نقد و بررسی فورد موستانگ جی تی ۲۰۱۸: چیزی بیشتر از یک خودروی خوب…!

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
نقد و بررسی فورد موستانگ جی تی 2018: چیزی بیشتر از یک خودروی خوب...!

فورد در طراحی موستانگ ۲۰۱۵ به قدری خوب عمل کرد که در فیس لیفت نیمه عمر آن که اینجا می‌خواهیم امروز نقد و بررسی‌اش کنیم، خیلی طراحی بدنه این خودرو را دست کاری نکرده است.

ولی اگر تصاویر دو مدل را کنار هم گذاشته و به دقت بررسی کنید، متوجه خواهید شد که چراغ‌های جلوی خودرو ارتفاع کم‌تری داشته و گوشه‌های کاپوت آن، طراحی رو به پایین‌تری دارند و به زمین نزدیک‌تر شده‌اند. در قسمت عقب برخی تغییرات کوچک روی چراغ‌ها و بعضی عناصر طراحی انجام شده است.

البته، مهندسان فورد ظاهراً بسیار پرکارتر از طراحان این شرکت بوده‌اند و تغییرات زیر بدنه آن، بسیار بیشتر می‌باشد. از آن جمله می‌توان به تقویت خروجی موتور ۵ لیتری هشت سیلندر خورجینی کایوت از ۴۰۷ اسب بخار به ۴۴۰ اسب بخار، استفاده از کمک فنرهای سازگار شونده که قبلاً فقط در نسخه‌های شلبی این خودرو مورد استفاده قرار گرفته و در مدل‌های معمولی خبری از آن‌ها نبود و تجهیز خودرو به یک گیربکس ۱۰ دنده اتومات جدید برای کسانی است که نمی‌خواهند پای چپ خود را زیاد اذیت کنند اشاره کرد!

ده دنده؟ با یک موتور هشت سیلندر خورجینی ۵ لیتری؟ فوق العاده به نظر می‌رسد...!

اجازه بدهید یک راز را نزد شما فاش کنیم: موستانگ واقعاً به ده دنده نیازی ندارد. تنها دلیل استفاده از آن در موستانگ ۲۰۱۸ این است که فورد گیربکس مذکور را برای تراک های سری اف، که واقعاً به آن نیاز دارند طراحی کرده است و وقتی گیربکسی به این خوبی دارید، حتماً آن را روی یکی از بهترین خودروهای عضلانی خود هم استفاده خواهید کرد، چرا که نه؟ این گیربکس مثلاً روی اف ۱۵۰ رپتور مورد استفاده قرار گرفته است.

با در نظر گرفتن این نکته، همان طور که از هر کسی که پشت فرمان موستانگ با موتور هشت سیلندر خورجینی و دنده دستی نشسته باشد بپرسید به شما خواهد گفت این خودرو در دنده شش چه شتاب و قدرت فوق العاده ای دارد، موتور هشت سیلندر خورجینی کایوت آن غول گشتاوری نیست که شما در ذهن خود تصور کرده‌اید و برای این که فورد فیس لیفت بتواند از آن نیروی اضافی به خوبی بهره ببرد، کمپانی حداکثر گشتاور آن را تقریباً ۴۰۰ دور در دقیقه پایین‌تر آورده است. تعداد دنده زیاد به معنی زمان بیشتر برای بهره مندی از حداکثر گشتاور این خودرو می‌باشد.

از این گیربکس ۱۰ دنده بهتر، فورد ممکن نبود بتواند برای این موتور بیابد. به عنوان یک گیربکس اتومات سنتی، مبدل گشتاور این خودرو آن تیک آف فوق العاده دوست داشتنی که می‌خواهید و هیچ گیربکس اتومات دو کلاچه‌ای قادر به ارائه آن نیست را در اختیار شما قرار خواهد داد. این گیربکس زمانی که به گشتاور نیاز دارید، مخصوصاً در حالت رانندگی درگ ریس آن را سریعاً در اختیار شما قرار می‌دهد و همین، به ویژه در مسابقات درگ بسیار به کار می‌آید. صفر تا صد را با این خودرو در ۴.۳ ثانیه می‌توانید پر کنید و صدایی که از ۴ سر اگزوز خودرو بیرون می‌آید به قدری زیبا و اعتیاد آور است که هنگام رانندگی دلتان به هیچ وجه نمی‌خواهد پا از روی پدال گاز بردارید.

خیلی اهل شرکت در مسابقات درگ نیستم. سر پیچ‌ها عملکرد آن چگونه است؟

خیال شما را اجازه دهید راحت کنیم، طراحی فوق العاده شاسی این خودرو و دینامیک بالای آن بهترین عملکرد را برای شما به ارمغان خواهد آورد. ما برای این نقد و بررسی، درست پس از رانندگی با یک هاچ بک قدرتمند و بسیار خوب پشت فرمان موستانگ نشستیم و فرمان آن بسیار خوب بود و به اندازه یک هواپیمایی که از سیدنی به لندن پرواز می‌کند انرژی داشت.

به طور کلی بخواهیم بگوییم، موستانگ بسیار بهتر از آن چیزی است که تصورش را می‌توانید بکنید. کیفیت سواری آن به قدری خوب است که با یک بار رانندگی کاملاً مطمئن شوید همه استانداردهای سخت گیرانه اتحادیه اروپا را پاس خواهد کرد و تغییرات اعمال شده روی سیستم تعلیق مانند کمک فنرهای با تیونینگ متفاوت، یک اکسل عقب سفت‌تر و استفاده از میل موج گیرهای جدید رانندگی با موستانگ جی تی ۲۰۱۸ را بسیار بهتر کرده است. بزرگ‌ترین پیشرفت البته، در کیفیت سواری و آرامش فوق العاده کابین در جاده‌های پر دست انداز است. اگر توان خرید آپشن کمک فنرهای MagneRide را دارید، که مکانیسم عملکرد آن دقیقاً مشابه نمونه‌های استفاده شده در فراری است، یک لحظه هم درنگ نکنید.

چیز دیگری هم وجود دارد که باید از آن آگاه باشیم؟

فورد تلاش کرده تا ظاهر کابین این خودرو را با استفاده از یک‌تریم فلزی جدید بهبود ببخشد، ولی اگر واقعاً می‌خواهید حواس سرنشین‌های خودرو را از پلاستیک نه چندان خوب استفاده شده پرت کنید، می‌توانید صفحه نمایش دیجیتال ۱۲ اینچ جدیدی که جای صفحه کیلومتر و آمپرها را گرفته به آن‌ها نشان دهید، صفحه نمایشی که می‌تواند اطلاعات بسیاری زیادی را به شما نشان دهد.

یکی دیگر از موارد قابل توجه جعبه ایمنی اضافی است که کمپانی روی این خودرو ارائه کرده است. سیستم‌های کمکی قبل از تصادف، سیستم تشخیص عابر پیاده و ارائه تجهیزات و امکاناتی مانند کروز کنترل هوشمند بدون شک در ارتقای نمره ایمنی بسیار بد ۲ ستاره موستانگ ۲۰۱۵ از موسسه ایمنی یورو انکپ را بهبود خواهند بخشید. (بعدها یورو انکپ در تستی دیگر سه ستاره ایمنی به آن داد).

نکته دیگری هم که باید ذکر کنیم این که آن موتور ۲.۳ لیتری ۴ سیلندر اکوبوست روی موستانگ ۲۰۱۸ هم ارائه شده است و به جای ۳۱۰ اسب بخار، اکنون ۲۸۳ اسب بخار نیرو تولید می‌کند، ولی گشتاور آن تقریباً ۱۰ نیوتن متر بیشتر شده است. این خودرو را به قیمت ۳۶ هزار پوند می‌تواند خریداری کنید. فقط انتظار آن صدای اگزوز زیبای موتور هشت سیلندر خورجینی را نداشته باشید.

نتیجه گیری

فورد روی فیس لیفت ۲۰۱۸ موستانگ بیشتر از آن چه که ظاهر خودرو نشان می‌دهد کار کرده است. صندلی‌های عقب فضای خوبی ندارند، پلاستیک ضعیفی داخل کابین استفاده شده و زیر استانداردهای اروپایی است و مصرف سوخت نه چندان خوب ۱۲.۲ لیتری ترکیبی آن به ازای هر صد کیلومتر موتور هشت سیلندر خورجینی ممکن است خیلی‌ها را راضی نکند.

