کاهش ۸ درصدی شماره‌ گذاری خودرو‌های نوشماره

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
کاهش 8 درصدی شماره‌ گذاری خودرو‌های نوشماره

رئیس پلیس راهور ناجا از کاهش ۸ درصدی شماره‌ گذاری خودرو‌های نوشماره در ۵ ماه ابتدای امسال خبر داد و گفت: در ماه اخیر بیشترین کاهش شماره‌ گذاری خودرو‌های نوشماره را در کشور پشت سر گذاشته‌ایم.

سردار تقی مهری با اشاره به افزایش قابل توجه شمار وسائل نقلیه در کشور در طول سال ‌های گذشته اظهار کرد: آمار‌های موجود نشان می‌دهد هر ساله بین ۱.۵ تا ۲ میلیون وسیله نقلیه جدید به چرخه ترافیکی کشور اضافه می‌شود مثلا شمار خودرو‌ها از سال ۸۴ که نزدیک به ۷.۵ میلیون بود، امسال به ۲۲ میلیون دستگاه رسیده است؛ همچنین در سال ۸۴، بین ۳ تا ۴ میلیون موتورسیکلت در کشور در حال رفت و آمد بودند که این شمار، امروز به ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت رسیده است.

رئیس پلیس راهور ناجا در جواب به این پرسش که آیا طرح‌ های فروش گذشته شرکت های بزرگ داخلی که با استقبال بسیار مردم رو به رو شده، می‌تواند هشداری برای افزایش تلفات ترافیکی در آینده باشد، گفت: آمار‌ها روند رشد شمار وسائل نقلیه نشان می‌دهد و عمدتاً هرچقدر ظرفیت تولید خودرو‌ها افزایش یابد ممکن است تقاضا بیشتر شود.

وی با ذکر اینکه در ماه پیش بیشترین کاهش شماره‌ گذاری خودرو‌های نوشماره را در کشور پشت سر گذاشته‌ایم ادامه داد: البته آمار ۵ ماهه خودرو‌های نوشماره امسال نشان می‌دهد که شمار خودرو‌های نوشماره در ۵ ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۸ درصدی را داشته است و این درحالی است که در ابتدای امسال و در ماه‌های فروردین و اردیبهشت، شاهد افزایش شماره‌ گذاری خودرو‌ها در کشور بودیم.

مهری یادآوری کرد: به هر حال اگر خودرو‌ها عرضه شده و این خودرو‌ها وارد چرخه ترافیکی شود قطعاً احتمال وقوع حوادث رانندگی در کشور هم بیشتر خواهد شد.

رئیس پلیس راهور ناجا با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر تمام دستگاه‌ های مسئول برای کاهش تلفات سوانح ترافیکی گفت: اگر بخواهیم موضوع کاهش جانباختگان سوانح ترافیکی جدی‌تر مورد توجه قرار گیرد نیازمند عزم و اراده‌ای ملی هستیم و برای محقق شدن این هدف، نمی‌توان به صورت تک بعدی به موضوع تلفات ترافیکی نگاه کرد.

وی اضافه کرد: برای دستیابی به این هدف باید هم استاندارد‌های خودرو‌ها افزایش یابد و هم نقاط حادثه‌ خیز جاده‌ها ایمن سازی شود؛ متاسفانه هم اکنون ۵۴۰۰ نقطه حادثه ‌خیز در سطح کشور داریم که بیش از ۳۰۰۰ نقطه حادثه‌ خیز درجاده‌های بین شهری هستند و این در حالی است که ۷۳ درصد از حوادث ترافیکی ما در سال اخیر در جاده‌های بین شهری بوده و امسال این سهم به ۷۵ درصد افزایش یافته است.

مهری در آخر یادآوری کرد: به هر حال هرچه مسافرت‌ها زیاد شود، احتمال تصادف هم افزایش می‌یابد؛ لذا باید ایمنی خودرو و جاده افزایش یابد و از طرف دیگر کنترل بر رانندگان هم موثرتر انجام شود؛ البته اقداماتی انجام گرفته، اما این اقدامات برای کاهش جانباختگان تصادفات ترافیکی کافی نبوده است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar