بوگاتی دیوو Bugatti Divo رونمایی شد + گالری تصاویر و ویدیو

بروزرسانی در: جمعه 20 اردیبهشت 98 ساعت 18:00
بوگاتی دیوو Bugatti Divo رونمایی شد + گالری تصاویر و ویدیو

بوگاتی دیوو

شرکت ابرخودروساز فرانسوی بوگاتی Bugatti  روز جمعه از جدیدترین ساخته خود در گردهمایی ماشین بازها در مونتری کالیفرنیا رونمایی کرد. این خودرو که با نام دیوو شناخته می‌شود یک مدل خیلی پرسرعت مانند شیرون chiron نیست، ولی در سر پیچ‌ها و مخصوصاً در پیست عملکرد غیر قابل مقایسه‌ای با دیگر محصولات بوگاتی دارد. نام دیوو از آلبرت دیوو گرفته شده است. وی راننده مسابقه‌ای بوگاتی بود و در سال ۱۹۲۸ برای این شرکت در مسابقات مختلف شرکت می‌کرد. ویرون veyron و شیرون هم نام خود را از رانندگان مسابقه‌ای بوگاتی گرفته بودند.

بوگاتی دیوو Bugatti Divo

ابرخودرو جدید بوگاتی تقریباً دو برابر مدل شیرون قیمت دارد، ولی حداکثر سرعت آن از شیرون کم‌تر است. دقیق‌تر بخواهیم بگوییم، حداکثر سرعت شیرون معادل ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت بوده ولی این عدد برای دیوو فقط معادل ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت می‌باشد. البته احتمال این که مالکان شیرون ۳ میلیون دلاری یا Divo  دیوو ۶ میلیون دلاری بخواهند با ابرخودروهای خود حداکثر سرعت را تجربه کنند بسیار کم است. در هر حال، هدف شرکت از ساخت دیوو حداکثر سرعت بالا نبوده و بوگاتی با این مدل جدید خواسته تا یک مدل فوق العاده قوی از نظر هندلینگ و هیجان رانندگی روانه بازار کند.

بوگاتی دیوو Bugatti Divo

استفان وینکلمن، مدیرعامل بوگاتی در مراسم رونمایی از این ابرخودرو در مونتری گفته: "بوگاتی شیرون خودرویی است که در سرعت و شتاب فوق العاده بالایی را در یک کابین بسیار لوکس و راحت در اختیار راننده و سرنشین قرار می‌دهد. ما می‌خواستیم این بار خودرویی متفاوت بسازیم."

دیوو تقریباً ۴۰ کیلوگرم سبک‌تر از شیرون ۱۹۹۵ کیلوگرمی است. شاید این عدد خیلی زیادی نباشد، ولی بهتر است بدانید که دیوو از همان پیشرانه ۱۵۰۰ اسب بخاری شیرون استفاده می‌کند! سیستم تعلیق و طراحی آیرودنیامیکی دو خودرو البته متفاوت است. به همین دلیل، دیوو خودرویی چالاک‌تر بوده و برای پیست و جاده‌های پر دست انداز گزینه مناسب‌تری محسوب می‌شود.

بوگاتی دیوو Bugatti Divo

با نگاهی اولیه به دیوو، می‌توان متوجه شد که طراحان می‌خواسته‌اند آن را به گونه طراحی کنند که ظاهری متفاوت با شیرون داشته، ولی با یک نگاه به عنوان یک بوگاتی قابل تشخیص باشد.

آخیم آنشایدت، سرطراح بوگاتی در این باره گفته: "برای ما به عنوان طراحان پروژه، این بدین معنی بود که سه عنصر اصلی بوگاتی باید سرجای خود باقی می‌ماند: جلوپنجره نعل اسبی، خطوط طراحی معروف بوگاتی در کناره‌های خودرو و بالچه‌های خاص بوگاتی که از بالا معلوم هستند و از مدل تیپ ۵۷ آتلانتیک قرض گرفته شده‌اند."

بوگاتی دیوو Bugatti Divo

بوگاتی تیپ ۵۷ آتلانتیک، به عنوان یک ابرخودروی ده ۳۰ میلادی از یک سقف منحنی با یک میله مرکزی بهره می‌برد که در سراسر طول بدنه کشیده شده بود. نمونه‌های این ابرخودروی کلاسیک این روزها ده‌ها میلیون دلار قیمت دارند.

از بوگاتی دیوو Bugatti Divo جدید فقط ۴۰ دستگاه ساخته خواهد شد. همان طور که همیشه در مورد چنین ابرخودروهای تولید محدودی اتفاق می افتد، تمامی مدل‌های آن حتی قبل از رونمایی پیش فروش شده‌اند. بوگاتی همچنان به تولید و فروش شیرون ادامه خواهد داد. این نخستین بار در تاریخ معاصر است که بوگاتی همزمان دو مدل را در دست فروش دارد.

بوگاتی دیوو Bugatti Divo

آلبرت دیوو، راننده‌ای که نام او روی این ابرخودروی جدید ثبت شده در دهه ۲۰ میلادی دو بار در کوهستان‌های سیسیلی دو بار قهرمان Targa Florio شده بود. او با یک بوگاتی تیپ ۳۵ این عناوین را به دست آورده است.

جالب است بدانید خودروهای بوگاتی در یک خط تولید ساخته نمی‌شوند. تمامی ابرخودروهای این شرکت در یک کارخانه بسیار کوچک سرهم می‌شوند. بعد از خروج از کارخانه، هر مدل در جاده‌های اطراف مولسهایم و در یک پایگاه هوایی در اطراف کولمار مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

شرکت بوگاتی در سال ۱۹۰۹ توسط اتوره بوگاتی تأسیس شده و سوابق قهرمانی‌های زیادی در مسابقات اتومبیل رانی، مخصوصاً در دهه‌های ۲۰ و ۳۰ میلادی دارد.

منبع ترجمه: سی ان ان

ویدیو بوگاتی دیوو :

گالری تصاویر بوگاتی دیوو :

نقد و بررسی بوگاتی شیرون

رونمایی از پورشه کاین کوپه

چری تیگو ۸ در شانگهای رونمایی شد

رونمایی از کانسپت جدید کیا Masterpiece 

تصاویر مرسدس بنز GLS 2020 منتشر شد

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

2 دیدگاه ها برای "بوگاتی دیوو Bugatti Divo رونمایی شد + گالری تصاویر و ویدیو"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
Hojjat ,, Urmia
مهمان

یک شاهکار مهندسی دیگر از اروپا،، کاملا مشخصه روی هر سانت ازاین ماشین ماهها بلکه سالها کارشده تا بهترین عملکرد رو داشته باشه ،، واسه اینکه برای انسان ارزش قایل هستند

Poryas
مهمان

ما هم آرزو مون ماشینی مثل دناس که با این قیمتا تو فکر پراید هم نمی تونیم باشیم