انتشار تصاویر جدید بی ام و سری ۸ کانورتیبل

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
انتشار تصاویر جدید بی ام و سری 8 کانورتیبل

تقریباً ۵ ماه بعد از زنده کردن نام سری ۸ برای ساخت یک کوپه جی تی، بی ام و تمام تلاش خود را به کار بسته تا نخستین مدل کانورتیبل سری ۸ را بسازد. نخستین نمونه‌های این مدل روباز در ماه مارس ۲۰۱۹ و با قیمت پایه‌ای برابر با ۱۲۱ هزار و ۴۰۰ دلار وارد نمایندگی‌های امریکای شرکت خواهند شد. اگر بخواهیم مقایسه کنیم، مدل کوپه جی تی همین خودرو که فروشش از ماه دسامبر شروع می‌شود قیمت پایه‌ای برابر با ۱۱۲ هزار دلار دارد.

همانند نمونه‌های آمریکای شمالی مدل کوپه، مدل کانورتیبل هم فقط در تریم M850i xDrive قرار است روانه بازار شود. این خودرو از یک پیشرانه ۴.۴ لیتری توربو دوقلوی هشت سیلندر خورجینی با ۵۲۳ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد. یک گیربکس هشت دنده اتومات خروجی‌های موتور را به هر دو اکسل انتقال خواهد داد. سری ۸ کبریولت صفر تا صد را در ۳.۸ ثانیه پر می‌کند که تقریباً یک دهم ثانیه از مدل کوپه کندتر است. هر دو مدل حداکثر سرعت محدود شده‌ای روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت دارند.

انتشار تصاویر جدید بی ام و سری 8 کانورتیبل

خریداران اروپایی این خودرو امکان انتخاب مدل ۸۴۰d xDrive آن را هم خواهند داشت. این مدل از پیشرانه توربو دوقلو ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربودیزل با ۳۱۵ اسب بخار قدرت و ۶۸۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. این مدل نیز به یک گیربکس ۸ دنده اتومات مجهز است.

طراحی نسخه کانورتیبل تقریباً مشابه مدل کوپه بوده و تنها تفاوت‌های آن‌ها سقف پارچه‌ای مدل کانورتیبل می‌باشد. سقف پارچه‌ای خودرو هنگام باز شدن داخل یک محفظه در عقب خودرو جمع می‌شود که ترکیب رنگی مشابه با پنل داشبورد و درها دارد. طراحی سقف پارچه‌ای به گونه‌ای بوده که شباهت‌هایی هم به سقف مدل کوپه داشته باشد.

انتشار تصاویر جدید بی ام و سری 8 کانورتیبل

باز و بسته شدن سقف فقط به ۱۵ ثانیه زمان نیاز دارد و این کار را تا سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت در حال حرکت نیز می‌توانید انجام بدهید. برا کاهش میزان جریان باد به هنگام باز بودن سقف، خودرو به صورت استاندارد به یک دستگاه بادگیر که پشت صندلی‌های جلو نصب شده مجهز است. مشتریان می‌توانند با سفارش آپشن گرم کن کردن و چند مورد دیگر که برای صندلی‌های جلو ارائه شده آسایش سواری خود را بالاتر هم ببرند.

انتشار تصاویر جدید بی ام و سری 8 کانورتیبل

حتی با وجود قیمت گرانی که دارد، سری ۸ کانورتیبل آپشنی به صورت استاندارد ندارد و بی ام و برخی آپشن ها را برای کسانی که به دنبال لاکچری و امکانات بیشتر هستند ارائه کرده است. به عنوان مثال، با سفارش پکیج طراحی بدنه M Carbon مواردی مانند میله‌های دریچه ورودی هوا، قاب آینه‌های بغل و قاب دیفیوزر عقب از جنس پلیمر تقویت شده با فیبر کربن خواهد بود. شرکت همچنین آپشن سیستم صوتی فوق العاده باورز & ویلکینز دیاموند با ۱۲ اسپیکر نیز ارائه کرده است. امکان سفارش‌ تریم شیشه‌ای برای کابین هم وجود دارد. با سفارش آن، جنس دسته دنده، کنترلر iDrive، دکمه استارت و استاپ موتور و ولوم سیستم صوتی شیشه‌ای می‌شود. اگر به دنبال تکنولوژی‌های بیشتری هستید پکیج Driving Assistant Professional راست کار شماست و مواردی مانند کروز کنترل هوشمند، سیستم کمکی کنترل مسیر و سیستم پیشگیری از برخورد با عابر پیاده را به خودرو اضافه می‌کند. سیستم دید در شب هم در این پکیج پیش بینی شده است.

انتشار تصاویر جدید بی ام و سری 8 کانورتیبل

بی ام و قصد دارد سری ۸ کانورتیبل را در نمایشگاه خودروی لس آنجلس که به زودی برگزار می‌شود رونمایی جهانی کند.

منبع ترجمه: Motor 1

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar