بی ام و ویژن BMW vision iNext رونمایی شد + گالری تصاویر و ویدیو

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
بی ام و ویژن BMW vision iNext رونمایی شد + گالری تصاویر و ویدیو

آیا می‌خواهید بدانید آینده بی ام و چه شکلی خواهد بود؟ دقیقاً همین شکل. نام آن ویژن iNext است و پس از ماه‌ها تصاویر تیزر و جاسوسی، بالاخره به صورت کامل رونمایی شده است.

این کانسپت کراس اور الکتریکی خودران در واقع نشان از مسیری دارد که شرکت بی ام و در آن قدم برداشته و در واقع پیش نمایشی از یک مدل تولیدی است که بعدها وارد بازار خواهد شد.

طراحی آینده

بی ام و ویژن BMW vision رونمایی شد + گالری تصاویر و ویدیو

این خودروی نمایشگاهی با ظاهر آینده نگرانه خود طراحی فوق العاده زیبایی داشته و رینگ‌های بزرگ ۲۴ اینچی آن بر این زیبایی‌ها افزوده‌اند. تزئینات آبی رنگ به پیشرانه الکتریکی آن اشاره دارند، تزئینات فیبر کربن به معماری سبک وزن آن اشاره می‌کنند و بدون وجود یک موتور احتراق داخلی که نیاز به خنک شدن داشته باشد، دیگر خبری از جلوپنجره کلیه بی ام و نیست. در این قسمت، طراحان بی ام و سنسورهای سیستم خودران ویژن iNext را قرار داده‌اند.

آدرین فن هویدونک در این مورد می‌گوید: "بی ام و i ایجاد شده تا ایده‌های خلاقانه و پیشگام تولید کند، ایده‌هایی که تفکر ما در مورد حمل و نقل را تغییر خواهند داد. بی ام و ویژن iNext یک قدم بزرگ دیگر در مسیر این تغییر بزرگ است، این خودرو به ما نشان می‌دهد که خودروهای هوشمند چقدر می‌توانند زندگی ما را آسان‌تر و زیباتر سازند."

لژ در حال حرکت

بی ام و ویژن BMW vision iNext رونمایی شد

یک سقف پانورامای شیشه‌ای بزرگ اجازه می‌دهد تا نور خورشید وارد کابین خودرو شود. کابین ویژن iNext به گونه‌ای طراحی شده تا حس و حال در خانه بودن را به سرنشین بدهد. استفاده از رنگ‌های گرم با تزئینات چوب و روکش پارچه‌ای حس و حال نشستن روی مبل‌های گرم و نرم را به سرنشین منتقل می‌کند. مانیتورهای بزرگ شیشه‌ای که در چنین کانسپت هایی معمولاً زیاد می‌بینیم در ویژن iNext وجود ندارند و جای خود را به پروژکتورهایی داده‌اند که می‌توانند هر سطحی را به صفحه نمایش تبدیل کنند.

کلاس فرولیش، مدیر R&D بی ام و در این باره می‌گوید: "احتمالاتی که رانندگی خودران پیش روی ما باز کرده و از سویی دیگر، امکانات ارتباطاتی که هر روز در حال گسترش هستند علاوه بر ایجاد تجربه‌های جدید مسیر پیش روی ما را شکل می‌دهند. با در نظر گرفتن این نکته، ما بی ام و ویژن iNext تمام الکتریکی را به عنوان یک محیط سیار طراحی کرده‌ایم که کیفیت زندگی را بهبود می‌بخشد. ما می‌خواهیم ویژن iNext فضای مورد علاقه مردم باشد که داخل آن می‌توانند با آرامش کامل تفریح کنند. در مسیر پیش روی شرکت، بی ام و همواره روی مردم تمرکز کرده و تمام محصولات خود را با در نظر گرفتن آسایش و نیازهای آن‌ها در زمینه حمل و نقل طراحی خواهد کرد."

رانندگی کن یا رانده شو

بی ام و ویژن BMW vision رونمایی شد + گالری تصاویر و ویدیو

این کانسپت را در دو حال Ease (به صورت خودران) و حالت Boost (با رانندگی راننده) مورد استفاده قرار داد. با فعال شدن حالت خودران فرمان به طور موقت حذف می‌شود. تا این لحظه، شرکت بی ام و هنوز جزئیات فنی این خودرو را منتشر نکرده است.

تنها نکته‌ای که مقامات بی ام و به آن اشاره کرده‌اند این است که ویژن iNext قرار است از سال ۲۰۲۱ در خط تولید دینگولفینگ ساخته شود. بدون شک، روی مدل نهایی در مقایسه با مدلی که اینجا مشاهده می‌کنید تغییراتی اعمال خواهد شد. ولی با اطمینان می گوییم، خودرویی که اینجا می‌بینید کم و بیش همان خودرویی است که سه سال بعد در خیابان‌ها حضور خواهد داشت.

منبع ترجمه: carscoops

ویدیو:

گالری تصاویر:

 

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

3 دیدگاه ها برای "بی ام و ویژن BMW vision iNext رونمایی شد + گالری تصاویر و ویدیو"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
عرفان
مهمان

متاسفانه تو ایران خودروساز هر سازی میزنه مردم مجبورن برقصن رقابت که تقریبا نزدیک صفره واردات خودرو هم که ممنوعه ممنوعم نباشه ماشینی که ب تومن میشه مثلا ۱۰۰میلیون با تعرفه های مشتی میشه ۴۰۰میلیون پس دو حالت داره یا خط یازده یا پراید و پژو۴۰۵ زمان تیرکمون شاه

علی
مهمان

اونوقت خودروسازای ما تو سدان های چهل سال پیش موندن و هر سال با عوض کردن چراغاش ادعای نوآوری میکنن… تازه با کلی ایراد مونتاژ

حامد
مهمان

واقعا طراحیش فوق العادست مخصوصا رخ وچراغ های جذابش
طراحی داخلش بی ظیره به خصوص سنسور هایی که روی صندلی اعمال کرده بودن
ودر آخر بیشترین قسمت ماشین که آدمو مجذوب خودش میکنه بلور کار شده در قسمت کنسول هستش جذابیت خاصی داره
این خودرو قطعا باید به یک موتور الکتریکی پر بازده هم داشته باشه دیگه کسی که قسد خرید خودرو داشته در آینده و سه تا گزینه برای خرید خودروی برقی داشته باشه یکی از اون سه مورد خودروی bmw inext خواهد بود