در حالی که قیمت ۴۳ هزار پوندی تعیین شده برای آن ممکن است بسیار منصفانه به نظر برسد، هر چند بعضی‌ها ممکن است اعتقاد داشته باشند این قیمت برای موستانگ جی تی ۲۰۱۸ کمی گران است. از سوی دیگر، آیا توجه کرده‌اید که چقدر از تجهیزات خوبی که این خودرو می‌تواند داشته باشد را فورد به عنوان آپشن ارائه کرده است؟ داشبورد دیجیتال، اگزوزهای اسپرت، کمک فنرهای ویژه و گیربکس ۱۰ دنده اتومات همه آپشن هایی اضافی هستند که در صورت خرید همه آن‌ها، قیمت خودرو تقریباً به ۵۰ هزار دلار می‌رسد.

با در نظر گرفتن همه این موارد، فورد موستانگ جی تی ۲۰۱۸ خودروی بسیار خوبی است که ظاهر فوق العاده آن در کنار کیفیت سواری بسیار بالایی که هم در جاده‌های خوب و هم در جاده‌های پر دست انداز دارد، این خودرو را به انتخابی بسیار خوب تبدیل می‌کند. ولی مهم‌تر از همه این موارد، آن شخصیت بسیار جذاب این خودرو است که می‌تواند خیلی‌ها را مجاب به خرید آن بکند. امروزه، در خودروهای مدرن بسیار سخت چنین شخصیت خاصی را می‌توان دید.

  • قیمت مدل صفر کیلومتر: ۴۳ هزار و ۹۵ پوند
  • فروش در بریتانیا: هم اکنون
  • موتور: ۵ لیتری ۳۲ سوپاپ هشت سیلندر خورجینی، ۴۴۰ اسب بخار نیرو در ۷ هزار دو در دقیقه، ۵۲۷ نیوتن متر گشتاور در ۴۶۰۰ دور در دقیقه
  • گیربکس: ۱۰ دنده اتومات، دیفرانسیل عقب
  • پرفورمنس: صفر تا صد: ۴.۳ ثانیه، حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت، مصرف سوخت: ۱۲.۲ لیتر ترکیبی
  • وزن / مواد اولیه:  ۱۸۳۱ کیلوگرم / فولاد
  • ابعاد (طول، عرض، ارتفاع به میلی متر): ۴۷۸۴ / ۱۹۱۶ / ۱۳۸۱ میلی متر

منبع ترجمه: مجله خودرو بریتانیا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

8 دیدگاه ها برای "نقد و بررسی فورد موستانگ جی تی ۲۰۱۸: چیزی بیشتر از یک خودروی خوب…!"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
A
مهمان

خیلی خوبه ماشینه قولیه من که خشم اومد

علی
مهمان

کاملا حاضرم همه ی زندگیمو بدم تو امریکا ساکن شم ظرف شور رستوران بشم اما یه موستانگ داشته باشم از بچگی عاشقش بودم

یونس
مهمان

ماشین به این میگن

محمد
مهمان

خلایق هر چه لایق

شهرام
مهمان

ما حسرت, ما نگاه, ما هیچ

پارسی
مهمان

چون مالیاقت نداریمءارزش نداریمءهرکسی لیاقتی داره وشک نکن واسش جنگیده وحقشوگرفته ولایق این زندگی انسانی شده.خیالت راحت تاوقتی که منتظرباشیم کسی دیگه بیلدنجاتمون بده وحقمون روبگیره اوضاع همینه.پس هرکی میخادلیاقت داشته باشه وزندگی کنه بایداول حقشوبگیره وماایرانیهافعلاکه داریم ازبردگی لذت میبریم وهمچین قصدی نداریم

ماشین باز
مهمان

اگه چیزی رو خواستیو بهش نرسیدی نگو لیاقتش رو نداشتم بگو قطعا لیاقتم بیشتر از این هاست

یک ایرانی
مهمان

کابینش واقعا پیشرفت کرده از لحاظ زیبایی و ضمنا چراغای فیس قبل (۲۰۱۵)خیلی قشنگ تر بود بعدشم شما تو کانال زده بودید موتور ۲.۳لیتری ولی اینجا زده۵لیتر