نگاهی به خودروی شورولت تاهو PPV مدل ۲۰۱۸

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
نگاهی به خودروی شورولت تاهو PPV مدل 2018

دزدهای آمریکایی از این به بعد کار بسیار سختی برای فرار از دست پلیس این کشور خواهند داشت، زیرا شورلت تاهو پلیسی ۲۰۱۸ اکنون ترمزها، سیستم تعلیق و تایرهای پلیسی خود را تقویت کرده و به یک پکیج سیستم‌های کمکی رانندگی فوق العاده مجهز شده است. این پکیج که به عنوان آپشن ارائه شده مواردی مانند ترمز اضطراری خودکار سرعت پایین، هشدار تصادف شاخ به شاخ، سیستم کمکی حفظ مسیر، سیستم هشدار خروج از خط، پدال‌های قابل تنظیم و سیستم Safety Alert Seat که به هنگام وجود موانع در مسیر خودرو یا خروج آن از جاده با لرزاندن صندلی راننده به وی هشدار می‌دهد به خودرو اضافه می‌کند. در تعقیب و گریزهای پلیسی که معمولاً در فیلم‌ها همیشه با فرار دزد و تصادف خودروهای پلیس با هم نمایش داده می‌شود با وجود سیستم‌های کمکی رانندگی پیشرفته‌ای در این خودرو، اکنون بیش از همیشه غیر واقعی به نظر خواهند آمد.

با از رده خارج شدن خودروی پلیسی شورولت کاپریس (در کنار خودروی سدان شورولت اس اس)، تاهو PPV مدل ۲۰۱۸ اکنون تنها مدل پلیسی در مجموعه محصولات این شرکت بزرگ آمریکایی محسوب می‌شود. در مقایسه با نسخه استاندارد، تاهو PPV (در نام این خودرو PPV مخفف Police Pursuit Vehicle به معنی خودروی گشت پلیس می‌باشد) به مواردی مانند تجهیزات و امکانات پلیسی مانند یک جفت ترمز دیسک ضخیم؛ طراحی متفاوت بخش جلوی خودرو به منظور بهینه‌تر کردن خنک شوندگی ترمزها؛ یک سیستم خنک کنده تقویت شده به منظور آماده کردن خودرو برای فعالیت‌های سنگین؛ سیستم کنترل پایداری تقویت شده و یک جفت رینگ ۱۷ اینچی فولادی با تایرهای چهار فصل Goodyear مجهز شده است. این تایرها تا سرعت ۲۴۰ کیلومتر بدون مشکل کار می‌کند و از آن جایی که در تست پلیس ایالتی میشیگان، مدل دیفرانسیل عقب این خودرو حداکثر سرعتی برابر با ۲۱۵ کیلومتر بر ساعت و مدل دو دیفرانسیل حداکثر سرعتی معادل ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت داشته، بدون شک این تایرها بدون مشکل روی این خودرو وظیفه خود را انجام خواهند داد.

مانند شورولت تاهو معمولی، مدل پلیسی این خودرو به یک موتور هشت سیلندر خورجینی ۵.۳ لیتری با ۳۵۵ اسب بخار نیرو و یک گیربکس شش دنده اتومات با کالیبراسیون ویژه مجهز شده و در دو نسخه دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل قابل سفارش است. گیربکس این خودرو عملکرد بسیار خوبی داشته و در تستی که با این خودرو انجام دادیم، توانست وظایف خود را به خوبی انجام بدهد.

از مهم‌ترین مواردی که در مدل معمولی آن وجود دارد ولی برای مدل پلیسی خودرو ارائه نشده می‌توان به موتور ۶.۲ لیتری هشت سیلندر خورجینی ۴۲۰ اسب بخاری و گیربکس ۱۰ دنده اتومات اشاره کرد، دلیل آن این است که برای مدل پلیسی این خودرو موارد دیگری مانند سیستم‌های بی سیم مهم بوده و سرعت بیشتر خیلی اهمیتی ندارد.

اگر چه گشتاور فوق العاده این خودرو همه را به تحسین وا داشته است، فرمان کند ۱۷.۸:۱ این خودرو در تست پیچ‌ها ما را بسیار اذیت کرد. وزن بسیار سنگین این خودرو قطعاً روی این مورد تأثیر منفی گذاشته است. در حالی که شرکت شورولت وزن مدل پلیسی تاهو را بسته به پیشرانه و سطح تجهیزات بین ۲۳۵۱ کیلوگرم تا ۲۴۸۵ کیلوگرم اعلام کرده است، نصب تجهیزات دیگر پلیسی مانند چراغ‌های گردان و آژیرها می‌تواند بین ۲۷۰ تا ۵۴۰ کیلوگرم به وزن کلی خودرو اضافه کند. اگر انتخاب با ما بود، ما یک مدل پلیسی سبک‌تر مانند داج چارجر را برای تعقیب قانون گریزها ترجیح می‌دادیم.

تعقیب و گریزهای بسیار سریع معمولاً به ندرت در طول خدمت یک خودرو پلیس اتفاق می افتند و از این نظر، این خودرو برای تبدیل شدن به یک خودروی پلیس فوق العاده چیزی کم ندارد. شورولت اعتقاد دارد راحتی صندلی‌ها و فضای بار زیاد این خودرو بیشتر به درد نیروهای پلیس خواهد خورد. شورولت تاهو PPV مدل ۲۰۱۸ به امکانات بسیاری مانند صفحه نمایش ۸ اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی، یک صفحه نمایش ۴.۲ اینچی پشت فرمان و کنترل‌های سیستم صوتی و کروز کنترل روی فرمان مجهز شده است. این گونه امکانات و تجهیزات رفاهی در کنار ۱۵۲۹ لیتر فضای بار و ظرفیت استاندارد شش سرنشین، شورولت تاهو ۲۰۱۸ پلیسی را به خودرویی فوق العاده تبدیل کرده‌اند. این خودرو به طور استاندارد به دو صندلی نیمکتی در جلو و عقب مجهز شده و می‌توان آن را با دو صندلی در جلو هم سفارش داد، کمپانی همچنین روکش پارچه‌ای و وینیل را برای آن عرضه کرده است. در شورولت تاهو پلیسی خبری از ردیف سوم صندلی‌ها نیست.

خدای درجا کار کردن!

خودروهای پلیس بیشتر اوقات به صورت درجا کار می‌کنند و به همین دلیل، شورولت سعی کرده تا استهلاک این خودرو در حالت درجا کار کردن را به کم‌ترین میزان ممکن برساند. (شورولت می‌گوید در این خودرو استهلاک یک ساعت درجا کار کردن معادل ۵۳ کیلومتر رانندگی عادی است.) کمپانی همچنین سیستم‌های الکتریکی این خودرو را هم تقویت کرده است. یک دینام ۱۷۰ آمپری به صورت استاندارد روی خودرو عرضه شده و یک باتری یدکی ۱۰۰ آمپر برق در اختیار فضای بار تاهو پلیسی ۲۰۱۸ قرار می‌دهد. علاوه بر این، تمامی مدل‌های تاهو پلیس که از خطوط تولید شورولت خارج می‌شوند سیم کشی‌های اضافی دارند تا به راحتی بتوان مواردی مانند چراغ‌های اضافی، آژیرها و سیستم‌های الکترونیکی داخلی را روی خودرو نصب کرد.

سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا مصرف سوخت مدل دیفرانسیل عقب تاهو پلیس را ۱۴.۷ لیتر به ازای هر صد کیلومتر در شهر و ۱۰.۲ لیتر در اتوبان تخمین زده و این اعداد برای مدل دو دیفرانسیل این خودرو معادل ۱۴.۷ لیتر در شهر و ۱۰.۷ لیتر در بزرگراه می‌باشند. در میان خودروهای پلیسی دیگر، تنها مدلی که مصرف سوخت کمتری از این خودرو دارد داج چارجر دیفرانسیل عقب و مدل‌های دیفرانسیل جلوی سدان فورد اینترسپتور هستند. مدل اینترسپتور مبتنی بر تائوروس ساخته شده، بدین معنی که احتمالاً مانند کاپریس به زودی بازنشسته خواهد شد.

تاهو پلیسی ۲۰۱۸ از نظر ما بسیار سنگین‌تر و بزرگ‌تر از آن چیزی است که در یک فیلم هالیوودی بتواند در تعقیب و گریز خودروهای دیگر بدرخشد! البته برای بسیاری از دپارتمان‌های دیگر پلیس، راحتی و فضای بار بسیار زیادی که این شاسی بلند بزرگ در اختیار می‌گذارد اهمیت بسیار بیشتری در مقایسه با توانایی تعقیب و گریز سریع متهمان دارد. در کنار این مورد مصرف سوخت کم و امکانات و تجهیزات مدرن ایمنی که به خودرو اضافه شده، ارزش آن را بسیار بیشتر کرده است. تنها موردی که ما کمبود آن را در این خودرو حس کردیم، بدون شک یک زیر سیگاری روی داشبورد بود!

مزایا

  • کابین جادار،
  • تجهیزات ایمنی و اطلاعات سرگرمی مدرن،
  • موتور هشت سیلندر خورجینی با گشتاور بالا.

معایب

  • هندلینگ نه چندان خوب.

منبع ترجمه: مجله کار اند درایور

 

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

3 دیدگاه ها برای "نگاهی به خودروی شورولت تاهو PPV مدل ۲۰۱۸"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
عادل
مهمان

خوشا به سعادتشون….

رام
مهمان

کاش انقدر جهان امن بود که هیچ هزینه ای برای این موارد نمیشد و تمامی این مبالغ صرف تحقیق و توسعه و فقرزدایی می شد، در هر حال ماشین فوق العاده ای هست ولی اگر من می تونستم ماشین پلیس انتخاب کنم حتما الکتریکی رو انتخاب می کردم.

nima
مهمان

ماشالله به غیرتشون که همچین ماشینایی میسازن