چری تیگو ۷ جدید فردا رونمایی خواهد شد + مشخصات فنی

بروزرسانی در: دوشنبه 28 آبان 97 ساعت 12:10
چری تیگو 7 جدید فردا رونمایی خواهد شد + مشخصات فنی

گروه مدیران خودرو شریک تجاری چری در ایران طبق روال گذشته همزمان با عرضه جدیدترین محصولات و دستاوردهای کمپانی چری، تصمیم دارد فردا در طول مراسمی، نسخه جدید و به روز شده چری تیگو ۷ را به طور رسمی رونمایی و معرفی کند.

این مراسم که از ساعت ۱۷ در نمایندگی ۹۲۴۱ چری واقع در خیابان شریعتی تهران برگزار می‌شود، همزمان با یک ساله شدن عرضه این کراس اوور لوکس و توانمند چری است. تیگو ۷ که در مرداد ماه سال ۹۶ با حضور سفیر کشور چین و مدیران ارشد کمپانی چری و شریک تجاری‌اش مدیران خودرو رونمایی شد، به خاطر قابلیت‌های فنی بالا و امکانات رفاهی بسیار زیادی که داشت، به سرعت توانست جایگاه مناسبی را در بازار برای خود به دست آورد و به رقابت با همتایان کره‌ای و ژاپنی خود بپردازد ولی مدیران چری این حجم از امکانات را برای سهم خواهی از بازار کافی ندانستند و در نسخه جدید آن شاهد اضافه شدن امکانات رفاهی و ایمنی گوناگون هستیم. در واقع چری تیگو ۷ جدید دستخوش تغییرات اساسی قرار گرفته و این امر موجب شده است پرچمدار محصولات چری لوکس‌تر از گذشته شود. بر همین اساس در ادامه به بررسی تغییرات اعمال شده در نسخه جدید خواهیم پرداخت.

نگاهی به طراحی ظاهری و تغییرات اعمال‌شده

یکی از ویژگی‌های بارز کمپانی چری، سرمایه‌گذاری در بخش طراحی است که با بهره گیری طراحان مطرح جهان، توانسته زبان طراحی جدید را برای محصولات خود به وجود آورد. تیگو ۷ را در واقع می‌توان پرچمدار محصولات چری دانست که برای نخستین بار زبان طراحی چری را به عرصه نمایش درآورد. اکنون از آن جایی که طراحی ظاهری این خودرو فاقد هرگونه نقص بوده، در نسخه جدید و به روز شده این خودرو شاهد اعمال تغییرات کمی هستیم که فقط به تغییر طراحی رینگ‌های اسپرت آلومینیومی محدود شده است.

در نمای رو به رو، حالت اسپرت و جوان پسند تیگو ۷، بیننده را جذب خود می‌کند. چراغ‌های کشیده و زاویه دار هم تأثیر زیادی در ایجاد چهره تهاجمی این خودرو دارند. همچنین وجود دی‌لایت در قسمت بالای چراغ، مدرن بودن این خودرو را گوشزد می‌کند. جلو پنجره نسبتاً کم ارتفاع و متفاوت را می‌توان از مهم‌ترین المان‌های ظاهری در چهره پردازی تیگو ۷ نامید، با این حال امضای طراحی نسل تازه خودروهای چری که عبارت از خط افقی متصل کننده چراغ‌های جلو، جلوپنجره و نشان چری است، در این مدل هم دیده می‌شود و با توجه به روشن بودن دائمی رشته LED های دی لایت، می‌توان گفت که طراحی ظاهری تیگو ۷ مشابه هیچ خودرو دیگری نیست.

در نمای جانبی، طراحی هنرمندانه و زیبای تیگو ۷، فراتر از انتظار است. زه کشی کروم، بخشی از شیشه‌ها را فراگرفته است و همین مساله حس مدرن بودن این شاسی بلند را دوبرابر می‌کند. از طرفی روف ریل و رکاب نقره‌ای‌رنگ که برای این خودرو درنظر گرفته شده، ظاهری اسپرت و جوان پسند را برای تیگو ۷ به ارمغان آورده است. مهم‌ترین عنصر در طراحی نمای جانبی تیگو ۷، خط حجم دهنده‌ای است که از گوشه چراغ جلو و روی گلگیر عقب، در امتداد دستگیره‌ها کشیده شده و به چراغ راهنمای نصب شده روی درهای جلو منتهی می‌شود.

طراحی نمای عقب تیگو ۷ هم نسبت به دیگر بخش‌ها از پیچیدگی کمتری برخوردار است و بر مبنای طرح‌های استانداردهای جهانی شکل گرفته است. فرم کلی چراغ‌ها، رگه‌هایی از شاسی بلندهای کره‌ای را در خود جای داده است که هنگام روشن شدن چراغ‌ها، گرافیک جذابی را به نمایش می‌گذارد.

تریم داخلی اسپرت و شکیل

چری تیگو ۷ را در واقع می‌توان به جرات خودرویی مدرن دانست که با وارد شدن به کابین آن، این موضوع به خوبی قابل مشاهده است. همچنین در کابین نسخه جدید این کراس اوور جذاب، تغییرات بنیادینی اعمال شده است و تیگو ۷ را بیش از هر زمان دیگری آماده رقابت با همتایان کره‌ای و ژاپنی‌اش می‌کند. ازجمله تغییرات نسخه جدید تیگو ۷ می‌توان به تودوزی جدید صندلی‌ها و رودری‌ها اشاره کرد که با رنگ قهوه‌ای و دوخت سفید، جلوه‌ای بی نظیر به فضای کابین داده است. همچنین داشبورد خودرو از طرح جدید با پوشش نرم از جنس چرم تشکیل شده است که در ادامه به خاطر اضافه شدن سیستم ترمز پارک برقی به این خودرو، شاهد تغییر در طرح کنسول میانی هستیم. این تغییر موجب شده است فضای بین صندلی‌های جلو بیشتر شود. از سویی سیستم اتوهلد که قبلاً در این خودرو دیده نمی‌شد، در نسخه جدید به فهرست آپشن‌های تیگو ۷ اضافه شده است. همچنین سقف تمام شیشه‌ای پاناروما یکی دیگر از امکاناتی است که لذت سواری با تیگو ۷ را برای سرنشینان به ارمغان آورده است. نمایشگر ۹ اینچی تمام لمسی که در مرکز داشبورد تعبیه شده، علاوه‌بر این که ظاهری زیبا و چشم نواز را پدید آورده است، وظیفه نمایش اطلاعات مربوط به سیستم صوتی، سیستم تهویه مطبوع خودکار دوگانه و دوربین ۳۶۰ درجه را هم برعهده دارد. نکته قابل توجه در خصوص دوربین ۳۶۰ درجه این خودرو، وجود چهار عدد دوربین در جلو، عقب و طرفین خودرو زیر آینه‌های جانبی است که در مجموع یک تصویر مجازی از اطراف خودرو را به طور داینامیک در اختیار راننده قرار می‌دهد. از آپشن‌های دیگر این خودرو می‌توان به این موارد اشاره کرد. سنسور باران، سنسور پارک خودرو در جلو و عقب، روشن شدن اتوماتیک چراغ‌ها، کروزکنترل، سیستم فرمان الکتریکی EPS، سیستم کنترل فشار باد و دمای تایرها، باز و بسته و تنظیم برقی آینه‌های جانبی به همراه گرمکن، چراغ‌های رانندگی در روز LED، گرمکن صندلی سرنشینان جلو، تنظیم برقی صندلی راننده، کمربند ایمنی سه نقطه‌ای، سیستم ورود به خودرو و استارت بدون کلید، مجهز به ۶ عدد بلندگوی استریو و ۶ عدد کیسه هوا که شامل کیسه هوای سرنشینان جلو، پرده‌ای و جانبی می‌شود.

مشخصات فنی و قابلیت‌ها

در بخش قوای محرکه و مشخصات فنی موتور، شاهد اعمال تغییر نیستیم و چری تیگو ۷ جدید با همان موتور توربو شارژر عرضه شده در نسخه فعلی روانه بازار خواهد شد. تیگو ۷ اولین محصول چری است که به موتور مجهز به سیستم پرخوران توربوشارژر مجهز شد. این پیشرانه در واقع حاصل همکاری چری با شرکای اروپایی ازجمله کمپانی نام آشنای اتریشی AVL است که توانسته‌اند یک پیشرانه کم حجم با توان خروجی بالا طراحی و تولید کنند. پیشرانه چهار سیلندر ۱.۵ لیتری مجهز به سیستم توربوشارژ، توانایی تولید نیرویی معادل ۱۴۷ اسب بخار در ۵۵۰۰ دوربردقیقه را دارد و حداکثر گشتاور آن ۲۱۰ نیوتون متر است که در دورهای ۱۷۵۰ تا ۴۰۰۰ دوربردقیقه قابل دسترس است. شایان توجه است که نیروی تولید شده پیشرانه توسط گیربکس ۶ سرعته کلاچ دوگانه که توسط کمپانی معتبر آلمانی گتراگ طراحی شده، به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. نکته قابل توجه امکان انتخاب نوع رانندگی اسپرت و اکونومی است که بر راندمان و بازده پیشرانه تأثیر می‌گذارد.

امکانات ایمنی

۶ عدد کیسه هوا در تیگو ۷ تعبیه شده است که شامل ۴ عدد برای صندلی‌های جلو و ۲ کیسه هوای پرده‌ای می‌شود. در طراحی بدنه این خودرو، ۶ قطعه فولادی در نقاط حساس درها و ستون وسط در نظر گرفته شده است که استقامت در شرایط سخت را ۶۰ درصد افزایش می‌دهد. ترمزهای تیگو ۷، ساخت بوش آلمان هستند و در همه نسخه‌ها، از سیستمهای ABS, EBD و TCS پشتیبانی می‌کنند تا لغزش و حفظ تعادل خودرو در وضعیت گوناگون، مدیریت شود. طبق اعلام شرکت چری، به لطف استفاده از این سیستم ترمز، تیگو ۷ در مسافتی کمتر از ۴۰ متر، از سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت به سکون کامل می‌رسد که نشاندهنده قدرت ترمز گیری خیلی خوب، برای خودرویی با وزن تقریبی ۱.۵ تن است. این خودرو همچنین از سنسور کنترل فشار باد لاستیک‌ها و سامانه نگهدارنده خودرو در شیب جاده (HHC) استفاده می‌کند. همچنین دارای استاندارد طراحی است که موجب شده ۵ ستاره ایمنی را از موسسه C-NCAP دریافت کند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar