پراید با ۱۰ میلیون ضرر تولید نکنید بروید سراغ محصول دیگر

یکشنبه 30 دی 97 ساعت 14:16
پراید با 10 میلیون ضرر تولید نکنید بروید سراغ محصول دیگر

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: من به یکی از خودروسازان گفتم لزومی ندارد که شما برای پراید، ۱۰ میلیون ضرر بدهید؛ تولید نکن برو سراغ محصولات دیگر که ضرر نکنی!

رضا رحمانی در چهل و سومین نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به بعضی انتقادات مطرح شده از طرف حاضران این نشست، با اشاره به گلایه‌های ارزی بعضی از حاضران گفت: ما به هیچ وجه مشکل ارزی نداریم و تصمیم ما در مواجهه با تولیدکنندگان، بخش صنعت و بازرگانان، حفظ تولید موجود در کشور است و استراتژی ما تا چند ماه آتی بر این اصل متکی است که وضع موجود تولید در کشور حفظ شود لذا اجازه نخواهیم داد تا واحدهای تولیدی به هر علتی از جمله کمبود مواد اولیه، مشکلات ارزی و ... تعطیل شوند و آقای رئیس جمهور هم در نشست ستاد اقتصادی دولت بر این استراتژی تاکید کردند.

واکنش وزیر صنعت به ادعای پایین بودن قیمت خودرو توسط خودروسازان/پراید با ۱۰ میلیون ضرر نکنید بروید سراغ محصول دیگر

وی در ادامه با اشاره به بعضی مشکلات موجود در صنعت و اقتصاد کشور گفت: متاسفانه هم اکنون در بعضی حوزه‌ها مانند خودرو دچار بحران هستیم. به عنوان مثال روزی که من آمدم دوستانی در این بخش مصاحبه کردند و عنوان کرده بودند خودروسازی تا دو هفته دیگر تعطیل می‌شود. لذا ما بلافاصله نشست‌هایی را برگزار کردیم و متوجه شدیم حرفشان منطقی است. اما از سوی دیگر با این مشکل رو به رو بودیم که این خودروسازان صدها هزار خودرو را پیش فروش کرده و تعهداتی به مردم داده بودند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: در وهله اول دغدغه ما این بود که تولید در این بخش حفظ شود و در وهله دوم تاکید داشتیم که مطالبات مردم به طور کامل انجام شود. الحمدالله با کمک قطعه سازان شرایط تولید بهتر شد و روند نزولی تولید خودرو در کشور بهبود یابد و از طرفی دیگر هم به مردم اطمینان دادیم که خودروسازان به تعهداتشان باید عمل کنند و به خودروسازان هم تاکید کردیم که باید ۸۰ درصد تولیداتشان را برای انجام تعهدات قبلی خود در نظر بگیرند.

رحمانی اضافه کرد: متاسفانه بعضی از خودروسازان گلایه داشتند که قیمت محصولات آنها کم است لذا ما تاکید داشتیم که اول باید تعهدات قبلی خود را پاسخ دهند و برای محصولات بعدی می‌توانند افزایش قیمت داشته باشند. حتی من به یکی از خودروسازان گفتم لوزمی ندارد که شما برای پراید، ۱۰ میلیون ضرر بدهید؛ تولید نکن برو سراغ محصولات دیگر که ضرر نکنی!

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "پراید با ۱۰ میلیون ضرر تولید نکنید بروید سراغ محصول دیگر"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
علی
مهمان

خودورسازان حداکثر تا ۵ درصد زیر قیمت حاشیه بازار خودروی خود را بفروشند تا بدین ترتیب دلال بازی و رانت از بازار حذف شود و سود مستقیم به جیب خودروساز برود !!!!!!!!
آخه این چه استدلال بی منطقی هست.. خودتون خنده تون نمیگیره این حرف رو میزنید!!!
که انوقت پسر آقای نعمت بخش تو هیات مدیره همین شرکت ها پشت میزش قهوه خارجی بخوره و حقوق چند ده میلیونی بگیره…
الف خواهشن مطلب منو منتشر کنید . نشون بدید که پشت مردم هستین نه اینا که درد ما اقشار ضعیف رو درک نمیکنن