کاهش قیمت خودرو به برخورد ضربتی وزارت صمت نیاز دارد

چهارشنبه 1 اسفند 97 ساعت 18:12
کاهش قیمت خودرو به برخورد ضربتی وزارت صمت نیاز دارد

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس با ذکر اینکه برخورد ضربتی وزارت صمت از افزایش قمیت خودرو در بازار آزاد پیشگیری می‌کند، گفت: در صورت تأمین ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلاتِ قطعه‌سازان خیلی از مشکلات این حوزه حل می‌شود.

ولی ملکی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد در روزهای گذشته، گفت: افزایش قیمت خودرو در بازار مورد پذیرش کمیسیون صنایع و نمایندگان مجلس نیست به همین خاطر علیرغم اینکه نمایندگان درگیر بررسی بودجه سال آینده هستند به خاطر نابسامانی‌های موجود، مستمر مشکلات این حوزه را پیگیری و تذکرات لازم را مطرح می‌کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: به خاطر حساسیت موضوع افزایش لجام گسیخته قیمت خودرو، ممکن است کمیسیون صنایع برای رسیدگی به این مشکل نشستی با فوریت تشکیل دهد.

وی اظهار کرد: از آنجایی که افزایش قیمت خودرو در بازار اعمال شده، بازرسان وزارت صنعت، معدن و تجارت باید به موضوع ورود کرده و از طریق برخورد با متخلفان شرایط بازار را سامان دهند؛ در این شرایط نقش قوه قضاییه و تعزیرات حکومتی اهمیت زیادی دارد.

جلوگیری از افزایش قیمت خودرو به برخورد ضربتی وزارت صمت نیاز دارد

این نماینده مردم در مجلس دهم با ذکر اینکه برخورد قاطع با سوداگران از سوءاستفاده پیشگیری می‌کند، یادآوری کرد: جلوگیری از افزایش قمیت خودرو در بازار مستلزم برخورد ضربتی وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

قیمت خودرو کاهش پیدا می‌کند اگر....

وی تاکید کرد: در صورتی که ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات به قطعه‌سازان پرداخت شود خیلی از مشکلات این حوزه حل می‌شود. باید زمینه‌های لازم برای تأمین هرچه زودتر این تسهیلات فراهم شود با تحقق این مهم تولید خودروسازان هم افزایش پیدا می‌کند و به همان نسبت از قیمت خودرو کاسته می‌شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت صمت باید دستور پرداخت هرچه زودتر این تسهیلات صادر کند تا بانک‌های عامل سرمایه در گردش موردنیاز قطعه‌سازان را فراهم کنند.

در روزهای گذشته مجدداً بازار خودرو در کشور با نوسان شدیدی مواجه شده است، به طوری که در هفته جاری، بهای پراید به حدود ۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar