ماشین خریدیم یعنی حتی ما هم نمی‌تونیم اینو عوضش کنیم