نقد و بررسی نمونه اولیه بی ام و Z4 جدید

بروزرسانی در: جمعه 16 اسفند 98 ساعت 03:41
نقد و بررسی نمونه اولیه بی ام و Z4 جدید

بی ام و به شیوه‌ای عجیب و غریب تفاوت‌های بین Z4 قدیمی و جدید را توصیف می‌کند. بی ام و اکنون اعتراف کرده که مدل قدیمی، خودرویی بود که باید آن را بعد از ظهرهای آخر هفته‌ها و در یک هوای لذت بخش آفتابی می راندید، زیرا آن خودرو یک مدل اسپرت واقعی نبود!

ولی بی ام و Z4 جدید، که این جا ما در قالب نمونه اولیه Z40i با آن رانندگی کرده‌ایم، خودرویی است که باید صبح زود یک آخر هفته، درست قبل از این که آفتاب بیرون بیاید و زمانی که کسی هنوز وارد خیابان‌ها نشده برانید! منظور بی ام و را اگر بخواهیم برای شما بگوییم، این است که مدل قبلی هر چقدر یک خودروی نازک نارنجی و نه چندان قوی بود، بی ام و Z4 جدید یک مدل اسپرت فوق العاده قوی است.

از نظر ما که این خودروی جدید را تست کرده‌ایم بی ام و بیراه هم نمی‌گوید. ما که با این نمونه اولیه تقریباً آماده برای ورود به خط تولید، هم در جاده و هم در پیست رانندگی کرده و آن را در سرعت‌های مختلف به خوبی تست کرده‌ایم، با اطمینان می‌توانیم بگوییم که این بار، Z4 کاملاً جدی پا به میدان گذاشته است.

این بار Z4 جدید به یک خودروی اسپرت فوق العاده تبدیل شده است، خودرویی با شاسی سفت‌تر، فرمان بهتر، پرفورمنس قوی‌تر از موتور ۳ لیتری توربو دوقلوی ۳۴۰ اسب بخار (صفر تا صد ۴.۵ ثانیه‌ای) و یک سطح بالا از دقت بالا و حس و حال خوبی که شاسی این خودرو به راننده می‌دهد؛ چیزی که در مورد قبلی اصلاً وجود نداشت.

یک دلیل اصلی وجود دارد که چرا بی ام و در طراحی Z4 جدید شخصیت خودرو را این قدر تغییر داده است؛ آن چیزی نیست جز موفقیت فوق العاده پورشه ۷۱۸ باکستر!

بی ام و بدون شک بخشی از بازار باکستر را می‌خواهد، آن هم بعد از کاهش تقریباً ۳۰ درصدی فروش Z4 که از زمان ورود آن به بازار در سال ۲۰۰۲ بی سابقه بوده است؛ تنها راه برای انجام این کار هم آن است که شرکت بتوانید خودرویی به اندازه باکستر جذاب طراحی و تولید کند. دینامیک رانندگی فوق العاده بالای Z4 جدید به کنار!

شما نمی‌توانید از روی این تصاویر طراحی بدنه فوق العاده آن را ببینید. به ما اعتماد کنید، ما طراحی نهایی آن را دیده‌ایم و Z4 جدید واقعاً زیباست! البته در طراحی نهایی خیلی خبری از عناصر طراحی استفاده شده در کانسپت Z4 که تابستان پیش در نمایشگاه پبل بیچ رونمایی شد نیست. البته باید گفت که این خودرو طراحی بسیار خشن‌تر و تهاجمی‌تری در مقایسه با Z4 قبلی دارد و در نتیجه، ظاهر آن فوق العاده زیباتر شده است.

آندراس ادرر، مدیر محصول پروژه Z4 جدید در این مورد می‌گوید: " Z4 جدید از هر نظر در مقایسه با مدل قبلی خودرو قوی‌تری است. ما اینجا با یک Z4 جدید پویاتر سر و کار داریم. این اتفاق نه فقط در ظاهر دیده، بلکه در سواری با آن هم حس می‌شود و شنیدن صدای زیبای موتور Z4 جدید، حس و حال شما را به کل عوض خواهد کرد." وی در صحبت‌های خود همچنین اشاره کرده که بدون در نظر گرفتن باکستر، فروش کلی این سگمنت در مقایسه با قبل بیش از ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

ترند این روزهای بازار هر چه که باشد، بی ام و تلاش خود را برای ارائه یکی از بهترین مدل‌های این سگمنت انجام داده است. خودرویی که ما تست کردیم مواردی مانند کمک فنرهای هوشمند، یک دیفرانسیل با کنترل الکترونیکی و تایرهای میشلن پایلوت سوپر اسپرت را به صورت استاندارد داشت و نتیجه این موارد را پشت فرمان خودرو می‌شد به وضوح دید.

وزن کلی خودرو ۵۰ کیلوگرم کمتر شده که بیشتر به لطف سقف جدید پارچه‌ای آن است، سقفی که در فقط ۱۰ ثانیه باز می‌شود. سبک بودن پلت فرم این خودرو همچنین تأثیر خوبی روی کاهش وزن این خودرو داشته است. فضای بار آن به لطف سقف پارچه‌ای تقریباً ۷۰ لیتر در مقایسه با گذشته افزایش یافته است. ولی بیشتر از همه، این پویایی و چالاکی فوق العاده این خودرو است که آن را بیش‌تر از همه از دیگر خودروها متمایز می‌کند.

نتیجه گیری

خلاصه بخواهیم بگوییم، بی ام و Z4 جدید خودرویی بسیار قوی بوده که صدای موتور بهتری در مقایسه با یک پورشه ۷۱۸ باکستر مجهز به موتور ۴ سیلندر خطی دارد، هندلینگ آن بسیار جذاب است و فرمان و کنترل بدنه بسیار در مقایسه با قبل بهتر شده‌اند و کیفیت سواری هم، بسیار خوب می‌باشد. در کنار این‌ها طراحی زیبای بدنه آن را هم اضافه کنید و خواهید دید که با چه خودروی کم نظیری مواجه هستیم. یک رقیب جدی برای باکستر؟ اوه بله!

مشخصات فنی

  • مدل: بی ام و Z40i
  • قیمت: ۳۷ هزار و ۵۰۰ پوند (تخمینی)
  • موتور: ۳ لیتری شش سیلندر خطی، توربو دوقلو، بنزینی
  • قدرت / گشتاور: ۳۴۰ اسب بخار / ۵۰۰ نیوتن متر
  • گیربکس: ۸ دنده اتومات

 

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar