هشدار شهرداری تهران به مردم مبنی بر کلاهبرداران فروشنده طرح ترافیک

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
هشدار شهرداری تهران به مردم مبنی بر کلاهبرداران فروشنده طرح ترافیک

معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در اطلاعیه‌ای به شهروندان نسبت به کلاهبرداری درقالب خرید فروش و فروش طرح ترافیک هشدار داد.

در این اطلاعیه‌ای با اشاره به بسته شدن پرونده کارت‌های شناور رایگان در طرح ترافیک تازه، آمده است: در سال ۹۶ بالغ بر ۱۰ هزار کارت شناور میان دستگاه‌های اجرایی و نهادهای گوناگون توزیع شد. این کارت‌ها در سال‌های پیش با توجیهات ویژه امنیتی و اجرایی رواج یافته بود، ولی پس از چند سال تبدیل به یک رانت و امتیاز خاص تبدیل شده بود.

با آنکه این کارت‌ها طبق مصوبه شورای شهر از ۵ تا ۸ میلیون تومان قیمت داشت ولی شهرداری در دوره قبل بیشتر کارت‌های شناور را به رایگان و حتی به طور هدیه توزیع می‌کرد. با آن کارت‌ها تا سه خودرو در روز امکان ورود به محدوده طرح داشتند.

یکی از اهداف طرح ترافیک جدید، حذف تبعیض و تفاوت در پرداخت بود. برای این منظور، مدیریت تازه شهرداری تصمیم گرفت که کارت‌های شناور را به صورت کامل حذف کند. تصمیمی که به معنای حذف رانتی معادل دهها میلیارد تومان به نفع عموم مردم بود.

در این مرحله، همان توجیهات ویژه پیشین در مورد نیاز به کارت‌های شناور از طرف پلیس و دولت مطرح شد. شهرداری اعلام کرد که حاضر است شمار محدودی مجوز سیار را برای مصارف مذکور در اختیار این نهادها و دستگاه‌ها قرار دهد، مشروط بر آنکه هزینه رفت و آمد خود را مثل بقیه پرداخت کنند و توقع کارت رایگان نداشته باشند.

در سال‌های پیش، متاسفانه بعضی از افرادی که این کارت‌های شناور را دریافت می‌کردند، آن‌ها را می‌فروختند یا اجاره می‌دادند ولی مجوزهای سیار امسال به طوری طراحی شده است که خرید و فروش آنها بی‌معنا و بی‌ارزش باشد و کسی نتواند از آنها سوءاستفاده کند و در دستورالعمل استفاده از مجوزهای سیار مشخص شده است که رفت و آمد با این مجوزها هم باید با پرداخت هزینه همراه باشد و در غیر این صورت علاوه بر بدهی عوارض، باعث جریمه هم خواهد شد.

سازمان حمل و نقل شهرداری تهران به همه شهروندان هشدار داده است که فریب کلاهبرداران را نخورند و تصریح کرده که امسال کارت شناور نداریم و مجوزهای سیار هم هیچ ارزش ریالی ندارد، بدین سبب پرداخت هر مبلغی بابت خرید آنها به امید استفاده رایگان، باعث آسیب و در آخر استفاده بدون پرداخت از این کارت‌ها موجب جریمه بعلاوه بدهی عوارض رفت و آمد خواهد شد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar