آلپاین A110S: نسخه‌ای قوی‌تر از خودروی اسپرت فرانسوی‌ها

جمعه 24 خرداد 98 ساعت 17:46
آلپاین A110S: نسخه‌ای قوی‌تر از خودروی اسپرت فرانسوی‌ها

همان طور که احتمالاً می دانید، خودروی فرانسوی آلپاین A110 که سال پیش رونمایی شده بود هیچ وقت وارد بازار آمریکا نشد. امروز، شرکت آلپاین با رونمایی از یک نسخه قدرتمندتر این خودرو با نام A110S که علاوه بر پرفورمنس بهتر تغییراتی در طراحی خود نیز دارد قطعاً آمریکایی‌ها را بیشتر ناراحت کرده است.

پیشرانه ۱.۸ لیتری ۴ سیلندر این خودرو را مهندسان آلپاین به گونه‌ای تقویت کرده‌اند که با افزایش ۴۰ اسب بخاری، اکنون ۲۸۸ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. گشتاور خودرو دست نخورده و همان ۳۱۹ نیوتن متر باقی مانده است. آلپاین A110S سرعت خود را فقط در ۴.۴ ثانیه می‌تواند از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برساند که در مقایسه با مدل قبلی ۰.۱ ثانیه سریع‌تر شده است. ۴۰ اسب بخار قدرت بیشتر را مهندسان آلپاین توانسته‌اند با افزایش فشار بوست موتور به دست بیاورند. حداکثر قدرت نیز ۴۰۰ دور در دقیقه بالاتر از موتور قبلی و در ۶۴۰۰ دور در دقیقه در اختیار راننده قرار می‌گیرد. خروجی‌های پیشرانه هنوز هم به کمک یک گیربکس هفت دنده دو کلاچه اتومات به چرخ‌های عقب ارسال می‌شوند.

آلپاین A110S: نسخه‌ای قوی‌تر از خودروی اسپرت فرانسوی‌ها

آلپاین برای ارائه یک سواری اسپرت تر ارتفاع خودرو را ۴ میلی متر کاهش داده، سپس کمک فنرهای ۵۰ درصد سفت‌تر روی خودرو نصب کرده است. میل موج گیرهای خودرو گفته می‌شود در مقایسه با مدل قبلی دو باربر سخت‌تر هستند. هندلینگ خودرو همچنین به کمک رینگ‌ها و تایرهای بزرگ‌تر به دست آمده است. تایرهای پهن‌تر میشلن پایلوت اسپرت ۴ در جلو ۲۱۵ و در عقب ۲۴۵ هستند. ترمزهای برمبو که روی A110 به صورت آپشن ارائه شده بودند، در A110S به صورت استاندارد موجود هستند.

آلپاین A110S: نسخه‌ای قوی‌تر از خودروی اسپرت فرانسوی‌ها

جذاب‌ترین بخش خودروی A110 از نظر ما بدون شک وزن بسیار سبک آن بود که در این مدل هم، برخلاف تغییرات زیاد تغییری پیدا نکرده و وزن خودرو همان ۱۱۱۴ کیلوگرم است. علاوه بر این، برخی المان‌های طراحی خاصی روی خودرو عرضه شده‌اند که در مدل A110 آن‌ها را ندیده بودیم. از آن جمله می‌توانیم به مواردی مانند کالیپرهای ترمز نارنجی، دوخت نارنجی کابین و برخی نشان‌های کوچک نارنجی داخل کابین اشاره کنیم. یک سقف فیبر کربنی مشکی براق در کنار رینگ‌های آلیاژی سبک وزن ساخت Fuchs به عنوان آپشن برای A110S عرضه شده‌اند. نظر شما در مورد این خودروی جذاب فرانسوی‌ها چیست؟

Autoblog منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar