رونمایی از نسل جدید بی ام و سری ۳ در پاریس + ویدیو و گالری تصاویر

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
رونمایی از نسل جدید بی ام و سری 3 در پاریس + ویدیو و گالری تصاویر

شرکت بی ام و در نمایشگاه امسال خودروی پاریس از نسل جدید سری ۳ رونمایی کرد. خودروی جدید طولانی، پهن‌تر و جادارتر بوده و طراحی بدنه تهاجمی‌تری دارد، به طور کلی، خودرو بسیار در مقایسه با نسل قبلی خود بهتر شده است. در شرایطی که پلت فرم جدید این خودرو از سیستم‌های پلاگین هیبریدی پیشرفته و تمام تکنولوژی های پیشرفته پشتیبانی می‌کند، می‌توان نسل جدید سری ۳ را یکی از مهم‌ترین مدل‌های جدیدی که بی ام و امسال رونمایی کرد دانست. طراحان بی ام و به دقت و البته به شکلی نه چندان محسوب شکل بدنه و تمام عناصر طراحی کلیدی آن را تغییر داده‌اند. با این حال، برخلاف افزایش اندازه بدنه و داشتن طراحی نسبتاً متفاوت، باز هم از فرسنگ‌ها می‌توان تشخیص داد که این خودرو همان سری ۳ می‌باشد.

تفاوت آن با نسل قبلی چقدر است؟

رونمایی از نسل جدید بی ام و سری 3 در پاریس

بی ام و می‌گوید نسل جدید سری ۳ تقریباً ۷.۵ سانتی متر طولانی‌تر، ۱.۵ سانتی عریض‌تر و ۱.۲ سانتی متر مرتفع‌تر از نسل قبلی خود می‌باشد. برخلاف افزایش ابعاد بدنه، وزن آن تقریباً ۵۴ کیلوگرم به لطف استفاده از فولاد جدید و آلومینیوم کاهش پیدا کرده است. شخصیت اسپرت نسل جدید بی ام و سری ۳ را همه می‌شناسند و تقسیم وزن فوق العاده ۵۰:۵۰ آن بسیار معروف است، در این بین وجود برخی سیستم‌های رانندگی و تغییرات سیستم تعلیق علاوه بر افزایش پرفورمنس و کیفیت رانندگی، فرمان پذیری آن را هم بسیار بهتر کرده‌اند.

از نظر ظاهری، سری ۳ جدید بسیار شبیه به برادر بزرگ‌تر خود، سری ۵ شده است. البته بخش جلویی طراحی دو خودرو از هم متفاوت هستند. نه تنها چراغ‌های جلو روی جلوپنجره تکیه داده‌اند، بلکه جلوپنجره دو کلیه این خودرو ساختاری یک تکه دارد. چنین طراحی‌ای ظاهر خودرو را بسیار تهاجمی‌تر کرده است. نسل جدید این خودرو از نظر ظاهری می‌توان گفت کاملاً بی عیب و ایراد می‌باشد.

گرافیک به کار رفته داخل چراغ‌ها ما را به یاد شکل‌های L مانند قبلی می‌اندازد و چراغ‌های عقب، در مقایسه با مدل قبلی طراحی بسیار ساده‌تری دارند. البته این چیزی از زیبایی چراغ‌ها کم نمی‌کند که در کنار دو سراگزوز و یک دیفیوزر ساده، ظاهری فوق العاده شیک به خودرو بخشیده‌اند.

قدرت نسل جدید بی ام و سری ۳ از کجا تأمین می‌شود؟

رونمایی از نسل جدید بی ام و سری 3 در پاریس

برای نسل جدید بی ام و سری ۳، شرکت پیشرانه‌های مختلفی را در نظر گرفته که همگی نسخه‌های تغییر یافته نسل قبلی هستند. این خودرو در مدل‌ها و تریم های مختلفی فروخته خواهد شد. در ابتدا، این خودرو با یک پیشرانه بنزینی و دو موتور دیزلی که همگی ۴ سیلندر و توربو هستند روانه بازار خواهد شد. تنها گزینه بنزینی ۳۳۰i که از پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوی خود ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این خروجی‌ها به کمک یک گیربکس هشت دنده اتومات به چرخ‌های عقب ارسال می‌شوند. طبق ادعای بی ام و این نسخه از سری ۳ جدید صفر تا صدی برابر با ۵.۸ ثانیه دارد.

مدل پایه دیزلی ۳۲۰d از سویی دیگر ۱۸۷ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربودیزل خود تولید می‌کند و به صورت استاندارد یک گیربکس شش دنده دستی دارد صفر تا صد آن برابر با ۷.۱ ثانیه است.

شرکت بی ام و بعدها نسخه‌های مختلفی از پیشرانه‌های خود از جمله یک شش سیلندر دیزلی را هم می‌خواهد برای این خودرو عرضه کند. در اروپا، مشتری‌ها می‌توانند منتظر نسخه‌های دیگری مانند ۳۱۸d، ۳۱۸i، ۳۲۵i و چند مدل دیگر نیز باشند. شرکت همچنین یکی نسخه پلاگین هیبریدی به نام ۳۳۰e را هم برای این خودرو در نظر گرفته است.

کابین ارتقا یافته

رونمایی از نسل جدید بی ام و سری 3 در پاریس

نورپردازی محیطی یکی از مواردی است که حس و حال لوکسی به یک خودرو می‌دهد، ولی در نسل جدید شکل و طراحی کابین هم چنین حسی را به سرنشین القا می‌کند. یکی از مواردی که داخل کابین این خودرو بسیار به چشم می زند Live Cockpit بی ام و نام دارد. در مدل پایه، این کاک پیت به یک صفحه نمایش ۸.۸ اینچی و یک صفحه کیلومتر و آمپرهای ۵.۷ اینچ دیجیتال مجهز است. در مدل گران‌تر این موارد به ترتیب به صفحات نمایش ۱۲.۳ و ۱۰.۲۵ اینچی ارتقا پیدا می‌کنند. سیستم‌های اطلاعات سرگرمی در کاک پیت جدید بی ام و سری ۳ تمام تجهیزاتی که یک کاربر ممکن است به آن‌ها نیاز داشته باشد را در خود دارد.

صندوق عقب این خودرو با فضای ۴۸۰ لیتری خود فضای خوبی برای نگهداری هر آن چه که راننده در طول سفر باید با خود حمل کند را دارد.

سخن پایانی

رونمایی از نسل جدید بی ام و سری 3 در پاریس

بی ام و سری ۳ جدید به یک سری تجهیزات ایمنی از جمله سیستم هشدار تصادف و عابر پیاده و یک پکیج کمکی رانندگی شامل سیستم هشدار خروج از خط و سیستم‌های هشدار تغییر لاین مجهز می‌باشد. تجهیزات ایمنی هوشمند بسیار زیاد دیگری نیز روی این خودرو ارائه شده است. روی هم رفته، بی ام و سری ۳ جدید جا پای مدل‌های قبل از خود گذاشته و در نسل جدید خود کابینی بسیار لوکس‌تر در کنار تجهیزاتی بیشتر برای شما به ارمغان آورده است.

منبع ترجمه: Top Speed

ویدیو:

گالری تصاویر:

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar