۱۱۸۰ نفر کشته بر اثر تصادفات جاده ای در ۴ ماه اخیر

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
1180 نفر کشته بر اثر تصادفات جاده ای در 4 ماه اخیر

فرمانده پلیس راه کشور گفت: طول ۴۵ روز اخیر یک هزار و ۱۸۰ نفر در جاده‌های کشور بر اثر تصادفات جان خود را از دست داده و ۳۰ هزار نفر نیز مجروح شده‌اند.

سردار محمد حسین حمیدی ظهر پنجشنبه در نشست کمیسیون ایمنی راه های زنجان، ایمن سازی و هوشمند سازی جاده‌های مواصلاتی کشور را نیازمند تخصیص اعتبارات مورد نیاز عنوان کرد و افزود: همه مسئولین مرتبط در حوزه راه در سراسر کشور باید برنامه ریزی منسجم و عملیاتی برای ایمن سازی و هوشمندسازی جاده‌ها انجام دهند.

وی بر لزوم ایجاد زیرساخت‌ها و بسترهای ایمنی راه‌های همزمان با توسعه جاده های کشور تاکید کرد و ادامه داد: اصلاح قانون، اقدامات بازدارنده و تقویت امداد و نجات از جمله اقداماتی است که برای کاهش شمار کشته‌ها و مجروحان ناشی از تصادفات در سطح کشور انجام شده است.

حمیدی با ذکر اینکه نصب نیوجرسی یکی از عوامل مهم در کاهش تصادفات است، افزود: هم اکنون همزمان با احداث راه‌ها نیوجرسی هم نصب می‌شود در حالی که برای راه‌های احداث شده پیشین نیازمند همکاری وهمیاری دستگاه‌ها هستیم.

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی کشور از روند روبه رشد آمار تصادفات جاده‌ای در کشور طول چهار ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال پیش خبر داد و گفت: تن‌ها در طول ۴۵ روز گذشته یک هزار و ۱۸۰ نفر در جاده‌های کشور بر اثر تصادفات جان خود را از دست داده و ۳۰ هزار نفر هم مجروح شده‌اند.

حمیدی با ذکر اینکه بیشترین آمار تصادفات در راه‌های فرعی است، افزود: ۴۰ درصد از تصادفات جاده‌ای ناشی از واژگونی وسیله نقلیه به علت خواب‌آلودگی و خستگی است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به افزایش ایمنی راه‌ها و نصب علائم، تابلوها و انجام اقدامات مناسب در حوزه زیرساختی و خدمات دهی، گفت: انحراف به چپ و سبقت غیرمجاز در جاده‌های دو طرفه به دلیل عجله و شتاب از مهم ترین عوامل وقوع تصادفات در جاده‌های ایران است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar