کاهش ۲۴ درصدی تولید خودرو

سه شنبه 21 خرداد 98 ساعت 13:47
کاهش 24 درصدی تولید خودرو

وزیر صنعت، معدن و تجارت اواخر سال اخیر در حالی وعده متعادل شدن قیمت خودروهای داخلی و افزایش عرضه خودروسازان را به مردم داد که شاهد کاهش تولید خودرو در ایران در طول ۲ ماهه ابتدایی امسال هستیم.

طبق آمار مربوط به تولید خودرو، در طول دو ماهه ابتدایی امسال ۱۴۰ هزار و ۹۱۷ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال پیش ۲۴ درصد کاهش داشته است. در این مدت تولید سواری در ایران به ۱۳۲ هزار و ۳۴۳ دستگاه رسیده که نسبت به دو ماهه ابتدایی سال اخیر کاهش ۲۴.۵ درصدی را تجربه کرده است.

تولید انواع خودرو در اردیبهشت امسال هم به ۸۷ هزار و ۸۲۱ دستگاه رسید که نسبت به اردیبهشت ۹۷ کاهش ۱۶.۱ درصدی را نشان می‌دهد. در خصوص تولید سواری در اردیبهشت ماه هم باید به رقم ۸۱ هزار و ۴۱۸ دستگاه اشاره کنیم که در مقایسه با اردیبهشت سال پیش ۱۷.۳ درصد کاهش یافته است.

کاهش 24 درصدی تولید خودرو

افت ۵۴ درصدی تولید ایران خودرو

بررسی شرایط تولید خودرو در گروه ایران‌ خودرو هم نشان می‌دهد در طول فروردین و اردیبهشت امسال ۴۰ هزار و ۵۴۱ دستگاه انواع خودرو در این شرکت خودروسازی به تولید رسیده که نسبت به مدت مشابه سال پیش ۵۴ درصد کاهش داشته است. در این مدت تولید سواری ایران‌ خودرو به ۶۱ هزار و ۶۳۱ دستگاه رسید که نسبت به دو ماهه ابتدایی سال پیش ۲۸.۹ درصد کاهش داشته است.

همچنین تولید انواع خودرو در ایران‌ خودرو در طول اردیبهشت امسال ۲۵.۲ درصد کاهش داشته و به عدد ۴۰ هزار و ۵۳۹ دستگاه رسیده است. بررسی شرایط تولید سواری در شرکت ایران‌ خودرو هم نشان می‌دهد تولید این محصول در طول اردیبهشت امسال با کاهش ۲۴.۱ درصدی نسبت به اردیبهشت ۹۷ به ۴۰ هزار و ۳۰۲ دستگاه رسیده است.

کاهش 24 درصدی تولید خودرو

افت ۰.۷ درصدی تولید خودرو در سایپا

در خصوص تولید شرکت سایپا هم باید به افت ۰.۷ درصدی تولید انواع خودرو در دو ماهه ابتدایی امسال اشاره کنیم. در این مدت ۷۴ هزار و ۱۸۷ دستگاه انواع خودرو در سایپا به تولید رسیده که ۶۷ هزار و ۵۷۶ دستگاه آن، سواری بوده است. میزان کاهش تولید سواری در سایپا در طول فروردین و اردیبهشت امسال ۲.۳ درصد اعلام شده است.

تولید انواع خودرو در سایپا در طول اردیبهشت ماه هم به ۴۳ هزار و ۵۳۶ دستگاه رسید که نسبت به اردیبهشت سال قبل ۱۷.۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد. تولید سواری در این شرکت خودروسازی هم در طول اردیبهشت ماه با رشد ۱۴ درصدی به ۳۸ هزار و ۵۴۳ دستگاه رسید.

بررسی شرایط تولید خودروها در طول اردیبهشت امسال نشان می‌دهد تولید پژو پارس دوگانه‌سوز و سوزوکی در ایران‌ خودرو به صفر رسیده و تولید تندر۹۰ گروه پارس ‌خودرو و تیبا دوگانه سوز سایپای کاشان هم در اردیبهشت امسال متوقف بوده است.

به این ترتیب در حالی شاهد کاهش تولید خودرو در کشور هستیم که خودروسازان وعده افزایش تیراژ تولید محصولاتشان را داده بودند و قرار بود با آزادسازی قیمت خودرو شاهد رشد تیراژ تولید و کاهش قیمت‌ها در بازار و کارخانه باشیم اما این اتفاق مطابق با وعده‌های داده شده عملی نشد.

فارس

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar