کاهش تولید خودروهای دوگانه سوز همچنان ادامه دارد

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
کاهش تولید خودروهای دوگانه سوز همچنان ادامه دارد

روند نزولی تولید اتومبیل‌های دوگانه‌سوز، در سال جدید هم ادامه یافته است، چه آنکه طبق آمارهای منتشره، تیراژ این محصولات طول نخستین ماه امسال کاهشی قابل توجه را به خود می‌بیند.

بنابر آمار منتشره از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت، در کل چهار هزار و ۲۵۲ دستگاه انواع اتومبیل دوگانه‌سوز در ایران در طول فروردین‌ماه امسال به تولید رسیده که نشان از کاهش بیش از ۳۰ درصدی تیراژ آنها نسبت به بازه زمانی مشابه سال قبل دارد.

بر این پایه، تولید پژوپارس دوگانه‌سوز در ایران خودرو ۱۵.۳ درصد کاهش را به خود می‌بیند و بر این پایه، ایران خودرویی‌ها فقط ۳۵۴ دستگاه از این خودرو را طول فروردین‌ماه امسال به تولید رسانده‌اند. هم اکنون پژوپارس دوگانه سوز فقط در سایت سمنان ایران خودرو به تولید می‌رسد و باقی سایت‌ها شامل مرکزی و فارس و مازندران و کرمانشاه، پارس بنزینی تولید می‌کنند.

ازطرف دیگر ولی پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز هم کاهش تولید را طول نخستین ماه بهار امسال تجربه کرده است. طبق آمار، در فروردین، یک هزار و ۳۰۰ دستگاه پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز به تولید رسیده که نشان می‌دهد ایران خودرویی‌ها تیراژ این خودرو را نسبت به بازه زمانی مشابه سال پیش، ۲۴.۲ درصد کاهش داده‌اند. هم اکنون تنها سایت خراسان ایران خودرو به تولید ۴۰۵ دوگانه‌سوز مشغول است. در میان دیگر اتومبیل‌های دوگانه‌سوز، تیبا هم کاهش تولید را تجربه کرده است. آمارها می‌گویند سایپا طول فروردین امسال ۵۸۹ دستگاه تیبای دوگانه‌سوز را به تولید رسانده و در نتیجه نزدیک به ۶۲ درصد نسبت به بازه زمانی مشابه سال پیش افت تیراژ داشته است. این در وضعیتی است که ظاهراً سایپایی‌ها کلاً قید پراید دوگانه‌سوز را زده‌اند، چون که در نخستین ماه بهار، حتی یک دستگاه هم از این اتومبیل را به تولید نرسانده‌اند.

در آخر ولی پارس خودرو ۷۹۵ دستگاه تندر-۹۰ را به طور دوگانه‌سوز تولید کرده، حال آنکه در فروردین سال پیش اثری از تندر دوگانه‌سوز در این شرکت نبوده است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar