کاهش ۳۰ درصدی قیمت لوازم یدکی خودرو

چهارشنبه 12 دی 97 ساعت 12:33
کاهش 30 درصدی قیمت لوازم یدکی خودرو

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو کرج از کاهش ۳۰ درصدی قیمت لوازم یدکی وارداتی به کشور خبر داد و گفت: در تولیدات داخلی این کاهش قیمت را شاهد نبوده‌ایم.

سید احمد موسوی از کاهش قیمت قطعات یدکی خودرو خبر داد و گفت: قیمت اجناس و قطعات وارداتی با توجه به کاهش قیمت ارز، نزدیک به ۳۰ درصد کاهش یافته است.

موسوی ادامه داد: واردات قطعات یدکی به داخل کشور توسط واردت کنندگان به امری رقابتی تبدیل شده است و واردکنندگان با هم در حال رقابت برای واردات هستند.

وی در ادامه افزود: با وجود کاهش قیمت در قطعات وارداتی، بازار همچنان در رکود است، این رکود فعالیت‌های اقصادی را مختل کرده و به نظر می‌رسد همه در انتظار کاهش قیمت بیشتری هستند که البته این توقع بی جایی نیست و امیدواریم قطعات و لوازم یدکی خرد کاهش قیمت بیشتری هم پیدا کند.

موسوی در ادامه این کاهش قیمت را فقط مربوط به کالاهای وارداتی دانست و اظهار کرد: قطعات تولید شده در داخل به خاطر وجود تحریم‌ها و وابستگی به واردات کاهش قیمتی نداشته‌اند و حتی در بعضی موارد نظیر فولاد که یکی از نیازهای اصلی برای تولید قطعات یدکی است بر خلاف تصور افزایش قیمت زیادی داشته و دارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو با ذکر اینکه تا وقتی مواد اولیه نداریم نباید انتظار کاهش قیمت داشته باشیم اعلام کرد: البته در بعضی موارد تولید داخلی کاهش قیمت جزئی داشته‌ایم ولی مثل اجناس وارداتی محسوس نبوده است.

وی در پایان یادآوری کرد: پیش بینی می‌شود در ادامه کاهش قیمت بیشتری را در هر دو بخش یعنی هم واردات و هم تولید داخل داشته باشیم.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar