گروه خودرویی همچنان در انتظار امداد

پنج شنبه 2 اسفند 97 ساعت 15:11
گروه خودرویی همچنان در انتظار امداد

اغلب نمادهای عمده گروه خودرویی در نخستین هفته اسفند ماه یا منفی بودند یا در دامنه نوسان منفی مورد معامله قرار گرفتند که دلیل این عمل را می‌توان در بلاتکلیفی شرایط اقتصادی، وضعیت بدهی‌ها و زیان مربوط به این گروه جستجو کرد.

وضعیت گروه خودرویی این هفته علی رغم پیش فروش‌های موفقی که انجام گرفت همچنان ضعیف بود و اکثر نمادهای عمده گروه خودرویی در نخستین هفته اسفند ماه یا منفی بودند یا در دامنه نوسان منفی مورد معامله قرار گرفتند که دلیل این عمل را می‌توان در بلاتکلیفی وضعیت اقتصادی، شرایط بدهی‌ها و زیان مربوط به این گروه جستجو کرد.

روند معامله ۵ شرکت سایپا، پارس خودرو، زامیاد، گروه بهمن، ایران خودرو به شرح زیر است:

سایپا (خساپا)

سهام شرکت سایپا در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از ۴ هزار و ۱۳۴ سهم در انتهای هفته اخیر به ۳ هزار و ۵۵۴ سهم رشد کرد و حجم از ۴۸ میلیون و ۶۳۶ سهم با کاهش به ۴۷ میلیون و ۷۴ سهم رسید.

در ابتدای هفته این با رشد ۲.۲۹ درصدی مواجه شد که این روند در پایان هفته ادامه و به روند صعودی ۱.۴۸ درصدی رسید.

ایران خودرو (خودرو)

سهام شرکت ایران خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت یک هزار و ۳۵۷ سهم در ابتدای هفته به یک هزار و ۴۴۸ سهم افزایش یافت و حجم از ۱۲ میلیون و ۹۲ سهم با رشد به ۱۴ میلیون ۱۹ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند مثبت ۱.۲۵ درصدی مواجه شده که این روند در پایان هفته ادامه و به رشد ۲.۳۳ درصدی رسید.

زامیاد (خزامیا)

سهام شرکت زامیاد در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت یک هزار و ۴۷۶ سهم در ابتدای هفته به یک هزار و ۱۶ سهم اُفت کرد و حجم از ۲۰ میلیون و ۵۴۱ سهم با روند صعودی به ۱۵ میلیون و ۶۴ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند صعودی ۰.۷۷ درصدی مواجه شده که این روند در پایان هفته ادامه و به رشد ۱.۱۲ درصدی رسید.

 سایپا دیزل (خکاوه)

سهام شرکت سایپا دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار نگرفت.

پارس خودرو (خپارس)

سهام شرکت پارس خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت یک هزار و ۳۴۲ سهم در ابتدای هفته به ۹۸۴ سهم کاهش یافت و حجم از ۱۷ میلیون و ۶۲ سهم با رشد به ۱۵ میلیون و ۲۷۳ رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند صعودی ۱.۶۸ درصدی مواجه شد که این روند در پایان هفته ادامه و به رشد ۰.۶۵ درصدی رسید.

گروه بهمن (خبهمن)

سهام شرکت بهمن در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از ۴۱۶ سهم در ابتدای هفته به ۴۴۵ سهم در پایان هفته افزایش یافت و حجم از ۶ میلیون و ۹۲۵ با رشد به ۸ میلیون و ۵۹۶ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند صعودی ۰.۱۹ درصدی مواجه شد که این روند در پایان هفته متوقف و به کاهش ۰.۱ درصدی رسید.

ایران خودرو دیزل (خاور)

سهام شرکت ایران خودرو دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار نگرفت.

همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: وضعیت گروه خودرویی این هفته همچنان ضعیف بود و بخش عمده از این قضیه علی رغم پیش فروش‌های موفقی که در هفته پیش انجام گرفت به این بازمی گردد که بازار هنوز با اقتصاد گروه خودرویی، شرایط بدهی‌ها و زیان مربوط به این گروه کنار نیامده است.

وی در ادامه افزود: اکثر نمادهای عمده گروه خودرویی در نخستین هفته اسفند ماه یا منفی بودند یا در دامنه نوسان منفی مورد معامله قرار گرفتند.

میزان

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar