کاهش ۳۰ درصدی درآمد شهرداری تهران از محل فروش طرح ترافیک

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
کاهش 30 درصدی درآمد شهرداری تهران از محل فروش طرح ترافیک

به گفته دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درآمد سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نسبت به مدت مشابه در سال پیش ۲۰۰ میلیارد تومان کاهش درآمد داشته و در حال حاضر خزانه این سازمان کاملاً خالی است.

محمدعلی کرونی در واکنش به ادعای معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص الزام ارگان‌های دولتی برای پرداخت عوارض طرح ترافیک در طرح تازه گفت: عوارض طرح ترافیک بر روی عوارض خودرو می‌آید و اگر مالک ماشین نخواهد که عوارض خود را سالیانه پرداخت کند یا ماشینش را بفروشد هیچ درآمدی برای شهر حاصل نمی‌شود و سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران ساز و کاری برای کسب این عوارض از شهروندان در نظر نگرفته است.

وی ادامه داد: در کشورهای پیشرفته فرهنگ اجتماعی حاکم موجب شده شهروندان سالانه عوارض خودروی خود را پرداخت کنند ولی در ایران اینگونه نیست و هیچ اجباری برای کسی که نمی‌خواهد پرداخت کند وجود ندارد. عوارضی که تعدادی از مردم هم اکنون پرداخت می‌کنند وارد حساب الکترونیک می‌شود. هم اکنون با توجه به کاهش قابل توجه درآمد شهرداری مبلغ دریافتی از زمان اجرای طرح وارد خزانه متمرکز شهرداری نشده است.

دبیر کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در واکنش به ادعای معاون حمل و نقل وترافیک شهرداری تهران مبنی بر کاهش ۳۰ درصدی درآمد شهرداری تهران از محل فروش طرح ترافیک گفت: طبق بررسی‌های ما درآمد تا ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است. سال پیش در مدت مشابه سازمان حمل و نقل و ترافیک ۲۰۰ میلیون تومان درآمد داشته ولی طبق آخرین آمار در ۲۴ خردادماه امسال درآمد شهرداری هم اکنون از این محل صفر است.

کرونی ادامه داد: در سال‌های پیش ارگان‌ها و نهادها عوارض ورود به طرح ترافیک را سالانه پرداخت می‌کردند که مبلغ خیلی خوبی برای سازمان بود تا از محل آن علاوه بر هزینه‌های خود به بخش‌های دیگر هم مساعدت کنند. ولی امسال هیچ ارگانی هزینه‌ای پرداخت نکرده است.

او در جواب به این پرسش که آیا در مقابل کاهش درآمد شهرداری، ترافیک کاهش پیدا کرده است یا نه نیز گفت: با وجود درخواست ما از سازمان حمل و نقل برای ارائه گزارش در خصوص نتایج طرح ترافیک ولی فعلاً هیچ گزارشی به کمیسیون حمل و نقل داده نشده و ما نمی‌توانیم تأیید کنیم که آمارهای شهرداری درست است یا نه. راستی آزمایی آن را باید پس از ارائه گزارش شهرداری کارشناس مربوطه انجام دهد.

کرونی ادامه داد: هیچ گاه در محدوده طرح ترافیک مشکل ترافیکی یا معضل جدی نداشتیم و در این محدوده اجرای طرح تاثیری نداشته است. کاهش ترافیک باید در کل شهر مشهود باشد. این طرح فقط تا اندازه‌ای سهمیه‌ها را ساماندهی کرده است. باید منتظر بمانیم ببینیم همزمان با آغاز سال تحصیلی ترافیک چگونه است؛ آن زمان می‌توان نتیجه اجرای این طرح را با چشم هم دید.

کرونی با اشاره به کم کاری سازمان معاونت حمل و نقل در اغلب حوزه‌های حمل ونقل شهری گفت: وجود سه میلیون موتور سیکلت در سطح شهر و عدم ساماندهی پارک حاشیه از دیگر مشکلات پایتخت است که به فراموشی سپرده شده است. از سازمان حمل و نقل گزارشی در باره ساماندهی پارک حاشیه‌ای و رفع گره‌های ترافیکی خواستیم ولی چیزی به ما ندادند.

کرونی در آخر در مورد ادعای پورسیدآقایی راجع به مطالعه علمی دانشگاه علم و صنعت هم گفت: باید از ایشان پرسید که مطالعه‌شان میدانی بوده یا از روی دوربین. دوربین‌ها به گفته خود سازمان حمل و نقل وترافیک ۳۰ درصد خطا دارند، پس این نتیجه با مطالعه غیر میدانی قابل قبول نیست.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar