قیمت خودروی سانگ یانگ رکستون در ایران چقدر خواهد بود؟

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
قیمت خودروی سانگ یانگ رکستون در ایران چقدر خواهد بود؟

نیازی به گفتن نیست که بازار خودروی کشور حال و روز خوشی ندارد. از یک طرف تصمیم غیرمترقبه ترامپ مبنی بر خروج آمریکا از برجام و در پی آن ایجاد نوسانات شدید ارزی و از طرف دیگر تصمیمات غیرکارشناسی و خلق الساعه در حوزه واردات خودرو به کشور باعث شده تا این بازار دچار تلاطم کم سابقه ای شود. در این میان اگر چه دیگر خبری از عرضه محصولات جدید به گوش نمی رسد، ولی برخی شرکت ها که پیش از ممنوعیت واردات خودرو، اقدام به معرفی و فروش محصولات جدید کرده بودند، این محصولات را به طور محدود به دست متقاضیان خود می رسانند. یکی از این محصولات نورسیده، کراس اوور سایز بزرگ «سنگ یانگ» یعنی مدل رکستون است. کراس اووری جذاب که اواخر سال گذشته در کشور معرفی شد و احتمالا تا چند هفته دیگر قدم در خیابان های کشورمان خواهد گذاشت. نخستین محموله این خودرو صبح شنبه وارد کشور شده است.

این بار، خوش استیل!

بدون تعارف و اغراق، سالها بود که محصولات سنگ یانگ را با صفاتی چون «زشت» و «بدقواره» می شناختیم! نسل پیشین رکستون هم از این زشتی ارثی در امان نبود و به ندرت مورد پسند متقاضیان مشکل پسند واقع می شد. ولی در چند سال اخیر و پس از تغییرات مدیریتی در دپارتمان طراحی سنگ سانگ، بالاخره شاهد محصولات زیبایی از این شرکت کره ای بودیم. اگرچه هنوز هم آنها در مقوله طراحی با دیگر هموطنان خود یعنی هیوندای و کیا، فاصله زیادی دارند. هرچه نسل پیشین رکستون بدقواره و نامتناسب بود، رکستون جدید خودرویی زیبا و خوش استیل با ابعادی متناسب است. این خودرو را باید کراس اووری با ابهت دانست که می تواند رقبای خوشنام آسیایی و اروپایی خود را به چالش بکشد. گفتنی آنکه رکستون دارای ۴۸۵۲، ۱۹۲۲ و ۱۸۰۰ میلی متر طول و عرض و ارتفاع بوده که به این ترتیب از نزدیک ترین رقیب خود یعنی کیا سورنتو بزرگ تر است.

طراحی داخل کابین هم دست کمی از طراحی خارجی ندارد و رکستون در فضای داخلی به راحتی نمره قبولی می گیرد. استفاده از متریال با کیفیت و همینطور بهره گیری از پوشش دورنگ در تریم داخلی، موجب شده تا رکستون، لوکس تر و گران قیمت تر از آن چیزی که هست جلوه کند. ضمن آنکه این خودرو با بهره گیری از ۳ ردیف صندلی (که ردیف سوم صندلی ها بر خلاف بعضی محصولات این کلاس، کاملا کاربردی طراحی شده) برای مسافرت های ۷ نفره، گزینه ای ایده آل خواهد بود.

قلب تپنده ۲ لیتری

با آنکه نسل پیشین رکستون در کشور با پیشرانه ۶ سیلندر عرضه می شد، ولی نماینده وطنی سنگ یانگ این بار تصمیم گرفت رکستون را با یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری مجهز به تویین توربو در کشورمان عرضه کند. این موتور توانایی تولید ۲۲۲ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتون متر گشتاور را دارا بوده که البته این ارقام برروی کاغذ مناسب چنین خودرویی در کلاس کراس اوور های سایز بزرگ نیستند ولی کمپانی سازنده مدعی است که این موتور با همکاری جعبه دنده ۷ سرعته تیپ ترونیک و سیستم تعلیق هوشمند این خودرو می تواند نیازهای شهری و آفرودی راننده را جواب دهد. با آنکه رکستون در بازارهای جهانی در دو تیپ تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل عرضه می شود، اما نمونه های وارداتی به ایران همگی از نوع دو دیفرانسیل خواهد بود. این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو ۶ بوده تا به این ترتیب محصولی پاک تر و کم مصرف تر از دیگر کره ای های بازار کشور به شمار آید. ضمن آنکه رکستون با بهره گیری از سامانه جدید «کنترل حرکت در مسیرهای شیب دار»، به خودرویی پایدار در مسیرهای صعب العبور تبدیل شده که امتیاز ویژه ای برای یک کراس اوور به شمار می آید. همینطور شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو در شرایط استاندارد ۱۲ ثانیه اعلام شده است.

سطح تجهیزات و قیمت

رکستون در بازارهای جهانی با سطح تجهیزات ایمنی و رفاهی گوناگونی عرضه می شود که نسخه عرضه شده در کشور از نوع «فول آپشن» خواهد بود. از جمله تجهیزات به کار گرفته شده در این خودرو می تواند به سیستم صوتی حرفه ای با نمایشگر ۸ اینچی و ۶ عدد بلندگو، صندلی های برقی ۸ جهته با مموری، رادار ۳۶۰ درجه با نمایشگر ۳ بعدی، سامانه DayLight، دریچه تهویه مطبوع برای صندلی ردیف دوم و سوم، سانروف ۲ حالته، فرمان چرمی با قابلیت گرمکن داخلی، سامانه ورود بدون کلید (Smart Key)، سامانه نشان دهنده نقطه کور، سامانه مدیریت حرکت در سراشیبی، سامانه کنترل هرزگردی چرخ ها، ترمز پارک برقی و ۹ عدد کیسه هوای ایمنی اشاره کرد.

زمستان سال پیش که رکستون جدید در کشور معرفی شد، صحبت از قیمت ۳۰۰ میلیون تومانی برای این خودرو بود. ولی ناگفته پیداست که با وضعیت جدید بازار، قیمت رکستون نیز دستخوش تغییرات آنچنانی خواهد شد. به نظر می رسد باید خودمان را برای رویارویی با قیمت بیش از نیم میلیارد تومانی رکستون در چند هفته آتی، آماده کنیم! رقمی بسیار هنگفت برای یک کراس اوور کره ای با برند سنگ یانگ!

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "قیمت خودروی سانگ یانگ رکستون در ایران چقدر خواهد بود؟"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
امین
مهمان

انصافا اگه زیر ۴۰۰ میلیون باشه خودرو رو دستش نمیاد خیلی خوبه