ولوو ایران را ترک نمی‌کند

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
ولوو ایران را ترک نمی‌کند

فسخ یک جانبه قراردادهای خارجی به ویژه در صنایع خودروسازی از جانب خودروسازانی نظیر فولکس واگن، رنو ستروئن و بتازگی خودروسازی سنگین "ولوو"، موجب تلاطم‌هایی در بازار خودرو در ایران شده است که نمونه آن را می‌توان در عدم تحویل خودرو به متقاضیانی دید که ماه‌هاست ثبت نام کرده‌اند.

هانا سانگلند گفت: کمپانی‌های تحت تحریم در پی راه حل حقوقی برای بازگشت هستند

هانا سانگلند سفیر سوئد در ایران در حاشیه همایش گسترش داوری در کشورهای در حال توسعه که در تهران در حال برگزاری است، خروج کمپانی خودروسازی سنگین ولوو از ایران را تکذیب کرد و گفت آنها به خاطر تحریم حجم کار خود را کم کرده‌اند.

با این وجود هانا سانگلند سفیر سوئد در ایران می‌گوید غول خودروسازی این کشور اروپایی، همکاری خود را با شرکت‌های ایرانی قطع نکرده است.

سانگلند که در حاشیه همایش گسترش داوری در کشورهای در حال توسعه با ما گفت‌وگو می‌کرد، تاکید کرد باید مشکلات بین شرکت‌های اقتصادی از طریق داوری حل شود.

به گفته سانگلند، کمپانی‌های بزرگ سوئدی ده‌ها سال است در ایران کار می‌کنند و تحریم‌های گذشته موجب رفتن آنها از کشور ما نشده است.

در خصوص فسخ یک جانبه قرارداد کمپانی‌های سوئدی با ایران توضیح دهید که به خاطر تحریم بود؟

بله، کمپانی‌های بزرگ صنعتی ما در ایران در حال تجارت هستند و همینطور دهه‌هاست که مشغول این کارند. هم اکنون سوئدی‌ها با مشکلاتی رو به رو هستند و همچنان دارند تلاش می‌کنند تجارت با ایران را سر پا نگه دارند.

چطور کمپانی‌های سوئدی می‌خواهند مشکلاتی را که در تجارت با ایران برایشان پیش آمده، حل کنند؟

باید ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد. ما کماکان در حال پیدا کردن راه حل‌هایی برای مشکلات مربوط به تبادلات مالی هستیم تا کمپانی‌هایی که تحت تحریم‌ها قرار ندارند بتوانند در ایران کار کنند. کمپانی‌هایی هم که تحت تأثیر تحریم قرار می‌گیرند می‌توانند از نهاد داوری به عنوان راهی برای حل و فصل اختلافات خود استفاده کنند.

مشکلاتی که به دلیل فسخ یکجانبه قراردادهای کمپانی‌های سوئدی نظیر خودروسازی ولوو در ایران پیش آمده، چطور جبران می‌شود؟

کمپانی‌های خودروسازی ما قرارداد خود را فسخ نکرده‌اند بلکه حجم کار خود را کاهش داده‌اند و در پی راه‌هایی هستند که تجارت خود در ایران را نگه دارند.

ولی اعلام شد خودروسازی ولوو می‌گوید تحریم موجب قطع همکاری شده است؟

نه، آن‌ها قراردادشان را فسخ نکرده‌اند و تنها فقط همکاری خود را کاهش داده‌اند.

منبع: خبر آنلاین

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar