کاهش ۵۱ درصدی تولید کامیون

یکشنبه 16 دی 97 ساعت 11:53
کاهش 51 درصدی تولید کامیون

طبق جدیدترین آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت تولید انواع کامیون در آذرماه امسال نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۵۱.۹ درصد کاهش داشته است.

بر این اساس تولید انواع کامیون در آذرماه سال جاری به ۷۰۰ دستگاه رسیده که نسبت به تولید ۱۴۵۴ دستگاهی در مدت مشابه سال اخیر، ۵۱.۹ درصد کاهش یافته است.

در این مدت میزان تولید کامیون در گروه‌های آریا دیزل موتور، آذهایتکس و تیراژه دیزل کاهش صد درصدی داشته است. به عبارتی آریا دیزل موتور از تولید ۱۰ دستگاه، آذهایتکس از ۱۱ دستگاه و تیراژه دیزل هم از ۱۰ دستگاه در آذرماه ماه سال اخیر به صفر رسیده است.

گروه ماموت هم در آذرماه امسال کاهش تولید ۶۶.۸ درصدی داشته‌است. میزان تولید این گروه در آذرماه امسال ۷۹ دستگاه بوده در صورتی که در مدت مشابه سال اخیر ۲۳۸ دستگاه تولید داشته است.

همچنین سروش دیزل مبنا، سایپا دیزل و شرکت بهمن هم با کاهش تولید در آذرماه امسال مواجه بوده‌اند.

گروه سروش دیزل مبنا در آذرماه سال پیش ۶۱ دستگاه و در آذرماه امسال ۶۰ دستگاه تولید کرده است. سایپا دیزل هم از تولید ۵۴۲ دستگاهی در آذر سال اخیر به تولید ۸۵ دستگاه رسیده و شاهد کاهش تولید ۸۴.۳ درصدی بوده است.

شرکت بهمن هم در آذرماه امسال کاهش تولید ۶۲.۳ درصدی داشته و از ۳۹۳ دستگاه به ۱۴۸ دستگاه رسیده است.

در این بین تولید انواع کامیون در ایران خودرو دیزل، زامیاد و کاریزان خودرو افزایش یافته است. میزان تولید کامیون در ایران خودرودیزل با رشد ۴۰.۲ درصدی از ۹۲ دستگاه در آذرماه سال ۱۳۹۶ به ۱۲۹ دستگاه در آذرماه امسال رسیده است.

تولید کامیون در زامیاد هم با رشد تولید ۲۲۰۰ درصدی از ۲ دستگاه در آذر سال پیش به ۴۶ دستگاه در آذرماه سال جاری رسیده است.

کاریزان خودرو هم جمعاً در آذرماه سال جاری ۱۵۱ دستگاه تولید داشته که نسبت به مدت مشابه سال اخیر افزایش تولید ۵۸.۹ درصدی داشته است؛ چون که در مدت مشابه سال اخیر ۹۵ دستگاه کامیون در این گروه تولید شده بود.

تولید انواع کامیون در ارس خودرو دیزل هم از صفر دستگاه در آذر ماه سال گذشته به دو دستگاه در آذر ماه امسال رسیده است.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar