جزئیات جدید از شاسی بلند باجون RS5 + تصاویر

شنبه 24 فروردین 98 ساعت 13:55
جزئیات جدید از شاسی بلند باجون RS5 + تصاویر

برند چینی باجون که با همکاری جنرال موتورز فعالیت می‌کند، جزییات و تصاویری جدید از خودروی کراس اوور این کمپانی به نام RS5 را منتشر کرده است.

در آستانهٔ شروع به کار نمایشگاه خودروی شانگهای، کمپانی باجون (Boajun) خودروی جدید خود را رونمایی کرد. این کراس اوور که به نام RS-5 شناخته می‌شود، نشان جدید کمپلنی را هم روی خود به همراه دارد. درکنار این مدل، باجون نخستین خودروی مفهومی خود به نام RM-C را هم رونمایی کرده است.

باجون یکی از کمپانی‌های زیرمجموعهٔ کمپانی خودروسازی SAIC موتور چین است و جنرال موتورز هم بخشی از سهام آن را در اختیار دارد. مدل RS-5 به‌عنوان جدیدترین خودروی این کمپانی، ۴۵۷۰ میلی‌متر طول، ۱۸۷۰ میلی‌متر عرض و ۱۷۲۰ میلی‌متر ارتفاع دارد. در طراحی این خودرو به‌وضوح می‌توان زبان طراحی جدید این کمپانی را مشاهده کرد که پیش از این هم در مدل‌های ۵۱۰ و ۵۳۰ مشاهده کرده بودیم. ولی بزرگ‌ترین تغییر در این مدل، نصب نشان جدید کمپانی در جلوپنجرهٔ آن است؛ نشانی که بیشتر به یک قطعه الماس شباهت دارد.

جزئیات جدید از شاسی بلند باجون RS5 + تصاویر

سازندهٔ این خودرو ادعا می‌کند که RS-5 بزرگ‌ترین فضای داخلی را در کلاس خود دارد و در ساخت آن هم از مواد بسیار باکیفیتی استفاده شده است. هرچند فعلاً تصاویری از نمای داخلی RS-5 در دست نیست ولی باجون وعدهٔ کابینی مدرن و باکیفیت را داده است. از نظر سطح فناوری هم باجون RS-5 باتوجه به اینکه روی پلتفرم پیشرفتهٔ الکتریکی کمپانی ساخته شده است، در شرایط خوبی قرار دارد. بعضی از امکانات این مدل شامل قابلیت به‌روزرسانی اینترنتی، قابلیت ریموت با تلفن همراه هوشمند، توانایی پرداخت آنلاین عوارض و پشتیبانی از فرامین صوتی می‌شود.

جزئیات جدید از شاسی بلند باجون RS5 + تصاویر

باجون RS-5 به‌لطف داشتن ۱۴ سیستم ایمنی شامل کروز کنترل هوشمند می‌تواند سطح ۲ رانندگی اتوماتیک را ارائه دهد. در بخش فنی این خودرو از یک موتور بنزینی ۴ سیلندر توربو با حجم ۱.۵ لیتر استفاده شده است که می‌تواند ۱۵۱ اسب بخار قدرت تولید کند. برای انتقال نیرو به چرخ‌ها هم از یک گیربکس ضریب متغیر CVT استفاده شده است.

قیمت این مدل در بازار چین چیزی بین ۱۴ تا ۲۰ هزار دلار خواهد بود. باجون به‌زودی نخستین خودروی مفهومی خود به‌نام RM-C را هم رونمایی خواهد کرد که البته فعلاً هیچ اطلاعاتی از آن در دسترس نیست.

زومیت

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar