آمار جدید از خودروهای ترخیص شده از گمرکات

بروزرسانی در: جمعه 27 اردیبهشت 98 ساعت 18:12
آمار جدید از خودروهای ترخیص شده از گمرکات

بررسی‌ها نشان می‌دهد، از نزدیک به ۲۷۰۰ خودرو پروانه شده در ۴ ماه اخیر شمار قابل توجهی خودرو از گمرکات گوناگون ترخیص شده است.

زد فور کار: از زمان مصوبه خودرویی هیئت دولت در نیمه بهمن سال اخیر شرایط بازار خودروی کشور بسیار نامتعادل بوده و حتی ترخیص خودروهای درگمرک مانده هم نتوانسته در این بازار اثر گذار باشد. اگرچه به نظر می‌رسد ترخیص ایندست خودروها و همچنین احیا تزریق خودروهای وارد شده بدون ثبت سفارش نوعی رانت قیمتی برای صاحبان آنها ایجاد می‌کند ولی به هر حال دولت بایستی برای بازار متشنج خودروهای داخلی و خارجی تدبیر مشخصی داشته باشد.

بر اساس پیگیری‌های انجام شده از نیمه بهمن ماه سال پیش تا اواخر اردیبهشت ماه سال جاری بیش از ۲۷۰۰ خودرو در گمرکات پروانه گمرکی صادر شده است.

بر این اساس در ۱۵ گمرک گوناگون از جمله سلفچگان،‌ باهنر، رجایی، غرب تهران، لنگه، خرمشهر، بوشهر و...پروانه ترخیص خودرو صادر شده است.

بر مبنای اعلام مسئولان از ۲۷۰۰ خودروی دارای پروانه نزدیک به ۱۶۰۰ دستگاه خودرو از گمرکات یاد شده ترخیص شده‌اند.

این گزارش حاکی از این است که گمرک سلفچگان با صدور ۸۹۵ پروانه در صدر فهرست یاد شده قرار گرفته است. نکته جالب توجه اینکه بر اساس گزارش تا ۲۰ اردیبشهت تنها ۳۹ دستگاه خودرو از این گمرک خارج شده است.

به عبارت دیگر بیشتر شمار خودروی ترخیص شده به گمرک باهنر مربوط می‌شود. بر این اساس با وجود اینکه ۶۴۶ پروانه در گمرک شهید باهنر برای خودروهای وارداتی صادر شده است حدود ۳۳۰ دستگاه خودرو از گمرک یاد شده خارج شده است.

لازم به ذکر است، در حالی بر اساس یک گزارش مکتوب، تا ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۰۰۷ دستگاه خودرو از ۱۵ گمرک اصلی ترخیص شده‌اند که ظاهراً ظرف یک هفته گذشته این آمار به بیش از ۱۶۰۰ دستگاه رسیده است.

تسنیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar