پرطرفدارترین رنگ ها در بازار خودرو

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
پرطرفدارترین رنگ ها در بازار خودرو

رنگ خودرو همیشه جزو مهم ترین معیارهای انتخاب خودرو بوده است که اصولا بعد از انتخاب نوع خودرو مطرح می شود. در رابطه با رنگ خودروها در بازار ایران می توان این چنین گفت که بازار شبیه به یک صفحه سیاه و سفیدی است که رنگ‌های غیر سیاه و سفید در آن به ندرت دیده می شود.

آمار و ارقام منتشر شده از فروش خودروها در کشور نشان دهنده آن است که خودروهای صفر فروش رفته در بازار و کمپانی های خودروسازی از رنگ‌های سفید و سیاه بوده است و رنگ‌های دیگر سهم کمتری را به خود اختصاص می دهد.

شاید با خود بگویید که بقیه کشورها از این قضیه مستثنی هستند اما این چنین نیست و طبق آمار به دست آمده، بازار خودرو کشورهای دیگر نیز در سال های اخیر شاهد روی آوردن خریداران به رنگ‌های کلیشه ای است. علاقه مندی به این رنگ های روتین به گونه ای است که طبق آمارهای کمپانی Axalta که یکی از تامین کنندگان رنگ خودروهای معروف بین‌المللی است، در یک سال گذشته بالغ بر ۷۷ درصد خودروهای تولید شده با رنگ سفید، نقره‌ای و مشکی بوده است که این سه رنگ ترکیب تصویر سیاه و سفیدی است که عموما در بازار خودروهای خارجی موجود در کشور نیز شاهد آن هستیم.

تحلیل گران حوزه خودرو بر این باورند که این انتخاب رنگ‌ها ناشی از بی‌حوصلگی و تنبلی مشتریان است چرا که می‌خواهند خودرویی را خریداری کنند که وارد چالش انتخاب رنگ نشده و پاسخگوی انتخاب خود نباشند.

بخش دیگر این آمار و ارقام، فروش ۳۷ درصدی خودروهای سفید رنگ را نشان می دهد که سهم بالایی از خودروهای تولیدی را شامل می شود. پس از این رنگ، رنگ مشکی وجود دارد که با فروش ۱۸ درصدی در رتبه بعدی قرار دارد. رنگ‌های نقره‌ای و خاکستری نیز دیگر رنگ هایی هستند که توانسته اند با فروش ۱۱ درصدی رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص بدهند. این آمارها حاکی از سلیقه بسیار ساده مشتریان در انتخاب رنگ‌های مختلف است در حالی که رنگ‌های شادتری از جمله قرمز، آبی، سبز، نارنجی، بنفش و …. می توانست جایگزین این موارد باشد و رنگ و طراوت بهتری به خیابان‌های شهرها و کشورهای مختلف ببخشد.

نکته تاسف بار اینجاست که سال قبل ششمین سالی بود که رنگ سفید در بین خودروهای تولید شده رتبه یک را از آن خود می کرد و بیشترین فروش را در بین خودروهای فروخته شده، داشت. البته پیش از این شش سال رنگ نقره‌ای صدر نشین خودروهای فروخته شده بود و با وجود اینکه رنگ شادی به نظر نمی‌رسید، ولی از سیاه و سفید شدن بیش از حد خودروها جلوگیری می‌کرد ولی ورود بیش از حد خودروهای سفید در ۶ سال گذشته موجب شده است که تعداد خودروهای سفید رنگ در بازار خودروها افزایش یابد.

نکته امیدوارکننده در مورد بازار خودروهای کشورهای دیگر، بازار آمریکای شمالی است که رنگ‌های قرمز و آبی پس از رنگ‌های سفید و مشکی سهم ۲۰ درصدی را به خود اختصاص داده است و آمار فروش بسیار بالایی را دارا می باشد.

با توضیحاتی که داده شد شاید متوجه شده باشید که چرا رنگ‌های سفید و سیاه در بازار خودروهای داخلی و همچنین خودروهای تولید شده در کشور، از استقبال بالایی برخورداراست. البته باید به این هم اشاره کرد که کیفیت رنگ خودروهای داخلی نیز در این انتخاب‌ها موثر است. اما به صورت خلاصه باید گفت بازار خودروهای خارجی و داخلی بیش از این که به یک محیط رفاهی جذاب تبدیل شود، به یک فیلم سیاه و سفیدی تبدیل شده است که هر فردی را به خارج شدن از آن تشویق می‌نماید.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

9 دیدگاه ها برای "پرطرفدارترین رنگ ها در بازار خودرو"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
نیما دیبا
مهمان

رنگهای تیره ، مشکی قهوه ای اسپرسو برای مناطق گرمسیر حتی جاهایی مثل گرمسار که نزدیک تهران هست تو تابستون مشکل ایجاد میکنه و کولر ماشین نمیتونه کابین رو خنک کنه ، و تو ایران بعد از سلطه دلالها در خودرو که بیشتر سفید خریداری میشه بخاطر ارزان بودنش ولی چون اکثر ایران گرمسیر هست باید رنگهای روشن خریداری بشه ، البته یاداوری کنم رنگ سبز یشمی که ایرانخودرو مدتی در تولید آردی استفاده میکرد و با اون کیفیت بسیار پایینش بدترین رنگی هست که من در عمرم دیدم ، باتشکر از شما دوستان

سارا کاظمی
مهمان

ا- آلبالویی
۲- آبی کاسپین
۳- خاکستری
۴- سفید

King
مهمان

سلام,دوستان بی زحمت میشه بفرمایید کدوم رنگ واسه آریسان خوبه وطرفدار کدوم رنگ بیشتره؟

سارا کاظمی
مهمان

چی باید نوشت . نظرمو در مورد رنگ ماشین بگم در مورد کدوم ماشین ۲۰۶ من آلبالویی و آبی کاسپین رو بیشتر دوست دارم . ماشین پژو پارش خاکستری خوشم میاد

سارا کاظمی
مهمان

منظور از دیدگاه چیه در مورد رنگ ماشین صحبت بشه ؟

ایرانی
مهمان

رنگ سفید باعث میشه تا در هوای گرم ماشین تابش کمتری رو به خود جذب کنه ولی سایر رنگها از این مزیت برخوردار نیستند.

پارسا
مهمان

با اینکه رانا و طراحیشو چندان قبول ندارم اما رنگ بنفشش واقعا زیبا هست.

یه نفر
مهمان

اکثر ماشین های تولید داخل رو دلال ها پیش خرید می کنند و هدفشون فقط رد کردن ماشینه و همین طور رنگ سفید چند صد تومن ارزون تره و این دلالان نمیخوان ضرر کنن همین میشه. باز فکر کنم آمار بالا اشتباه هست چون ۹۰ درصد ماشین های ایران سفیده میگی نه برو پارکینگ ایران خودرو و سایپا و پارس خودرو رو ببین

مجتبی
مهمان

من سفید رو انتخاب میکنم چون تمیز کردنش راحته و همیشه ماشینم رو با نصف سطل اب و دستمال کشیدن تمیز میکنم
وتجربه ماشین رنگ تیره رو هم داشتم
تازه با اب که غسلش بدی باید بعدش دستمالش بکی که لک اب معلوم نباشه
ولی از نظر زیبایی رنگی یه چیز دیگه هست