کاهش ۹۶ درصدی تولید ون

شنبه 31 فروردین 98 ساعت 12:35
کاهش 96 درصدی تولید ون

در حالی تولید انواع خودروی ون در اسفند سال ۱۳۹۶، ۱۳۸ دستگاه بوده که تولید آن در اسفند ماه سال ۱۳۹۷ به پنج دستگاه رسیده و ۹۶.۴ درصد افت تولید داشته است.

طبق آمار اعلام شده از طرف انجمن خودروسازان ایران در اسفند ماه سال ۱۳۹۷ تولید انواع ون در خودروسازان داخلی، ۹۶.۴ درصد کاهش یافته است.

بر این اساس، در این مدت تولید انواع ون از ۱۳۸ دستگاه در اسفند ماه ۱۳۹۶ به ۵ دستگاه کاهش یافته و بیشترین میزان کاهش تولید را در بین خودروهای داخلی در این ماه را به خود اختصاص داده است.

در این مدت تولید این خودرو در سروش دیزل مبنا کاهش تولید ۱۰۰ درصدی داشته است. این گروه در اسفند ماه سا ل ۱۳۹۶، ۹۰ دستگاه ون تولید کرده است. این در حالی است که در اسفند ماه سال ۱۳۹۷ هیچ تولیدی در این حوزه نداشته است.

بعد از آن، ایران خودرو دیزل هم با افت تولید ۸۹.۶ درصدی مواجه شده؛ به طوری که از تولید ۴۸ دستگاه ون در اسفند ماه سال ۱۳۹۶ به تولید تنها ۵ دستگاه در اسفند ۱۳۹۷ رسیده است.

ولی سایپا هم در اسفند سال ۱۳۹۷ مثل مدت مشابه در سال ۱۳۹۶ هیچ تولیدی در این زمینه نداشته است.

ولی آمار تجمیعی تولید ون در ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۷ نشان می‌دهد که در طول این مدت تولید ون رشد تولید ۳۹.۱ درصدی داشته و میزان تولید آن از ۹۳۱ دستگاه در ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۶ به ۱۲۹۵ دستگاه رسیده است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar