کاهش ۴۰ درصدی تولید خودروی سواری در مهر ماه ۹۷

پنج شنبه 1 آذر 97 ساعت 10:19
کاهش 40 درصدی تولید خودروی سواری در مهر ماه 97

بررسی جدیدترین گزارش اعلام شده از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد که تولید انواع خودروهای سواری در خودروسازان داخلی در مهر ماه امسال با کاهش میانگین ۴۰.۳ درصدی همراه بوده است.

تولید انواع خودروهای سواری در مهرماه امسال مساوی است با ۷۶ هزار و ۹۰۹ دستگاه که نسبت به مدت مشابه سال اخیر که ۱۲۸ هزار و ۸۳۸ دستگاه بوده است، کاهش ۴۰.۳ درصدی داشته است.

براین اساس تولید انواع سواری در شرکت صنعتی ایران خودرو با کاهش ۳۹.۹ درصدی همراه بوده و از ۶۳ هزار و ۱۱۱ دستگاه در مهر ماه سال اخیر، به ۳۷ هزار و ۹۰۵ دستگاه رسیده است.

همچنین مجموع تولید خودروهای سواری در شرکت خودروسازی سایپا ۳۲ هزار و ۳۹۳ دستگاه بوده که نسبت به تولید ۵۴ هزار و ۶۲۰ دستگاهی مهر ماه سال اخیر، کاهش ۴۰.۷ درصدی تولید این گروه را نشان می‌دهد.

مهرماه امسال تولید انواع سواری در خودروسازان بم با کاهش ۷۵.۵ درصدی مواجه شده به طوری که از ۵۴۲ دستگاه در مهرماه سال اخیر به ۱۳۳ دستگاه رسیده است.

پس از آن گروه کارمانیا با تولید ۴۴ دستگاه خودروی سواری در مهرماه سال جاری در مقابل ۱۵۶ دستگاه خودروی تولیدی در مهرماه سال اخیر، کاهش ۷۱.۸ درصدی در تولید داشته است.

علاوه بر این تولید خودروسازی مدیران در مهرماه امسال ۲۵۲۸ دستگاه بوده است که نسبت به تولید ۵۹۳۱ دستگاهی در مدت مشابه سال اخیر، کاهش ۵۷.۴ درصدی داشته است.

همچنین کرمان موتور هم با تولید ۳۰۵۶ دستگاه خودروی سواری در مهر امسال، کاهش تولید ۱۷.۹ درصدی داشته است چون که در مهرماه سال اخیر میزان تولید این گروه، ۳۷۲۴ دستگاه بوده است ولی برخلاف این گروه‌ها، تولید خودروهای سواری در دو گروه گروه بهمن و صنعت خودرو آذربایجان (AZVICO) در مهرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال اخیر با افزایش همراه بوده است.

براین اساس شرکت بهمن در مهرماه امسال ۷۵۰ دستگاه خودروی سواری تولید کرده که نسبت به مدت مشابه سال اخیر با میزان تولید ۷۱۴ دستگاه، رشد ۵ درصدی داشته است.

همچنین صنعت خودرو آذربایجان نیز در مهرماه امسال ۱۰۰ دستگاه خودروی سواری تولید کرده در حالی‌که در مدت مشابه سال گذشته تولید این شرکت ۴۰ دستگاه بوده است. به این ترتیب این شرکت رشد تولید ۱۵۰ درصدی داشته است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar