قبل از سفر نوروزی خلافی خودرو را صفر کنید!

بروزرسانی در: دوشنبه 27 اسفند 97 ساعت 19:35
قبل از سفر نوروزی خلافی خودرو را صفر کنید!

با نزدیک شدن سفرهای نوروزی اغلب رانندگان خودروهای خود را برای سرویس قبل سفر به تعمیرگاه می برند تا با خیالی آسوده به سفر بروند. اما در این میان کمتر کسی به جریمه های رانندگی خود توجه می کند و بعضا برای استفاده از تخفیف یا بخشودگی جریمه های رانندگی، پرداخت آن را به بعد موکول می کنند غافل از اینکه این بی توجهی می تواند موجب توقیف خودرو حین سفر و ثبت خاطره ای بد در ایام سال نو شود.

طبق قانون راهنمایی و رانندگی خودروهایی با خلافی بالای یک میلیون تومان در صورت مشاهده پلیس توقیف و به پارکینگ منتقل می شوند. در حال حاضر نیز خبری از بخشودگی جرایم در دست نیست پس توصیه می کنیم پیش از سفر خلافی خودرو را استعلام و صفر کنید.

نحوه استعلام خلافی خودرو

اغلب رانندگان برای استعلام خلافی خودرو و پرداخت آن دچار مشکل می شوند و هربار برای استعلام خلافی باید روشهای استعلام خلافی خودرو را در گوگل جستجو کنند. سایتهای زیادی روشهای گوناگون استعلام خلافی را توضیح داده اند که بعضی از روشها دیگر قابل استفاده نیست یا مثل روش تلفنی همیشه و در هر لحظه از شبانه روز امکان پذیر نیست. استعلام ریز خلافی خودرو روش های مختلفی دارد که در سایت فرمون می توانید تمامی روش های آن را بخوانید. کافیست به این مطلب از سایت فرمون مراجعه کنید: ۷ روش سریع استعلام و پرداخت جریمه و خلافی خودرو

در بین تمامی روشهای موجود ، شاید راحت ترین روش استعلام خلافی خودرو، نصب اپلیکیشن فرمون باشد. با نصب و همراه داشتن این اپلیکیشن هر زمان که بخواهید بدون نیاز به جستجوی اینترنت می توانید خلافی خودرو را استعلام بگیرید و در صورت تمایل آن را پرداخت کنید.  

از جمله قابلیت های خوب این روش پرداخت موردی خلافی است. اگر مهلت کافی برای پرداخت قبض جریمه دارید می توانید از میان لیست تخلفات رانندگی، یک یا چند مورد را انتخاب و پرداخت نموده و مابقی جرایم را در نوبتی دیگر پرداخت کنید. این روش به نوعی امکان پرداخت قسطی خلافی را فراهم آورده که می تواند کمکی باشد برای رانندگان تا جرایم خود را راحت تر پرداخت کنند.

برنامه فرمون که در حال حاضر نسخه اندروید آن موجود است امکانات کاربردی دیگری نیز برای کاربران فراهم کرده که کاربر را در حفظ برنامه روی گوشی خود مجاب می کند.

نحوه استعلام خلافی خودرو با برنامه فرمون

برای استعلام خلافی خودرو با فرمون کافی است پس از نصب برنامه فرمون و انتخاب بخش استعلام خلافی، شماره بارکد پستی ۸ یا ۹ رقمی در پشت کارت خودرو را وارد نموده و کد کپچا را مطابق با تصویر وارد کنید. پس از آن لیست ریز خلافی های خودرو را می بینید که می توانید موارد دلخواه را انتخاب و پرداخت کنید.

استعلام خلافی خودرو از طریق اینترنت

استعلام خلافی خودرو از طریق اینترنت

می توانید برنامه فرمون را از مارکت های مختلف مثل کافه بازار یا گوگل پلی دانلود و نصب کنید . برای دانلود مستقیم برنامه فرمون روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود فرمون

دانلود فرمون

دیگر امکانات برنامه فرمون

  • قیمت‌گذاری خودرو: در این بخش با وارد کردن مشخصات خودرو اعم از سازنده، مدل، سال و تنوع مدل، رنگ، کیلومتر کارکرد، مانده از بیمه، تخفیف بیمه، قطعات‌ رنگ‌آمیزی شده و قطعات تعویض شده، می‌توانید حد بالا و پایین قیمت کارشناسی را مشاهده کنید.
  • استعلام بیمه شخص ثالث: در این قسمت با وارد کردن نام سازنده خودرو، مدل خودرو و سال عدم خسارت، می‌توانید از قیمت بیمه شخص ثالث مطلع شوید و حتی با استفاده از پیشنهاداتی همراه با تخفیف به صورت آنلاین آن را خریداری کنید.
  • سرعت‌سنج: نمایش سرعت آنی با استفاده از GPS همراه با هشدار عبور از سرعت مجاز. با فعال‌سازی لوکیشن اسمارت‌فون خود می‌توانید سرعت لحظه‌ای خود را به طور آنلاین مشاهده کنید. به علاوه می‌توانید هشدار آن را روشن و مسیری که درحال عبور از آن هستید را انتخاب کنید تا هنگام عبور از سرعت غیرمجاز به شما هشدار داده شود.
  • دوربین کنترل ترافیک: هشدار ورود به محدوده‌ی طرح زوج و فرد و طرح ترافیک. در این قسمت بخش‌هایی از جاده‌های مختلف که تحت نظارت دوربین کنترل ترافیک قرار دارند روی نقشه نشان داده شده است. به علاوه می‌توانید با روشن کردن لوکیشن گوشی و تنظیمات هشدار اپلیکیشن، هنگام ورود به محدوده کنترل ترافیک، آن را تنظیم کنید تا به شما هشدار دهد.
  • پلاک‌یاب: نمایش شهر و استان محل پلاک خودرو. حتما تاکنون تلاش‌ کرده‌اید که بفهمید شماره پلاک یک خودرو به کجا تعلق دارد. با وارد کردن دو رقم اول سمت راست هر پلاک (ایران …) فهرستی نمایش داده می‌شود که در آن حروف متعلق به هر شهر را نمایش می‌دهد.
  • جدول نمره‌ی منفی: جدول کامل نمرات منفی گواهینامه و تخلفات مرتبط. با انتخاب این بخش، ۲۰ مورد از تخلفات رانندگی به همراه نمره منفی که برای وسیله نقلیه شخصی و سنگین لحاظ می‌شود، قابل مشاهده است.
  • جدول تخلفات رانندگی: جدول کد تخلفات رانندگی همراه‌ با شرح تخلف. در این جدول ۱۷۱ تخلف رانندگی ذکر شده است و جریمه‌های مربوط به هر یک از این تخلفات برای کلان شهر‌ها، سایر شهر‌ها و روستاها به تفکیک آورده شده است.
  • ایجاد پروفایل کاربری: ذخیره‌ی سوابق خلافی و پرداخت‌ها.
  • نمایش پرتکرارترین موارد خلافی: نوع خلافی پرتکرار به‌همراه تعداد آن در ماه.
  • نمایش مکان های پر جریمه: نام مکان به‌ علاوه ی تعداد تخلفات در ماه.
  • نمایش پرتخلف‌ترین فرد: از بین افرادی که پروفایل کاربری ساخته‌اند.

 

توسعه دهندگان فرمون به اپلیکیشن اکتفا نکرده اند و در کنار آن سایت جامعی در خصوص خودرو و خلافی و جرایم رانندگی تهیه کرده اند. همچنین با کمک کارشناسان پاسخگوی سوالات مختلف کاربران در حوزه خودرو اعم از معاینه فنی، طرح ترافیک، کارت سوخت، مشکلات فنی خودرو، تصادفات، تعویض پلاک، اعتراض به خلافی و کم کردن خلافی خودرو، پرداخت اقساطی خلافی خودرو و ... هستند. برای مراجعه به سایت فرمون اینجا کلیک کنید.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar