هر آن چه که باید در مورد هاوال H6 بدانید

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:37
هر آن چه که باید در مورد هاوال H6 بدانید

آذر ماه سال پیش بود که در نمایشگاه خودروی تهران، گروه بهمن از دو محصول جدید شاسی بلند هاوال H2 و H6 رونمایی کرد. این شرکت که توانسته نمایندگی گریت وال را در ایران اخذ کند، قصد دارد چهار مدل از شاسی بلندهای هاوال را به مرور وارد بازار ایران کند. قبلاً در مطالب جداگانه به بررسی دو مدل هاوال H2 و H9 پرداخته بودیم و در این مطلب قصد داریم، شما را با هاوال H6، شاسی بلند سایز متوسط جدید بهمن موتور برای بازار کشورمان آشنا کنیم.

هاوال H6 یک شاسی بلند سایز متوسط است که توسط کمپانی چینی گریت وال از سال ۲۰۱۱ در آن کشور تولید می‌شود. این خودرو که عنوان پرفروش‌ترین مدل کمپانی را هم یدک می‌کشد، در یکی از پر رقابت‌ترین سگمنت های شاسی بلندهای بازار رقبایی مانند مزدا CX-5، تویوتا رافور، هیوندای توسان، نیسان ایکس تریل و بسیاری شاسی بلندهای دیگر را پیش روی خود می‌بیند.

هاوال H6 طراحی زیبایی دارد و شاید برخی‌ها آن را شبیه به بعضی مدل‌های آلمانی بدانند. البته می‌توان به آن‌ها حق داد، زیرا این خودرو تحت نظارت پیِر لکلارک، مسئول پروژه طراحی بی ام و ایکس ۵ اورجینال طراحی شده است. مثلاً در طراحی قسمت جلوی خودرو به ویژه جلوپنجره به نظر می‌رسد طراحان هاوال H6 از برخی مدل‌های آئودی الهام گرفته‌اند و موارد دیگری مانند خط سقف شیب دار، پنجره‌های باریک و طراحی کلی قسمت عقب ما را بسیار به یاد رنج روور ایووک می‌اندازد. همچنین به طور کلی بین تمامی مدل‌های شاسی بلند هاوال یک زبان طراحی مشخص وجود دارد که موجب شده، تمامی مدل‌ها شباهت‌هایی به هم داشته باشند و این یک امتیاز مثبت بزرگ برای هاوال می‌تواند باشد.

در طراحی کابین خودرو هم به نظر می‌رسد طراحان هاوال از رقبای آلمانی خود الهام گرفته‌اند، مخصوصاً دسته دنده خودرو و ترکیب کلی کابین شباهت‌های زیادی به برخی مدل‌های بی ام و و آئودی دارند. به طور کلی اگر بخواهیم قضاوت کنیم، کیفیت ساخت کابین و همچنین مواد اولیه استفاده شده در آن بسیار خوب و بالاتر از حد انتظار است. یکی از نکات منفی در مورد کابین هاوال H6 را می‌توان دید عقب نسبتاً بد آن نام برد که با توجه به خط سقف شیب دار، پنجره عقب باریک و ستون‌های عقب ضخیم، این کار را بسیار مشکل کرده است.

هاوال H6 که توسط بهمن موتور قرار است به ایران وارد و بعدها خط تولید آن در کشورمان راه اندازی شود، از یک موتور ۲ لیتری توربو با ۱۹۵ اسب بخار نیرو و ۳۵۵ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد. این موتور با اتصال به یک گیربکس ۷ دنده دو کلاچه اتومات، خروجی‌های خود را به تمام چرخ‌ها ارسال می‌نماید. هاوال H6 از استاندارد آلایندگی یورو ۵ بهره می‌برد و سیستم تعلیق آن در جلو مک فرسون و در عقب چند میله‌ای مستقل است.

از نظر تجهیزات و امکانات، هاوال H6 را می‌توان خودرویی بسیار مجهز به حساب آورد. مواردی مانند سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، سقف پانوراما، روکش چرم صندلی، تهویه مطبوع دو منطقه‌ای اتومات، صندلی برقی راننده قابل تنظیم در ۸ جهت، ۶ ایربگ جلو، جانبی و پرده‌ای، مموری صندلی، چراغ‌های دیلایت، مه شکن جلو و عقب، صفحه نمایش لمسی ۱۲.۳ اینچی و بسیاری موارد دیگر به صورت استاندارد روی این خودرو ارائه شده‌اند.

به طور کلی بخواهیم بگوییم، هاوال H6 یک شاسی بلند خوب و قدرتمند است که حال در نسل دوم خود، بسیار پرقدرت‌تر می‌خواهد با حضور در بازار ایران روزهای سختی را برای رقبای خود رقم بزند. در نمایشگاه خودروی تهران بهمن موتور گفته بود که هاوال H6 را به قیمتی معادل ۱۲۰ میلیون تومان وارد بازار خواهد کرد، باید منتظر ماند و دید چقدر این حرف درست از آب در می‌آید.

نظر شما در مورد هاوال H6 چیست؟

بروشور هاوال H6

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

21 دیدگاه ها برای "هر آن چه که باید در مورد هاوال H6 بدانید"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
کورش
مهمان

به نظرم طراحی اتاق و داخل کابین خیلی قدیمی هستش

محسن
مهمان

من نثل قبل این ماشین رو داشتم
کیفیت و سواری واقعا خوبی داره
خیلیم جاداره
ایمانا با توسان و سانتافه قابل رقابته
من حتما این مثل جدیدش اگه بیاد،هر قیمتی باشه میخرم
چون واقعا ماشینه خوبیه

حميد چراغي
مهمان

با این قیمت وامکانات عالیه من ١ سال دنبال ماشین هستم ولی ماشین چینی قابل اطمینان هست یا از خریدش پشیمون میشم

ناهید
مهمان

ماشین چینی خیلی بهترازماشینای ایرانیه.اماتورنج قیمت۱۰۰ب بالامیخوای،من ترجیح میدم پژو۲۰۰۸بخری داداچ

شهاب
مهمان

اگه قرار باشه بیشتر از ۱۵۰ برای این برند هزینه کرد گزینه های بهتری میشه خرید مثل هیوندای و نیسان شاسی بلند با کارکرد پایین ۲۰۱۴و ۲۰۱۵ در ضمن آنچه در عکس میبینید با واقعیت فاصله داره آن هم در ایران و برای ایران تولید بشه

مصطفی
مهمان

من از نمایندگی بهمن سوال کرم گفت قراره نیمه دوم سال بیاد برای فروش و قیمتش هم حدودا” ۱۲۰ میلیون هست .

محمد
مهمان

با این توضیحاتی که بالا داده شد فکر نکنم زیر ۱۵۰ میلیون باشه

رضا
مهمان

عمرا ۱۲۰ بیاد به بازار،تیگو ۵ الان ۱۳۰ هست، این حدود ۱۵۰ در بهترین حالت

منصور
مهمان

طراحی مدرنی داره انگار ولووxc60 و newسانتافه ورنجرور ولار رو قاطی همدیگه کردن با این قیمتم خوب میفروشه
اما افت قیمتی خودروهای چین یه ایراد بزرگ برای ماشینای این کشوره دلیلشم معلوم نیس!!!؟؟

علی
مهمان

دلیلش معلوم چون مردم فکر میکنن ماشین بدی دسته دومش زود خراب میشه برای همین نمیرن سراغ دسته دومش

مهدی
مهمان

وقتی که وارد شد ،قیمت مشخص شد،تست شد، اونوقت میشه فهمید چند مرده حلاجه به قول قدیمیا :یه روز یه همدانی گفت من تو شهرمون از رو هفت تا باغچه میپرم
بهش گفتن :تو اینجا از یکیش بپر شیش تای بقیش تو شهرتون پیشکش
حالا اینم وقتی اومد گذر زمان مشخص میکنه که چقدر کیفیت و دوام و ارزش خرید داره

هادی
مهمان

با سلام در پاسخ شما دوست عزیز باید عرض کنم که خودروی ولکیس c30 که چند سالی هست وارد بازار شده و آنهایی که دارم خیلی راضی هستند دوستم یه مدل ۹۰ رو داره میگه تو این چند سال فقط بنزین و روغن … خیلی خیلی راضی … در واقع محصول شرکت گرفت وال هست که الان بهمن موتور داره h2 و h6 را وارد بازار میکنه . من مطمئن هستم قیمت هاوال h2 که وارد بازار شده ظرف چند ماه آینده بالای صد میلیون میشه

Iran31
مهمان

فقط امیدوارم اخرین فیس لیفتش بیاد ایران،طراحی داخلیش عااالیه،عکسایی که تو این مطلب هست اخرین فیس لیفت نیست