خرید و فروش در بازار خودروهای وارداتی به صفر رسیده است

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
خرید و فروش در بازار خودروهای وارداتی به صفر رسیده است

سعید موتمنی با ذکر این مطلب گفت: از تیرماه سال پیش و همزمان با ممنوعیت ثبت سفارش، خودرو چندانی به ایران وارد نشده و این کار موجب شد تا قیمت وارداتی ها در بازار افزایش یابد که این امر سبب شد تا نمایندگی ها موفق به دریافت سود بیشتری شوند.

وی با ذکر این که این گروه ها فقط به عنوان یک واسطه عمل کرده و با اخذ مبلغی به عنوان پیش فروش اقدام به فروش خودرو می کردند، تاکید کرد: هم اکنون قیمت خودروها در بازار سلیقه ای است و اگر چه در هفته پیش اوضاع تا میزانی بهبود یافته بود ولی از روز شنبه همزمان با اعلام ممنوعیت واردات، خرید و فروش در این بازار راکد شده و به صفر رسیده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو تهران ادامه داد: خودروهای وارداتی هم اکنون به کالای کمیاب تبدیل شده و دارندگان آن ها اقدام به قیمت گذاری سلیقه ای می کنند.

موتمنی در خصوص بازار خودروهای داخلی هم گفت: همزمان با تصمیم های گذشته این نحوه بر بازار خودروهای داخلی هم تاثیر گذاشته به صورتی که شاهد بالا رفتن قیمت این خودروها هستیم از طرف دیگر خرید و فروشی هم انجام نمی شود و معاملات در این بازار قفل شده است.

وی با تصریح بر این که مقایسه قیمت ها نشان می دهد که از روز پیش قیمت خودروها رو به افزایش رفته است، تاکید کرد: به طور قطع علت این روند تامین نشدن نیاز روزانه بازار از طرف خودروسازان داخلی است.

این فعال بازار خودرو راهکار حل این مشکل را توقف فروش کارتکسی خودرو اعلام و اظهار کرد: اگر کمپانی ها اقدام به  فروش خودرو با پلاک کنند امکان دپو خودرو از طرف بعضی دلالان وجود نخواهد داشت  باید تجربه سال های ۹۰ که تجربه موفقی بود، تکرار شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو تهران ادامه داد: همه مشتریان اقدام به ثبت نام خودرو نمی کنند و ترجیح می دهند نیاز خود را از بازار تامین کنند، بدین سبب لازم است خودروسازان با عرضه بیشتر اقدام به تامین نیاز بازار کنند تا حاشیه قیمت به وجود آمده بازار و کارخانه کاهش یابد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

5 دیدگاه ها برای "خرید و فروش در بازار خودروهای وارداتی به صفر رسیده است"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
حسین
مهمان

دقیقا همینطوره
دلار برای ما مردم معمولی ۱۰،۰۰۰ تومنه، ولی برای خودشون ۵۰۰، ۶۰۰ تومنه، وگرنه ما از اولشم تحریم بودیم
یه زمانی با ۳۰ میلیون میشد توسان و هایلوکس و کمری بخری ولی الان با ۳۰ میلیون……………
تواین چهل سال انگار از زمان حضرت نوح اومدیم یهو تو قرن ۲۰۱۸
اصحاب کهف هم سیصد سال خوابیدن، وقتی بیدارشدن قیمت‌ها ثابت بود بلکه فقط قیافه سکه هاشون عوض شده بود.

کوروش وطنخواه
مهمان

مرگ بر ایران خودرو و سایپا و ***

آقا صابر
مهمان
دلالهها همین دولت و نماینده های مجلس هستن، که دولت مصوبه میزنه به ممنوعیت واردات خودروهای لوکس، و مجلس هم تصویبش میکنه و ماشین های خارجی اینجوری افزایش قیمت پیدا میکنن، اینجوری بازارو نابود کنن و مردم قشر متوسط رو نابود کنن، اینجوری فقط سرمایه های خودشون یه شبه چند برابر شد و همشون روز به روز میلیاردر میشن. برای خودشون مهم نیست، چون اونا فقط نمی‌خوان ما مردم عادی بتونیم سوار یه ماشین لوکس بشیم اونم با قیمت واقعی خودش که کمتراز قیمت ماشینهای داخلی خودمونه. چرا ما حق سوار شدن ماشین های لوکس دنیارو نداریم، به خدا این… بیشتر
Javad
مهمان

دمت گرم.گل گفتی.همه چیز زیر سر همین دولته.بعد میگن آمریکا مقصره.اینا همیشه واسه گند کاریاشون باید یکی رو مقصر بدودن وگرنه چطور میتونن جیب من و شما رو خالی کنن به هر روشی……..

سعید
مهمان

دیگه خریدن یه النترا یا یه ix35 سراتو yd و… کارکرده هم به دلمون میمونه چه برسه به دست نیافتنی هایی مث nx300 و x4 .. خدایا روزای خوبی رو برای سال های جوونیمون انتخاب نکردی …