پای مدیران خودروسازی کشور به مجلس باز شد

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
پای مدیران خودروسازی کشور به مجلس باز شد

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس سرآغاز افزایش ۱۰ میلیون تومانی قیمت خودرو را نوسانات نرخ ارز، افزایش قیمت مواد اولیه تولید، افزایش قیمت اتومبیل‌های وارداتی و آثار تورمی ناشی از آن و تنوع آپشن اتومبیل‌ها دانست و از حضور مدیران کمپانی‌های خودروسازی و معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه فردا یکشنبه این کمیسیون خبر داد.

سعید باستانی گفت: مدیران شرکتهای خودروساز با حضور در نشست فردا (یکشنبه) منشاء افزایش قیمت خود را آنالیز خواهند کرد.

وی از راستی‌آزمایی آنالیز قیمتی ارائه شده به دست خودروسازان توسط کمیته صنعت کمیسیون خبر داد.

نماینده مردم تربت‌حیدریه در مجلس افزود: میزان وابستگی ارزی اتومبیل‌های داخلی، علت‌های پرداخت نشدن ارز ۴۲۰۰ تومانی به آنها و قیمت ارز اختصاص یافته به آنان در این جلسه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی بر لزوم تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به قطعه‌سازان تصریح کرد و افزود: آثار تورمی قیمت ارز آزاد بر صنعت خودروسازی قاعدتاً نباید همه صنعت خودروسازی را تحت تأثیر قرار بدهد چون که طبق اعلام مسؤولان ارز ۴۲۰۰ تومانی که به قطعه‌سازان باید پرداخت می‌شد سهم زیادی از هزینه یک دستگاه اتومبیل دارد که مانع افزایش هزینه تولید اتومبیل می‌شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس قیمت هر دستگاه پراید در بازار آزاد را ۲۷-۲۸ میلیون تومان دانست و افزود: مدیران خودروساز باید به این پرسش پاسخ دهند که سهم پرداخت هزینه‌ها برای ترخیص قطعات وارداتی و سایر هزینه‌های تولید چقدر است؟

باستانی سهم خریداران ایرانی از بازار خودرویی ایران را ۹۳ درصد اعلام کرد و افزود: هفت درصد اتومبیل‌های ایرانی مصرف کنندگان غیرایرانی دارد، پس وقت آن رسیده که خودروسازان به خواسته‌ها و توقعات متقاضیان ایرانی خودروهایشان ترتیب اثر دهند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar