پکیج ساماندهی بازار خودرو به تصویب ستاد اقتصاد مقاومتی رسید

شنبه 13 بهمن 97 ساعت 19:33
پکیج ساماندهی بازار خودرو به تصویب ستاد اقتصاد مقاومتی رسید

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: با هدف حمایت از خودروسازان برای عبور از وضعیت بحرانی موجود، پکیج ساماندهی بازار خودرو به تصویب ستاد اقتصاد مقاومتی رسید.

فرشاد مقیمی در مورد تمهیدات این وزارتخانه برای کمک به خودروسازان، به منظور عبور از بحران تحریم‌ها گفت: با هدف حمایت از خودروسازان برای عبور از وضعیت بحرانی موجود، پکیج ساماندهی بازار خودرو به تصویب ستاد اقتصاد مقاومتی کشور به ریاست معاون نخست رئیس جمهور رسید.

وی افزود: این پکیج دارای چند سرفصل و محور اصلی است که از آن جمله می‌توان به تأمین سرمایه در گردش خودروسازان در بخش ارزی و ریالی، با هدف بازگشت به سقف تولید قبلی، واگذاری دارایی‌های غیرمولد خودروسازان تا سقف هزار میلیارد تومان، داخلی سازی قطعات و کاهش ۳۰ درصدی وابستگی ارزی خودروسازان به خارج از کشور اشاره کرد.

معاون وزیر صنعت ضمن تاکید بر زمان‌بر بودن تحویل خودروهای معوق به خاطر نیاز به دور زدن تحریم‌ها اظهار داشت: در هر صورت، شرایط تحریم وجود دارد؛ اما آنچه که در وضعیت کنونی از اهمیت بخصوصی برخوردار بوده این است که مکانیزم‌هایی را برای دور زدن تحریم‌ها با هدف واردات قطعات مورد نیاز خودروسازان به منظور حفظ و ادامه چرخه تولید، با جدیت دنبال کنیم.

مقیمی ادامه داد: اگر دشمنان ما به تحریم‌های هوشمندانه اشاره می‌کنند، ما هم راهکارهای هوشمندانه برای مقابله با این تحریم‌ها داریم که هدف اصلی آن، حفظ تولید و بازگشت خودروسازان به سطح تولید گذشته است.

وی در مورد لزوم اعلام زمان تحویل خودروهای معوق توسط خودروسازان به مشتریان تصریح کرد: این مسئله، جزو تکالیف خودروسازان بوده و لازم است گروه‌های خودروساز، با در نظر گرفتن راهکارهای عبور از تحریم‌ها، زمان تولید خودروهای معوق را برای مشتریان مشخص کنند که وزارت صنعت هم، این موضوع را به خودروسازان تکلیف کرده است.

معاون وزیر صنعت در مورد حفظ حقوق مشتری یادآوری کرد: نمایندگانی از طرف سازمان حمایت در خودروسازی‌ها مستقر شده‌اند، تا مشتری مداری به طور کامل در گروه‌های خودروساز رعایت شده و با رعایت ضوابط، قواعد و قانون مدنی و با حفظ چارچوب‌ها و رضایت نسبی مشتریان، خودروها تحویل داده شود.

مقیمی اضافه کرد: در فضای تحریم کنونی، باید با کمک و همکاری یکدیگر، شرایط سخت را پشت سر بگذاریم و ما اطمینان داریم این بار هم، با صبوری مردم و تلاش مضاعف دولت و گروه‌های خودروساز، بار دیگر اهداف شوم کشورهای تحریم کننده در نطفه خفه خواهد شد.

ایلنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar