تمام آن چه که باید در مورد سوبارو لگاسی ۲۰۲۰ بدانیم

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
تمام آن چه که باید در مورد سوبارو لگاسی 2020 بدانیم

این که بگوییم شرکت سوبارو در طراحی مدل‌های فیس لیفت خود بسیار محافظه کارانه عمل می‌کند بیراه نگفته‌ایم. فقط کافیست نگاهی به فورستر و XV جدید بیندازید تا متوجه منظور ما بشوید. هر دو خودرو اگر چه مدل‌های جدیدی هستند، ولی در بهترین حالت می‌توان آن‌ها را با حداقل تغییرات و یک نسخه بسیار شبیه به مدل‌های قبلی خود معرفی کرد.

ظاهراً این عادت سوبارو بسیار نهادینه شده و هیچ امیدی هم به تغییر وضعیت نیست. مدل بعدی که در لیست انتظار به روزرسانی قرار گرفته سدان لگاسی است. اگر با خانواده محصولات شرکت آشنا باشید، می‌توانید حدس بزنید که یک اوت بک جدید هم در راه می‌باشد.

این خودرو که در حال آماده شدن برای ورود به نسل هفتم خود است، به نظر می‌رسد باز هم سوبارو در طراحی بدنه آن می‌خواهد محافظه کارانه رفتار کند، ولی سوالی که مطرح می‌شود این که، آیا این کار عاقلانه است؟ بیایید برای رسیدن به پاسخ آن، به بررسی مختصر تمام آن چه که در مورد نسل هفتم لگاسی می دانیم بپردازیم.

زیبای محافظه کار

تمام آن چه که باید در مورد سوبارو لگاسی 2020 بدانیم

نسل جدید لگاسی با ظاهری بین مدل فعلی و مزدا ۶، شکل بدنه‌ای فست بک دارد و ابعاد آن تغییر چندانی نکرده است. در واقع، پنجره عقب خودرو، تزئینات کرومی پنجره‌های کناری و شیشه کوچک درب عقب ظاهری بسیار شبیه به مزدا ۶ دارند.

طراحی بخش جلو با وجود چراغ‌های LED جذاب و جلوپنجره عریض خودرو به اندازه کافی زیباست. در کناره‌ها شاهد یک خط طراحی زیبا هستیم که از گلگیرهای جلو شروع و به بخش عقب خودرو سرازیر می‌شود. چراغ‌های عقب LED پنجه خرچنگ و سپر عقب مشکی همه به زیباتر شدن بخش عقب کمک کرده‌اند و در عین حال، دو سراگزوز مدل‌های مجهز به موتور توربو بر اسپرت بودن خودرو تاکید دارند.

چه پلت فرمی دارد؟

لگاسی بالاخره در نسل جدید روی پلت فرم ماژولار جهانی سوبارو ساخته خواهد شد. پلت فرمی که هم اکنون ایمپرزا، فورستر و اسنت از آن استفاده می‌کنند. این حرکت در عین افزایش کیفیت سواری خودرو، پتانسیل برقی سازی خوبی به لگاسی خواهد داد.

سرنشین‌ها در نسل جدید خودرو آسایش بیشتری دارند و فضای پا و شانه ردیف عقب بسیار بهتر شده است. از برخی تجهیزات قابل توجه آن می‌توان به اتصال وای فای، اپل کار پلی، اندروید اتو و سیستم کمکی رانندگی EyeSight اشاره کرد. این سیستم مواردی مانند سیستم کمکی حفظ مسیر، سیستم مدیریت گاز قبل از تصادف و سیستم هشدار استارت خودرو را به لگاسی جدید اضافه می‌کند.

پیشرانه‌های بیشتر

در مورد پیشرانه‌ها، منتظر موتور ۲.۵ لیتری FB25 با تزریق سوخت مستقیم و قابلیت غیر فعال سازی سیلندر باشید. از سوی دیگر، احتمال عرضه موتور ۲.۴ لیتری توربو FA24DIT با ۲۶۰ اسب بخار قدرت هم وجود دارد. همانند بسیاری از سوباروهای فعلی، خروجی‌ها با کمک یک گیربکس CVT به تمام چرخ‌ها ارسال خواهد شد.

تمام آن چه که باید در مورد سوبارو لگاسی 2020 بدانیم

احتمال عرضه موتور ۳.۶ لیتری شش سیلندر خطی از سویی دیگر بسیار کم است. مگر این که سوبارو هزینه زیادی روی به روزرسانی آن صرف کرده باشد که امری بعید به نظر می‌رسد. موضوعی که جای تأسف دارد. چند برند خودروساز را می‌شناسید که یک موتور شش سیلندر خطی روی خودروهای خود داشته باشد؟

وضعیت در بازار

وفادار ماندن به سگمنتی که مردم در حال گذر از آن به سمت کراس اورها هستند یک استراتژی پرخطر است. فروش لگاسی در آمریکا در ماه ژوئن امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد افت کرده است. به طور کلی بازار سدان های سایز متوسط هم افتی این چنینی را تجربه کرده‌اند.

برخی رقبا، مانند فورد فیوژن به طور کلی از این سگمنت خارج شده‌اند. سوالی که مطرح می‌شود این که آیا این خروج فیوژن به نفع سوبارو تمام خواهد شد؟ گفتنش سخت است، مخصوصاً وقتی بدانیم با طراحی محافظه کارانه سوبارو، فرصت برای رشد تویوتا کمری و هوندا آکورد فراهم می‌شود.

از دیگر رقبای قدر می‌توان به کیا اپتیما، هیوندای سوناتا و مزدا ۶ اشاره کرد.

زمان ورود به بازار

لگاسی احتمالاً اوایل سال بعد رونمایی خواهد شد. فروش آن از همان سال به عنوان یک مدل ۲۰۲۰ شروع می‌شود.

به نظر شما، سوبارو هر آن چه که لازم بوده را برای موفقیت در سگمنت سدان سایز متوسط انجام داده است؟

منبع ترجمه: carscoops

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar